Hmm, er heller ikke ligefrem vandkølings ekspert, men waterchill er meget nemt at have med at gøre, og yder kun marginalt dårligere end det allerbedste på markedet.
Jeg har selv prøvet grej fra både Asetek (Waterchill), Aquacomputer, Dangerden og Swiftech. Jeg har været vældig godt tilfreds med det alt sammen, men det vigtigste er at du får valgt nogle komponenter der passer sammen, først og fremmest mht. studs/slange størrelse, og dernæst også mht. flow/ydelse. Nogle kølehoveder er ikke så følsomme overfor højere/lavere flow som andre.
Mht. slange er jeg vild med Clear Flex ½" ID slange, det er mega fleksibelt, og samtidigt får man det bedst mulige flow.
Radiator? IMO så stor og effektiv som mulig. Så alt efter hvor meget plads du har. Jeg valgte Aquacomputer EVO360, jeg ved at der er andre der yder lidt bedre, på den anden side skal man også se på hvordan man monterer den, og her syntes jeg Aquacomputers løsning var en af de mest elegante.
IMO er det næsten umuligt at besvare alle dine spørgsmål på mindre end noget der ville tage mig en time at skrive.... så jeg vil slutte med at sige at dit valg af Dangerden kølehovedet til Intel chipsettet (det med 4 "clips" antager jeg) er meget fornuftigt. Jeg bruger det selv nu, og det er IMO det eneste rigtige til Intel 875/865 chipset. Både Asetek og Swiftech's løsninger med 2 fæstningspunkter er til at få lange n**ser af.... Især på Abit IC7 serie bundkort fordi bøjlerne ikke er stærke nok til at holde kølehovedet i 2 bøjler......