Windows SP2 til ulovlige kopier!

Software d.  10. maj. 2004, skrevet af cornerrage
Vist: 591 gange.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:05:13
Svar/Indlæg:
3532/303
Det har vidst været oppe før.. bare ikke lige i denne indpakning!
Hvad synes i om at folk der kopiere windows kan få lov til at downe sp2?
Jeg synes på en måde det er en smart måde, for mircrosoft, at lokke brugere til dig.. på en måde.. lidt underligt!
Men stadig synes jeg det er lidt.."Det er ok at være pirat" agtig!
Hvad synes i?
Mvh. Rage

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:17:02
Svar/Indlæg:
4954/69
Jeg syntes det er plat - Dem som har brugt penge på at købe Windows bliver jo på en måde snydt da dem som har skaffet det på anden vis også får lov at download SP2

Hvis de nu gjorde som med SP1 så ville flere vel købe Windows?!

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:26:04
Svar/Indlæg:
830/15
Jeg syntes det er ringe, men det viser bare at MS ligeså stille er ved at give op over for pirater.

"Jamen de kopiere jo sikkert bare vores software alligevel, så vi kan ligesågodt lave arbejdet for dem og give op"

m'kay siger jeg bare!

Silent

Skribent
Tilføjet:
10-05-2004 21:26:41
Svar/Indlæg:
3222/205
->#1 Ellers må man da håbe de får så mange lede fejl som muligt :e

Kender flere som har haft en ....... xp, hvor de så har skiftet til en lovlig xp pga af de har haft de mest syge fejl.

Såååå er helt enig de skulle have gjort det samme med sp2 som sp1.....

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:34:28
Svar/Indlæg:
4954/69
#4 Bare bliv ved med at download spil og se om du får en lille regning :D

Doc22

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:40:22
Svar/Indlæg:
403/43
Hvad er det fede ved de service pakker egentligt? Jeg har aldrig haft nogle af dem instaleret, men nu kan jeg se at man skal havde service pack 1 instaleret hvis man skal ha de nye nforce drivere.

Kan man bruge den frigivede pack2 til min Xp, når jeg kører med en dansk version?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:45:19
Svar/Indlæg:
1996/65
Microsoft gør det jo nok af en enkelt grund ... Penge ... !

Enten har de fundet ud af at de aligevel ikke kan beskytte deres produkt, da der er er lovlige seriel koder ude på nettet ... og de derfor ikke gider bruge penge på noget de aligevel ikke kan beskytte ...

Eller også gør de det for at få flere til at bruge deres styresystem ... og derved få folk til at vænne sig til kun at bruge windows ... Ligesom de gjorde med Internet Explorer dengang de konkurerede med Netscape ...

Såe de gør det helt klart for pengenes skyld ...

Om det så er moralsk korrekt at gøre hvad de gør er så en anden sag ...

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:47:00
Svar/Indlæg:
4954/69
#6 mere sikkerhed, sørger bla. for du ikke får diverse orme..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 21:58:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Først: Jeg tager lige skribent-hatten af...

Dette er min personlige mening og ikke at betragte som en repræsentativ holdning for oc.dk

De fleste af jer som har set mine tidligere post ang. piratkopiering kender også min holdning til dette. Så det vil jeg ikke komme ind på...

Det interessante i denne sammenhæng er dog, at jeg synes at det er et forholdsvis intelligent træk. Det er jo ikke bare "snyd", men også smart i den forstand, at de sikkerhedsforanstaltninger der følger med sikrer den ulovlige del af markedet...

Det nytter jo ikke noget, at 90% er besmittet med virus som så bebyrder de resterende 10% legale. Så på den måde er den en service for de forbrugere der har købt og betalt deres Windows på ærlig vis...

Jeg kan ikke udtrykke andet en foragt for de folk der sidder og spiller sure over at deres piratsoftware ikke fungerer optimalt og at deres gold-version eller beta af et endnu ikke udgivet spil indeholder grafikfejl og andre irritationsmomenter...

Ikke direkte sur, men jeg kan sagtens blive harm på dem omkring mig som udtrykker misvilje over for dem der køber sin software.
Når der er lagt arbejde i et godt materiale mener jeg også at de givne personer der har lagt deres slid dér bør belønnes. Og der er ingen anden måde end at betale dem for det udemærkede stykke arbejde som de laver...

