Virus problemer

Software d.  05. maj. 2004, skrevet af Holorati
Vist: 287 gange.

Holorati

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:02:21
Svar/Indlæg:
118/12
Hej jeg får næsten dagligt auto-reply-mails fra fuldstændig ukendte adresser som angiveligt skulle indeholde en virus.. som jeg altså skulle ha sendt til dem. Vedhæftningen hedder important.zip og fylder nogle kbytes.

Jeg har prøvet at scanne mit system med norton 2004 flere gange, men finder intet. Det er ikke sådan at jeg har en virus som så sender til dem på min adresseliste, da ingen af mine m8's har modtaget noget uventet fra mig.. hvad kan jeg gøre?

Det er jo lidt trist hvis nogle skulle gå til "modangreb" mod onde mig :)

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:05:23
Svar/Indlæg:
1950/230
Spam, det har intet med dig at gøre, og din email adresse står vel sådan her:
[Email@adresse.dk] < Din adresse derinde.

Dem skal du ikke åbne, men istedet sætte en regel op, sådan du ikke kan modtage mails med præcis den subject, slet dem fra serveren, og du vil aldrig modtage dem igen.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:06:29
Svar/Indlæg:
2664/97
jeg har selv haft problemer med at få vira mail der selv sender sig selv videre uden jeg har åbnet dem, og til helt tilfældige personer, ikke engang nogen fra min liste.. det var da jeg havde mail hos gyxi.dk

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:09:04
Svar/Indlæg:
3972/242
jeg få også en masse brev med vedhæfted filer lige for tiden.bare lavere med at åbne og smid dem væk.det jeg vil spørger om er der nogen steder man kan anmeld alle det adresse der sender de skide mails?

Holorati

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:18:22
Svar/Indlæg:
118/12
okay jeg vil prøve at sætte nogle filters op. tak for hjælpen

signing out - godnat :D

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:45:10
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

de emails du modtager er det fra alle mulige mærkelige Hotmail's ??

for så er det en eller anden nyere virus... den hvor at passworded skulle stå i et billede, og derfor kan antivirus'er ikke scanne indeni selve zip-filen...

er ikke sikker med ovenstående, men det er helt sikkert virus...

Orca

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:56:16
Svar/Indlæg:
516/25
Husk nu... De mail adresser i modtager fra er IKKE den rigtige afsender i over 95% af tilfældende. Virusserne sætter selv tilfælde afsender adresser på genereret ud fra online kataloger. I kan således sagtens stå som afsender på en virus mail uden i selv har afsendt den. Af samme grund kan i ikke anmelde de adresser som i modtager virus fra!

Holorati

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2004 23:58:22
Svar/Indlæg:
118/12
nej det er slet ikke hotmail's. Det er auto-reps. fra hvad der ligner større sites. Kan lige smide et exempel på tekst imorgen hvis jeg får en mere.

-signing out for real!-
:p

Steines

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2004 08:57:14
Svar/Indlæg:
20/3
Hvis du f.eks. har registreret din email på forskellige sider, eller tilmelt dig forskellige mailinglister, så er der risiko for at din mailadresse vil blive misbrugt på denne måde.

Det der sker er, at en person med interesse i at sende vira og/eller spam søger på disse maillister. Dernæst finder han/hun en smtp-server der er åben for relay (kan sende post for alle, i alles navn). Så beder han f.eks. denne mailserver om at sende et brev til et antal mailadresser og angiver dig som afsender.

Alt dette sker selvfølgelig via scripts, så han slipper for at sidde og taste alle mails ind.

Det er derfor ikke dig der har en vrus på din pc, men en admin der burde sikre sin mailserver.

Håber det beroliger dig lidt. Men som tidligere skrevet af KillerFrog, kan du sætte en regel op som sletter disse mail. Det er dog ingen garanti for at din mailadresse ikke bliver "misbrugt"

Med Venlig Hilsen

Steines