Erfaringer med Eheim 1048?

Vandkøling d.  06. maj. 2004, skrevet af -eXo-
Vist: 306 gange.

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2004 23:41:14
Svar/Indlæg:
172/48
Ja nu har jeg arbejdet med mit vand hele dagen og skulle lige teste pumpen en ekstre gang da den har været lidt mærkelig.

Jeg har haft den ståendene i en spand med vand hvor den skyder en fin lille søjle vand en ca. 5-9cm op i luften den er dog singene og hopper op og ned, tegn på ustabil men måske overbelastning.

nå men jeg ville så lige teste hvordan den virker når den ligger på siden og der kan jeg slet ikke få den til at suge med slanger på begge studser og ned i en balje vand, er der ingen effekt.

Jeg prøvede så den simpleste test af pumpen nemlig at forbinde indgangen med udgangen i den samme stykke slange! der suger den en smule dog løber vandet MEGET! langsomt rundt...

hvis jeg bare sætter den i en spand vand og sætter slange på udgangen skyder den en svingene stråle fra kraftig til svag.

Er det en disideret dykvands pumpe? den burde da virke fint med bare slanger right`?

Nogen der har prøvet nogte lignene?

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 23:44:32
Svar/Indlæg:
839/19
Du skal være opmærksom på at du ikke må køre pumpen uden at huset med "propellen" er fyldt med vand.
Pumpen kan i øvrigt ikke suge selv, derfor skal du sørge for at der render vand til hele tiden..

Hvor tyk en slange kører du med?

/Kingu

The

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2004 23:45:51
Svar/Indlæg:
1836/61
Min Eheim 1048 har kørt i over 2 år uden andet end den velkendte støj der kommer af et løst vingehjul. Rep. guide findes på nettet.
Min kører i et lukket system uden reservoir.

Mange vandkøleres nyere pumpeindkøb har været Hydor L20 eller Eheim 1048.

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2004 23:50:22
Svar/Indlæg:
172/48
Nååå nu forstår jeg bedre, hvis den ikkke selv kan suge ´men "bare" skubber vandet rundt.

Skal man så lige puste en gang i slangerne før man starte den første gang?

Hvordan har i endeligt fyldt vand på jeres system? mit er alt sammen inde i case og syntes ikke lige at kunne finde på hvordan jeg kan fylde vand på systemet. helder mest til at tage en baljevand og så lade den køre lidt med den men så spænde fast på revisor men der er vand i systemet har jeg ikke lyst til..

nogen der kender en guide?

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 20:20:06
Svar/Indlæg:
172/48
Nu vil jeg så gerne høre hvordan i har monteret jeres Pumper?

Jeg har ind til vidre bare sat den på noget skugummi men den "knitre" lidt og det er rimligt irri i længden.

hvor meget siger jeres pumper?
Nogen der har vendt deres pumper så de står på hovedet fx?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 20:29:39
Svar/Indlæg:
2664/97
5# google - eheim mod så finde rdu mange guides til at fikse den lyd den har.. Når det er lavet, og der ikke er mere luft i systemet, så kan man absolute ikke høre den. Du kan se i min profil hvordan min pumpe sidder.