Nu bruger man jo en bærbar og en Desktop maskine til 2 vidt forskellige formål.....den bærbare=mobilitet, Desktoppen=stationær maskine (som regelen).
Den bærbare lykker som en OK maskine, men du får nok mere performance ud af en Desktop maskine.
Dog ville jeg ikke gå efter en Barton 3 ghz, hvis du alligevel vil sætte vand på. Der får du mere for pengene, hvis du investerer i en Athlon XP-M cpu. den er billigere...og kan helt sikkert tages længere op i FSB.
Vil du have et knald af en PC, så gå efter AMD64....her ligger fremtiden. Med den nye Socket 939, kommer du en del længere...og med vand på...et stykke længere endnu. En AMD64 3000+ cpu koster kun 3-400 kr mere end en Barton 3000+.
Med det rigtige bundkort får du GB LAN osv...det nye Nforce3 250 GB board ( er ved at være frigivet i denne måned, så vidt jeg husker d. 25/5) har såmænd også indbygget firewall med mere....det sparker r...
Når så Windows 64 bit bliver frigivet, tjah, så får du ekstra performance som en ren foræring oveni det du ville få med 32 bit.
Mit råd: Vent lidt endnu, til Socket 939 er på gaden. Det er lige om hjørnet. Men kig dig godt for hvad du køber...
En god bærbar er en gave, men hvis du virkelig vil ofre penge på vand, så køb et system som kan udnytte det.