Problem med VGA Silencer

Diverse d.  07. maj. 2004, skrevet af Strato
Vist: 218 gange.

Strato
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 14:44:17
Svar/Indlæg:
9/2
Som overskriften sige har jeg et problem med min VGA Silencer, på mit grafikkort. Nogen gange når jeg starter computeren vælter det med grafikfejl i dos, som fortsætter inde i windows. Jeg får altid løst problemet for en dag af gangen, ved at skubbe lidt til kortet eller slukke helt for strømmen eller et eller andet. Men det kommer altid igen dagen efter.
Der er ikke noget problem når jeg bruger stockkøling, KUN når jeg bruger Silenceren.
Er der nogen der har nogen ideer om hvad der er galt?

Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2004 16:16:30
Svar/Indlæg:
4954/69
Checket om der er ordenligt kontakt?!



Strato
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 18:12:15
Svar/Indlæg:
9/2
Det er der ja, og der er ikke aldrig nogen problemer når jeg først har fået computeren til at starte uden fejl



exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 18:15:45
Svar/Indlæg:
288/19
det lyder sørme underligt. hvis altså du er sikker på at der er ordentlig kontakt, kan det jo ikke være køleren. på den anden side, hvis det ikke forekommer med stock'en.. hvor varm bliver den med Silenceren? Og sker det selv med en gennemkold computer? prøv evt. at mærke på profilen tættest på kernen.. hvor varm den bliver.

.exeo



Strato
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 18:21:09
Svar/Indlæg:
9/2
Jeg har desværre ikke noget at måle med, bortset fra min finger. Den bliver godt lun(profilen, ikke fingeren), og der blæses varm luft ud af kabinettet med den.
Jeg overvejede selv om der var ordenlig kontakt, så jeg har lagt noget kobber imellem profilen og gpu'en. Det havde ingen effekt.



Klabautermanden
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 19:28:00
Svar/Indlæg:
194/13
sørg for ikke at bruge et for tykt lag kølepasta, det forringer blot køleevnen.

de gange jeg har haft mange graffikfejl så har det udelukkende skyldes at der var kortslutninger på gfxet, kunne det tænkes at det var det? nu ved jeg ikke hvordan din stock køler ser ud men jeg kan kun forestille mig at silenceren er større og derved øger chancen for kortslutninger, specielt når du skriver at du ofte løser problemet "ved at skubbe lidt til kortet".

en sidste mulighed kan også være software. jeg kan se i din profil at du har et r9800se som er moddet til et 9800 (går ud fra at det er med et driver mod el. hvad?), netop denne type driver mod'ning har ofte givet mange problemer og disse problemer er ofte graffikfejl. kunne det mon være det? du kan jo i hvert falde prøve hvis du ikke finder en anden måde at løse dit problem på

mvh klabautermanden



Strato
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2004 19:49:06
Svar/Indlæg:
9/2
Jeg går mest ind for det med kortslutning, da der jo ikke er nogen fejl med stock køling, heller ikke når jeg har softmoddet.
Men jeg vil prøve at finde ud af noget.
Tak for hjælpen.