Norton Antivirus opfører sig undeligt

Software d.  11. maj. 2004, skrevet af Hazek
Vist: 427 gange.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 22:47:55
Svar/Indlæg:
715/51
Hejsa.

Mit norton antivirus 2004 begyndte i dag at opføre sig underligt.

Det ikon derfør var nede i procesbaren forsvinder til tider, og når det endelig er der, kan jeg ikke bruge det, til at få et vindue frem, til at køre en virusscan.

Har lige re-install.. men lige lidt hjalp det.

Har set i ctrl+alt+del , at der er noget nortonværk der kører der ( nprotect.exe ).. men kan man regne med at programmet virker som det skal pga det?

Eller skal der andre metoder i brug?

På forhånd tak.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 22:53:35
Svar/Indlæg:
4263/107
Et andet virusprogram - Norton stinker langt væk ! x(

Det er lidt trist at finde ud af at man har en virus der gør systemet mega ustabilt, pga. det ikke har magtet at fjerne den x( x( x(

Mht. hvorfor det ikke virker: aner det ikke !

Lyder ekstra weird efter at du siger at du har geninstalleret...

Kan du starte det manuelt i C:\Programmer\Norton Antivirus ... (eller hvor det nu ligger:00) ?

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 22:56:04
Svar/Indlæg:
715/51
#1 nej, der kan jeg heller ikke klikke og få det vindue frem

Syntes norton kører ok, så længe man ikke scanner eller updater imens man arbejder emd sin maskine..

Hvad vil du ellers anbefale?.. noget freeware der er til at hente hurtigt der virker?.. eller skal man igeng med den store pengepung?

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 22:59:50
Svar/Indlæg:
4263/107
AVG - www.grisoft.com

Jeg vil gætte på at de havde nogle problemer med serverne mht. opdateringer for ca. 1 mdr. siden, men nu ruller det igen :p

Opdateringer ca. 1 gang om dagen, (en gang i mellem hver anden dag) og det kræver ikke de store resourcer, og kan instilles til ca. det samme som Norton

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2004 23:01:11
Svar/Indlæg:
4263/107
Hov, glemte jeg lige: du vælger self. bare den gratis udgave, selvom den er den "gamle" version af programmet... :e

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2004 23:23:26
Svar/Indlæg:
715/51
Prøver den der AVG.. syntes bare den er voldsom lang tid om at scanne mit system for vira.. men ok, hvis det virker er det vel bare at vente, :)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 01:09:12
Svar/Indlæg:
1262/95
Desværre er mine erfaringer med de nyere versioner er Norton Antivirus at de ikke er helt så effektive som de tidligere versioner og mængen af system ressourcer der skal tildeles Norton Antivirus er også steget stødt siden 2001 udgaven.

Jeg plejer at anbefale AVG til folk, fordi det er gratis og nemt at skaffe, desværre har jeg gjort mig nogle erfaringer med det program og det har vist sig at det er ikke helt så pålideligt som jeg regnede med det var.

Bitdefender laver derimod en rigtig god gratis antivirus scanner, som er mindt ligeså nem at gå til som Norton Antivirus.

Deres download sektion for gratis programmer kan findes her: http://www.bitdefender.com/bd/...

Hvis du har planer om at bruge nogle penge at et antivirus program, kan jeg klart anbefale Trend Micro Pc-Cillin Internet Security 11, efter min mening et af de bedste programmer på markedet til private brugere.

Programmet kan købes online direkte hos Trend og koster 399kr hvis man ønsker at modtage en CD eller 249kr. hvis man kun ønsker licensen uden CD, man skal så selv downloade programmet fra Trend Micro. Derefter koster det 199kr om året i fornyelse af licensen, så man kan hente opdateringer til programmet.

http://www.tm-online.dk/

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 01:36:29
Svar/Indlæg:
1302/23
Nu I siger system resurser. Er det så ram eller cpu kraft det æder?

Skulle nemlig også prøve PC-cillil's 30 trail version igår, men da jeg havde afinstalleret det en gang, og installeret det igen, fuckede inettet helt. Ingen programmer kunne få adgang til nettet.

Afinstallerede så PC-cillin, og installerede Norton igen. Den var også 100 år og en sommer om bare at få forbindelse til deres servere, men efter en virus scan (+ fix sasser), virkede nettet igen fint (dog uden den havde fundet noget).

Er frisk på at prøve PC-cillin igen. For tvivler på det var den som gjorde noget?

- Lasse

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 06:14:17
Svar/Indlæg:
1881/217

Det er ikke passende at du sviner folk til herinde på den måde.

Jeg har også kørt Norton, er det er ikke værd at køre med, det finder kun halvdelen af de vira, der er på maskinen og tager voldsom mange resurser.

Da min maskine en dag ikke kunne det ene eller det andet, smækkede jeg AVG på, og så at min maskine var smæk fyldt med vira som Norton ikke kunne finde - tak til Symantec for et lorte produkt.

