OK....forbered dig på en længere smøre: here goes:
Læg lige mærke til at nogle af disse Services ikke findes på en Prof...de er taget fra en Win 2000 server. men, hvis du finder dem under Services og de er Started, kan du slukke for dem. Jeg vil dog KRAFTIGT anbefale at du gør det i en ekstra hardware-profil....og KUN der.
- Alerter - du skal ikke give besked til MS når du spiller
- Application management - Du skal ikke tildele applikationer til en anden maskine...du skal ikke lage server på en prof spille pc.
- Automatic Updates - du skal ikke opdatere din maskine mens du spiller...det gør du forinden
- Background Intelligent Transfer Service - du skal kun bruge dette hvis du spiller på net. Single player...sluk det.
- Clipbook - du skal ikke kopiere dokumenter når du spiller
- Computer browser - igen, hvis du ikke spiller netværk, skal din maskine ikke bruge kræfter på at holde øje med hvem og havd der ellers er på netværket
- Distributed File System - igen, hvis du ikke spiller på net, er der ikke brug for at lægge noget ud til andre maskiner
- Event Log - hvis din maskine kører fint, har du ikke brug for at se hvad der gik galt....hvis noget går galt
- File replication service - igen, du har ikke brug for at replikere/kopiere noget til nogen på netværket, hvis du spiller alene. Det er også svært at lave backup og spille samtidigt
- IIS Admin Service - findes vist ikke på Prof - men stadig....du skal ikke bruge en web-server når du spiller
- Internet connection Sharing - hvis du ikke deler Internet-forbindelse med nogen, så sluk dette permanent.
- Intersite Messaging - Du bruger ikke Sites på en Priof - kin på en server - noget med Active Directory at gøre....til dels.
- IPSEC Policy agent - du bruger ikke IP sikkerhed på en spilledåse.
- Messenger - spille og chatte samtidigt...duer ikke. Man mister for mange points. :e
- Print Spooler - skal ikke have printet noget mens man spille så vidt jeg ved
- Runas Services - dette bruges kun til rent administrative formål - noget med sikkerhed - en system-administrator kan logge ind på en brugers maskine som administrator, selv om brugeren stadig er logget på maskinen
- Simple mail transport protokol - du skal så vidt jeg ved ikke sende mails og spille samtidigt.
- Task Scheduler - bruges til at sætte bestemte ting igang på bestemte tidspunkter - forhåbentligt skal der ikke scannes for vira mens du spiller...eller defragmenteres eller hvad ved jeg.
- Telephony - Hvsi du ikke spiller på netværk, så sluk også for denne Service.
Nu har du hurtigt "sparet" ca. 60-70 MB i ram...og en del på din cpu-tid, bare det at disse Services kører "idle".
Så kan du ligge og lege lidt med hvad der giver mest. HUSK igen, at disse Services skal slås fra i den nye Hardware profile som du laver udelukkende til spil.
De skal så stå tændt i den originale hardware profile, hvor du bruger maskinen normalt...nogle af disse Serives kan du alligevel slå fra...også på en normal profil....prøv dig frem og find u daf hvad de egentlig gør på dit system....nu har jeg givet en kort beskrivelse af hvad det er de gør.
Gods speed.