Jeg har ledt efter et kabinet i lan venlig størrelse et stykke tid som byder på god og meget støjsvag vandkøling af high-end hardware (CPU+VPU) hvor man ikke skal ud i fuskede løsninger. Jeg endte med at konkludere at Vapochill kabinettet ville være et godt valg (da det også har et rent upoppet look - kabinetter i Alu med lysshow pynter helt sikkert ikke på mit værelse). Det gode ved det er så at der hvor kompresseren er har man jo faktisk en "vindtunnel" der kan være fyldt med varm luft uden det påvirker hardware (varme vil op og hardwaren er ikke i tunlen). Så ideen er at have et Vapochill case uden kompresser hvor man så placere pumpe og 2-3 vandkølere i toppen med hver en støjsvag 120mm på.
Det er ilustreret her ->
Opsætningen er tiltænkt 2x D-tek Procore's (Modificeret Chevette heatercore) med hver en 120mm Papst 1600RPM på og en Eheim 1048 (evnt. med påfyldnings reservoir).
Kabinettet er jo ikke så slemt at have under skrivebordet igen :)
Det som jeg håbede på var at nogen af jer har et vapochill og er friske på at måle lidt... en D-tek Procore er 185x150x50mm (ca.). Den eneste måde den kan ligge i toppen på er hvis man ligger den ned så de 185mm bliver "bredden". Kabinettet er opgivet til at være 560x260x560mm (ja okay... det er et skrummel og ikke et miditower som jeg søgte), men ud at dømme fra billederne af toppen hvor man ser den væskekøler som bliver brugt i vapochill som er 140x140x55mm at der er plads til en Procore.
Synes i ikke ideen virker god nok til køling af et clocked X800Pro (~100watt) og clocked P4 Northwood 3GHz (~110watt) uden det bliver fusket og kommer til at "larme"?
EDIT: Lig også lige mærke til den 80mm i bunden som kan lave lidt flow i case og køle harddiske. Luften vil så blive suget ud igen af strømforsyningen :)
Hej, det har ikke så meget med selve moddet at gøre men hvorfor ikke bare beholde Vapochillen det er jo 0v3rk!LL i forhold til vandkøling? og hvor har du fået fat i et X800kort? :p
Det var sådan set mere ideen i hele systemet. Har hverken et Vapochill (eller kabinet), X800 Pro (kommer ikke før i Juni) eller en 3GHz Pentium 4 Northwood. Jeg pynser dog på at opgradere da mit eget system ikke er hurtigt nok til 1600x1200 gaming mere og det vandkøling jeg har lige nu ikke er ikke godt nok til køling af nutidens high-end hardware (køler nok 125watt i alt og det bliver rimelig varmt, men alt stabilt!). Skal så også lige siges mit system er ligeså stille som et passivtkølet :D
Det med at "beholde" vapochillen... $$$. Kabinettet har jeg set til salg i nogen foraer og man kan garenteret også ringe til Asetek og finde ud af noget så det kan købes for en 500-600 uden PSU
Jeg synes det lyder meget fornuftigt. Jeg har selv leget med tanken, da kabinettet er fint til det formål, da pumpe, radiator osv. kan gemmes væk foroven.
hmm... der var engang en på HOL.dk's forum som havde 10+ af dem til salg kan jeg huske. 500-600 stk. Skal da nok prøve at opdrive den selvom de nok er væk nu :l
Er ret "tændt" på ideen, men er bare om de Procores kan ligge deroppe
hehe... min ide var nu at fjerne kompresseren helt også vandkøle grafikkort og CPU, men har du mulighed for at måle den "blå linie" som vist i #7 eller er det for meget besvær at tage den øverste side af ? :)
De vandkølere som er tiltænkt ideen er 180x150x50mm... cirka! De er nice for de har en stor overflade og det er heller ikke bare rør. Kan være en del vand i dem som giver mere overflade :D
Nu skal man jo bare opdrive et sort Vapochill XE case eller lign. :)
<B>EDIT:</B> Her er et billede af vandkøleren... se bort fra min primitive fanduct
Jeg havde en Hardware Lab´s 120mm i røven af "toppen" den stod bagved kompressoren med en 120*38mm blæser på, det var rigelig køling til mit GFX ( 45 grader load ) og samtidig meget stille :)
Tjaaah.... 2stk D-tek Procore med stille blæsere på er helt sikkert nok til at køle high-end CPU og grafikkort. Ideen er jo slet ikke at have en kompresser i kabinettet til CPU ($$$)