Folk der brokker sig over Microsofts Windows problemer og jeg ved ikke hvad fordi at den ikke er kompatibel og jeg skal komme efter dig... hva' er deres problem? Der findes SÅ mange udemærkede gratis alternativer...

Så hvorfor brokke over sin piratkopi når man kan få et en gratis version og brokke med "god" samvittighed? ?:(

Tilbage til emnet:

Jeg synes at det er ok. For jeg ser det fra de lovlige køberes synspunkt. Det er på intet tidspunkt en støtte til piratkopiering medmindre Microsoft udtaler andet. Indtil da, ser jeg det blot som et smart træk der gør, at vi der har lovlige versioner ikke behøver at frygte angreb fra personalier der ejer ulovlige kopier...

Længere er den ikke.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 22:01:42
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg kan godt se det #1 +#2`s side, at servicepack`ne kun burde være tilgængelige for folk som har købt produktet, da de har betalt for at service, som det nu en gang er er holde sit styresystem opdateret, på lige hvilkår som det er med et antivirusprogram. men ms har nok er kendt at en meget stor del af windows xp brugerne ikke har et opdateret styresytem, hvilket udgør en trussel mod dem der har en orginal version, pga. de lettere spredningsmuligheder.

ms er nok så smarte at de forlanger at man har sp1 før man kan installere sp2, så så i princippet, skulle det være unødvendigt med at man skal bruge sin serial kode, hvis ikke det var fordi at der florere så mange "lovlige" serials, på nettet.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
10-05-2004 22:01:58
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg tror sq ikke M$ har behov for at "venne" folk til at bruge windows... det er jo tørre facts at alle kan bruge en windows maskine i dag og at det jo ligesom er "systemet" at have på en PC...

Jeg tror derimod de har indset at det ikke nytter noget alligvel. Alle var så jublende over at man ikke kunne bruge SP1 på en piratkopieret XP, men der gik jo ikke mange sekunder før den lille fidus var knækket af hackere og så løb det ligesom lidt ud i sandet...

Så jeg tror (som det også er blevet nævnt her) at MS simpelthen ikke gider bruge tid, penge og kræfter på beskyttelse der alligvel bliver brudt straks det kommer på gaden.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 22:02:01
Svar/Indlæg:
3532/303
#4 hmm.. er der overhovedet hentydet til at han har downet pirat kopier?
Der står han godt FORSTÅR at folk gør det for at prøve det.. bare så længe de betaler senere! Og den tankegang kan jeg da godt se.. men det kan firmaerne sgu ikke! Såen er det jo bare..
Man burde gøre som musik kommer til at virke.. det der med at man har dem i et bestemt antal tid.. og så kan de bare ikke høres mere! Se DET er smart!
Mvh. Rage

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 22:15:00
Svar/Indlæg:
4954/69
#12 mener du #5 ( mig )

sagde det nu mest i sjov - men det lyder os somom han havde gang i et eller andet selvom han ikke skriver det.

<B>"Og den tankegang kan jeg da godt se.. men det kan firmaerne sgu ikke! Såen er det jo bare.."</B>

Det da KLART at firmaerne ikke godtager at man kan Download det fulde spil for at "se" om det er noget værd.. så gennemfører man det lige og gider ikke købe det, desuden er det langtfra alle som downloader det bare for at prøve det.

Hvordan skulle de så holde øje med om man kun lige spiller for at teste spillet?

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2004 22:23:10
Svar/Indlæg:
1016/19
#9 Så du mener altså, at kun 10% af Window'serne derude er legale? ;)

<2Xaspekt>Nagel

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2004 23:07:31
Svar/Indlæg:
70/12
Windows har naturligvis en god grund til at gøre som de gør. Tror filosofien er noget i retning af det NoNig siger.

- Og jeg tror faktisk at der er rigtig mange piratkopier i omløb. Måske ikke 90%, men det tal var selvfølgelig også bare en hypotetisk forståelsesfremmer. Jeg tror sgu ikke den brede befolkning forbinder det at være software-pirat med almindeligt tyveri, selvom sammenligningen måske er berettiget. Jeg tror snarere at folk som har en ikke-købt windowskopi sidestiler det med at kopiere en cd man har lånt på biblioteket til kassettebånd - og det gjorde ALLE i sin tid jo. Chancerne for at denne indstilling ændrer sig, er så vidt jeg kan se gode, så mon ikke Microsoft også kan se en gulerod ved at imødekomme pirat-forbrugere i den retning..?

