Jeg bliver igen nødt til at sige det .... Centrino er en standard ... ikke en processor ...
Processoren i et centrino setup hedder Pentium M .... og ved 1,4-1,7 Ghz er den baseret på den nye Banias kerne ... hvor intel har gjort op med Netburst teknologien ... og istedet valgt at tænke på ydelsen ...
De nye Banias Pentium-M processore, er næsten dobbelt så yddende per clock cyklus end de tidligere Pentium M modeller ... og derfor svarre en Banias 1,4 Ghz til en 2,6 Ghz af den gamle struktur ... og en 1,7 Ghz svarre til 3-3,2 Ghz ... og igen sagt at det er i forhold til den gamle Pentium-M model ...
Omkring Radeon 9600 vs 9700 ... der er 9700 mobile chippen omking 25% hurtigere end 9600 ... så det er rimelig pæn yddelse den har ...
Jeg kan blandt andet oplyse om at min Dell Inspireon 8600 (1,7Ghz Pentium-M Banias med 9600 pro mobile) ... faktisk er en bedre spille maskinen end min nuværende stationære ... og den køre praktisk talt alle spil jeg har bedt den om ... jeg har faktisk også prøvet at køre far cry på den ... i 1920*1200 (medium details) ... og den kørte næsten flydende ...