Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 12:04:19
Svar/Indlæg:
66/9
Dav
så fik jeg min XP-M 2500+ FQQ4C hjem 8) - MEN... da jeg startede systemet op stod multiplier i BIOS til 10,5 (da jeg tidligere havde en XP1600+) og jeg satte den derfor op til 14. Da jeg så startede igen stod der at den kørte 800MHz. Jeg lod den så starte helt op i Windows, hvor jeg kørte en CPU-Z som sagde at multiplieren stod til 6?!? jeg genstartede nu og gik ind i BIOS igen. Jeg fandt så ud af at min multiplier indstilling startede nede ved omkring 8 og gik op til 14 hvorefter den kunne sættes til 7/15 - 7,5 - 8/16 osv. jeg gættede derfor på at det måttte være det forreste af de tal der galdt (uden at ane hvordan det hang sammen). derfor gik jeg helt ned i bunden af menuen hvor jeg så højst kunne sætte den til 12,5. Det gjorde jeg så og startede op. Det virkede fint og CPU-Z sagde også 12,5. Men 12,5 er jo ikke nok, når jeg vil køre 14 :e men jeg kunne ikke komme højere. Jeg kører nu 12,5 multiplier og så 160FSB for at komme op på de 2GHz, men på den måde rammer jeg jo hurtigere et FSB loft så jeg måske ikke kommer højt nok i OC :00
Er der nogen der kan regne ud hvad der sker? i så fald ville jeg være meget glad hvis der fandtes en løsning ;)
På forhånd tak
PS: jeg har et ASUS A7N8X-X bundkort :e