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 06:47:49
Svar/Indlæg:
366/304
Kører også norton, den finder gennemsnitlig 5 vira om dagen så det må siges at virke ok. Hvad angår resourcer så bruger alle mine norton produkter sammenlagt 4 mb ram. Ikke det store når man har en gigabyte ram. Cpu, der bruger den ca. 1-2% når den scanner...

Så det med det er resourcekrævende tror jeg bare er en gammel skrøne. Eller også kører det bedre på nogen maskiner end andre?
Ang. at det ikke finder vira, har je ikke haft nogen problemer med? Kan det være folk glemmer at auto opdatere det?

#0 prøv at slet det manuelt inde i mappen programmer, og geninstallér.

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 07:58:04
Svar/Indlæg:
1720/3
nu er det jo rimeligt kedeligt at have købt et Anti-virus program og så at det ikke virker. Men jeg har selv haft man problemer med 04'eren, og den eneste måde de blev rettet på "igen", var at formatere.. Lidt en kedelig udvej, men er det eneste du faktisk kan gøre når det begynder at "drille"..

The

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 09:29:14
Svar/Indlæg:
613/20
Jeg syntes ikke Norton er dårlig. mit køre super... der er ikke sluppet en virus igemmen inu.... (jeg har kørt 2 online scans for at tjek. housecall og panda) og jeg syntes ikke nortor tager så mange system resurser. jeg kan snilt scan min computer og spille på samme tid uden jeg kan mærke det.

Det med norton ikke finder alle viruser tro jeg er fordi i ikke har sat det op som det skal... køre med alt på high, så fanger den dem

men ok. smag og beha, jeg har ikke haft problemmer inu :)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 09:43:45
Svar/Indlæg:
1262/95
#12 Sådan vil det altid være, intet anti-virus program er 100% sikker, det samme med software firewall.
Det er selvfølgelig en smassag/vanesag hvilket antivirus program man vil bruge, jeg har også selv brugt Norton Antivirus i mange år, lige fra 8.0 i DOS dagene til 2004. Desværre synes jeg, som sagt, at 2003 og specielt 2004 versionerne er begyndt at suge lidt for mange ressourcer, mest RAM.

Lige nu ligger mit Trend Pc-cillin Internet Security 11 og triller afsted med 8MB, det er mere end acceptabelt, da der både er anti-virus, firewall, anti-spam og URL filter med i programmet og alle dele virker upåklageligt.

Et andet gratis antivirus program jeg har fundet et link til er Avast! 4, det har jeg dog ikke selv prøvet.

http://www.avast.com/i_idt_226...

ZeroHerO

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 11:40:11
Svar/Indlæg:
166/16
Jeg har også kørt med NAV siden dos dagene, har prøvet Mcfee men kunne bedre lide Nortons menuer 😀

Jeg har lige scannet min pc online for at se om der var sluppet noget igennem, min pc var clean.

Jeg synes ikke det er specielt ressourcekrævende, men det er da blevet mere krævende, men vores pcér er jo også blevet større.

Dog vil jeg sige, jeg blev lidt skuffet over NAV2004, da den kan finde på at disable autoprotecht, og at der er problemenr hvis man har audigy lydkort ifølge deres hjemmeside. Især da jeg tænker på at købe netop et audigy lydkort.

Men nu har jeg også købt en pro version, jeg ved ikke om der er stor forskel, jeg plejer bare at købe den nye hvert år, og indtil videre har jeg kun haft virus en gang i min NAV tid 🙂

mvh ZeroHerO

Punani

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 12:50:30
Svar/Indlæg:
82/24
Jeg har osse haft Norton men er skiftet efter jeg fandt ud af at det ikke tager alle virus x(

Jeg har prøvet forskellige antivir programmer, men er kommet frem til at Norman Antivirus er sagen :e

Det var sgu et rent tilfælde at jeg fik det, hvis man har tele2adsl kan man downloade programmet gratis. Det tager næsten ingen ressourcer og fanger alt.

Kan kun anbefale det.

Punani

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 13:01:26
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg kan så sige at den var sat op som den skulle, men den lavede stadig det nummer med nogle gange at "disable" autoprotect.. :00

I øvrigt undrede det mig rigtigt meget, at der ofte kunne gå 1 uge mellem opdateringer - også selvom en virus som Bugbear lige havde hærget inettet ! x(

Hvilket program du vælger er en smagssag - jeg anbefalede bare AVG fordi jeg selv bruger det, og fordi menuerne er fantastisk nemme at bruge :p ;) :) (og fordi det opdateres næsten dagligt)

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 13:11:15
Svar/Indlæg:
4338/142

Brug AVG eller PCcillin - de fjerner alt det Norton ikke finder (hvilket vil sige næsten al virus ;) )

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 13:29:42
Svar/Indlæg:
715/51
Tak for hjælpen.

Har smidt AVG ind nu.. så må vi se hvad der sker..

Tog den Gratis version af AVG.. men med et par updates virker den vil i samme stil som 7.0 der koster penge?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 13:32:23
Svar/Indlæg:
4338/142

Hvis du også vil have en firewall, så har Kerio lavet en der er gratis og virker fremragende.

www.kerio.com

;)