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 23:11:21
Svar/Indlæg:
4954/69
Cmon #12 show some attitude ;)

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 23:14:22
Svar/Indlæg:
3162/78
#9 du glemte at tage hatte på igen :e ;) :p

ZeroHerO

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2004 23:30:15
Svar/Indlæg:
166/16
#9 jeg er fuldstændig enig.

#14 10-20 % er også det tal jeg har hør, som er lovlige kopier.

I stedet for at mistænke MS for alt muligt, så tag dog hatten af for de tager deres ansvar mere alvorligt end de fleste, mht. bekæmpelse af virus.

(nu gider jeg ikke hører om hvor få vira der er mod Linux, det viser blot hvor få der har Linux. Windows er et populært mål fordi så rammes flest maskiner og fordi der er nogle sikkehedshuller)

Mvh ZeroHerO

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2004 23:49:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Self. er forholdet 10:90 bare noget jeg spyttede ud. Men jeg mener (ligesom #18 også) at have hørt/læst noget om, at det lå på en 10-15%

I kan så selv vurdere ud fra det... og uden at hænge nogen ud, kan jeg kun sige, at jeg får en træls fornemmelse i maven over at se de "ærlige" brokke sig. Vi ved godt, at vi ALLE har ulovligt software på vores computere både på den ene og den anden måde... så please, pak det sammen.

Det er forbrugernes holdning der skal ændres, ikke deres floskler...

Hvorvidt om der er markedsføring med i det vil jeg ikke bevæge mig dybere ind på, da Microsoft i mine øjne står som en pioner for computerindustrien.

Der var en ung idealist der engang udtalte sig om diktaturet: "... og hva' så? Så længe det virker...!"

- Hvilket han kan have SÅ meget ret i.

Jeg vil til enhver tid hellere foretrække at tingene bliver gjort, end at ideerne går tabt i beukrati og ligegyldige diskussioner...

Så er det sagt...

At Microsofts produkter "har mange fejl" skyldes netop kun, at de er de mest udsatte pga. Microsofts markedsandel.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 00:19:28
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvilken motiver MS har, er da egenligt ligyldigt.

Det som jeg synes er vigtigt i denne sammenhæng er, at de som nu af den ene eller anden grund har en "uheldig" version kan få opgraderet.....så de i realiteten ikke er til fare for andre....

Når jeg siger til "fare for andre", mener jeg, at hvis deres software ikke er opdateret....er de til fare for dem som har opdateret, da de ganske ubemærket kan sprede vira til andre....vel at mærke uden at vide det selv. (her menes der brugere som ikke er så vidende om sikkerhed som folk herinde).

Lad os antage, at MS har set på tingene ud fra et rent sikkerheds-mæssigt synspunkt (og erkendt at der altid vil være noget små-nusseri i krogene omkring licenser), så må det da give en smule bedre sikkerhed når folk nu kan update sit system.

Bedre sikkerhed til flere vil, uanset hvilken holdning man har, kun være til gavn for os alle.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 01:25:27
Svar/Indlæg:
1581/5
Det er ganske enkelt nødvendigt for at bekæmpe virus/spam/trojans - Det er 2003's størst voksende problem, og sætter man ikke hælene i og "bekæmper"/"gør det svært" for de ondsindede programører at udnytte sikkerhedsfejl i "pirat windows" så kan de i høj grad blive ved med at genere verdens befolkning af computer brugere.

Jeg synes xp sp1 er en meget fin måde at sikre sit produkt på imod piratkopiering, problemet er bare at den først kommer med sp1, og der dermed er mulighed for at få en tidligere version UDEN den ekstra licensbeskyttelse på.

I fremtidige produkter er jeg sikker på de vil have den mere avancerede licens-sikkerhed indbygget fra starten af, så det her kun bliver en overgangs fase.
Forstået på den måde, at sikkerhedsopdateringer ikke behøver ekstra beskyttelse imod pirateri, da basis produktet (windows) er sikret godt nok i forvejen på den front.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 09:34:19
Svar/Indlæg:
3532/303
øhm.. ved ikke lige hvad du vil ha mig til at sige?!
Jeg ville bare gerne lige ha at du undlod at sige så direkte at han var en piratos!
Rage