-> #28
:00
Mens jeg har valget, vil jeg vælge RD. Fordi jeg syn's at det er bedst...
Det har ikke noget med en nær-fundementalistisk religion at gøre. Sådan er det bare... jeg kan vel heller ikke få jer til at "konvertere" til RD, vel?!
Jeg bliver bare så irriteret når folk udtaler sig "kritisk" (læs: uvidende, ignorant og bedrevidende) om mine erfaringer mht. RD-ram. Det har skam ikke noget at gøre med, at jeg har en "RD vs. DDR" kørende alá "Intel vs. AMD". Overhovedet ikke... og den dag hvor det lykkedes mig at banke det ind i hovedet på folk vil jeg klappe i mine små hænder!
Det er bare den der jantelovsholdning man møder, med at folk ikke rigtig har noget at skulle have sagt, men af uransagelige årsager alligevel har en mening som skal frem i lyset. Det kan godt irritere mig fra tid til anden... specielt når mit store "idol" Lars (:r) kommer med sådan en udtalelse. Så bliver jeg sgu lidt stødt. Så kan det være ligemeget hvor mange smilies der kommer efter. Jeg har kørt med DDR. Mere end jeg måske giver udtryk for, men ikke desto mindre. Så HAR jeg stiftet erfaringer med DDR og har derved kunnet danne mig et indtryk baseret på viden fra begge "sider".
Ikke ligesom mange af de ret så irrelevante udtalelser jeg støder på. Baseret på uvidende butiksindehaveres udstående med en fjern fortid eller blot en mangel på generel viden om hvordan tingene i virkeligheden hænger samme...
Jeg er normalt et meget tålmodigt menneske. Men jeg har måttet stå model til "meget"... og jeg er ved at være træt af det. Jeg forventer den samme respekt fra "jer" som jeg giver jer. Jeg rakker ikke folk ned der har DDR-ram, for hvilket der bare ville være generelt latterligt, men heller ikke noget man kan måle en persons egenskaber på...
Jeg vil da fortsætte med RD så længe jeg kan. Da det vil være mig en stor udgift at skulle "konvertere"... Dermed er det jo ikke billigt for mig at skifte, men deriomd at beholde mine RD-ram.
Jeg forstår heller ikke at folk gør det til en religion og nærmest raceadskillelse at folk er dit og dat, alt efter om de er til ATi eller nVidia, Intel eller AMD eller RD-ram eller DDR. Det er nok noget af det mest... *host* latterlige* host* jeg længe har hørt om.
Bliver jeg måske et bedre menneske i jeres øjne hvis jeg "Bbøjer" mig og køber DDR-ram som I åbenbart så gerne vil have at jeg skal.
Hvad opnår "I" med det, og hvad får jeg ud af det?
Ikke en skid!
RD-ram er en "linje" som jeg har valgt ud fra nogle kriterier som jeg har forklaret gang på gang, men den er åbenbart ikke rigtig feset ind endnu.
Jeg er blot en hardwarenørd som de fleste aktive brugere herinde på oc.dk og jeg er et menneske på lige fod som alle I. Hvis der er nogle som på en eller anden måde skulle have kontaktbesvær eller bare har en generel mangel på tone i omgang med andre mennesker, så lad det da stå dem frit at kritisere mig... pga. mit valg af ram!
Hvem siger at RD-ikke er hurtigere? Hvad i himlens navn ved I om det?
Har I nogle argumenter til at støtte jer op?
Nej. De bedste "argumenter" jeg har set, er RD-ram sat op imod et top-tunet Dual channel DDR-setup. Man skal være mere end almindelig arrogant for ikke at se det åbenlyse i den sammenligning. Der mangler simple fair tests...
Men kan I bevise at mit RD-system yder dårligere i 3DsMax, videoredigering eller bare loader langsommere i spil. Så skal I da være hjertens velkomne... men indtil da vil jeg simpelthen ikke høre på noget om syntetiske benchmarks eller andre irrelevante tal som I måtte kunne støve op...
Jeg har valgt min computer som jeg vil. Ikke fordi at der sidder en eller anden snottet anmelder og dikterer hvad halvdelen af Danmarks bedre computerfolk skal købe. Om det skal være Max3, Costa-Rica eller noget helt tredje...
Jeg har, ud fra HELT personlige årsager, valgt RD-ram. At andre ikke kan acceptere det, er deres problem og ikke mit!
Det kan jeg leve med. Men ligegyldige kommentarer som på nogen som helst måde skulle kunne antyde at jeg som ensporet personalie har valgt RD-ram, uden at opveje fordele og ulemper eller blot taget DDR i betragtning. Det vil jeg simpelthen ikke tage op til debat. Det bør ikke diskuteres...
Hvis folk vælger at basere at "syn" på mig som person, ud fra hvad de "ved". Så bevares... jeg er blot skuffet over at oc.dk's folk skulle være så snæversynede. Der er nogle af jer som ved, at jeg HAR haft DDR. Op til flere forskellige setups, men af en eller anden grund er jeg altid vendt tilbage til RD-ram. Det har jeg gjort ud fra fornævnte kriterier...
Det kan ingen test fortælle mig eller noget andet individ som ikke har anden kendskab til sagens kerne end hvad han/hun har "hørt". Sådan kan man ikke føre en debat og/eller en diskussion, så derfor vælger jeg af simple årsager at ignorere den slags kommentarer... medmindre de "støder" mig dybt.
Jeg har altid gået meget op i at få tingene betragtet fra TO eller flere sider, og dermed kunne danne mig mit eget blik på sagen. Det gør mig ikke altid til en lige populær person, da jeg kan se tingene fra to sider. Men det er en del af mig som siger, at man kan ikke danne sig en mening uden at vide noget om, hvad det er man vil vide noget om!
At der findes (mange) mennesker som ikke tænker sådan kan jo blot være beklageligt ud fra mit synspunkt... men igen: Jeg forventer den samme respekt fra jer, som jeg viser jer...
Men den respekt er ved at løbe ud, og det vil jeg ikke have. Jeg elsker oc.dk og de folk der færdes der. Måske vil nogle mene at en skribent, en del af crew'et, ikke bør "flippe" sådan ud i det offentlige forum. Men dette har lagt mig på sinde i et stykke tid nu, og jeg vil bare ud med det!
Jeg er træt af at skulle føre den samme intetsigende diskussion med folk som alligevel ikke lytter efter til hvad jeg har at sige dem. Men kun gør det for at restituere sig selv...
petter78: Dette var IKKE hæftet på dig som individ...