Kan det lade sig gøre at lave hjemmelavet kompressorkøling hvis jeg haren gammel fryser??? for så kunne jeg bruger køleren i dne og så pille lidt og så på en måde få den på min gamle 1400 mhz??? eller skal jeg bruge en anden køler end den der sidder på i en fryser???
Det burde være muligt at lave noget kompressor køling selv ... ved at benytte sådan en kompresser ...
Problemet er bar at de kobber rør som siddder på sådan en fryser/køleskabs kompressor, er designet så de passer til fryseren ... Så det vil kræve at du får lavet nye kobber rør ... og får fyldt nyt gas i ...
Det kan godt lade sig gøre, men der er forskellige ting du skal være opmærksom på. For det første: Hvor stor er kompressoren, vil den overhovedet kunne fjerne nok varme ved en tilfredsstillende temperatur. For det andet, hvad vil du bruge som fordamper, vil du køle væske og derefter over i vandkøling eller vil du lave direct die? Derudover skal der nok spenderes nogle penge på en kølemontør for at få lavet skidtet, i hvert tilfælde for at få trukket vakum og fyldt op igen.