Tag kortet ud af maskinen, lad det være slukket nogle timer og læg det så på en telefonbog eller noget og start det op med mindst muligt på, bare for at se om der kommer videre end 70!
Batteriet ud af bundkortet i mindst 24 timer. Du skal heller ikke have ATX stikket siddene i! Prøv så at se om det skulle virke igen. Ellers er der muligvis nogle defekte kondensatore på kortet som skal udskiftes!
Hejsa. Jeg har lige haft kontakt med Epox support om netop dit problem. Udelukkende pga. dit problem har jeg taget kontakt til dem og spurgt hvad der kunne være galt. Her er hvad de skrev.
"Dear Frederik Andersen
Code 70 is caused by the onboard sound drivers or any other tool or driver, this is nothing to worry about probably program wrote something to the port 80 which caused the display to change to this code.
Best Regards,
Michael (FAE Team) EPoX Europe Computer B.V E-mail : support@epox.nl Web : www.epox.nl
-----Original Message----- Sent: Monday, May 10, 2004 9:17 PM To: Support Subject: Error Code 70 on EP-8RDA3+ Error code =70 on EP-8rda3+. What does that meen? it comes up when starting Windows. Traid looking in support on your website, and on other homepagdes, but failed finding any explenation. please help.
Frederik Andersen Denmark. "
vær'så'go! et styk hjælp lige til dig. mvh Frederik Andersen member of OC.dk :e
ok :( det jeg helst ikke vill høre sådan noget pis :( hvordan slætter jeg alt på en sata disk uden at skal have den over i en anden pc ? mit sys køre lige nu på min ide hd :) så kan jeg jo beholde alle de ting der ligge på iden vis jeg bare bruger den anden ikke ? :) men hvordan ligger jeg xp ind på den så ? :)
hmm. tror du skal oprette et nyt indlæg det problem, da det jo ligger under noget helt andet. Så ind og lav et nyt indlæg om netop det. sletning og installation på SATA disk.
@7: Fordi der jo sidder en masse kondensatore som sagtens kan holde spændingen så ikke CMOS bliver clearet ordenligt! Elektronik er ganske simpelt.. Men det kan også lave de mest MÆRKVÆRDIGE fejl! ;)