Piratkopister og hackere i spjældet i op til

Hyggehjørnet d.  12. maj. 2004, skrevet af Seekers-
Vist: 412 gange.

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:44:14
Svar/Indlæg:
197/34
Justitsministerens oplæg til skærpede straffe for it-kriminalitet blev vedtaget af Folketinget tirsdag. Nu kan blandt andre hackere og piratkopister i særligt grove tilfælde se frem til seks år bag tremmer.

Læs mere på: http://www.comon.dk/index.php/...

Nu må det altså stoppe. Man bliver skudt hvis man laver nogle kopier af windows XP men hvis man går ned på hjørnet og voldtager fru. Jensen så kan man kun få 1-2 år i fængslet!!!
Spassere? x(

slettes

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:48:49
Svar/Indlæg:
69/23
Hvor er det lamt! Hvad skal man bruge det til? Er det virkelig en større trussel mod samfundet at kopiere en cd end at udøve vold mod andre? Hvordan er det folk prioriterer? Jeg gad godt have en snak med ophavsmændene til de skærpede straffe!

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:53:03
Svar/Indlæg:
2353/24
der er ligesom med økonosk kriminalitet, det straffes også meget hårdere end f.eks. voldtægt, mord og "vold med døden tilfølge", det eneste er vidst straffes hårdere end økonomisk kriminalitet, er overlagt mord.

slettes

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:56:27
Svar/Indlæg:
69/23
Ja jeg ved det. Men jeg forarges hver gang jeg bliver mindet om det, og endnu mere nu hvor der alligevel har været taget fat i straffeloven, og at der så stadigvæk ikke er ændret på noget. Hvis man skulle lade ret være ret burde justitsministeren selv prøve at blive overfaldet en dag og på egen krop mærke hvordan frygten forfølger en når voldsmændene bliver sluppet fri 2 år efter. Det er sket for en jeg kender, og hun føler sig altid utryg ved at være udenfor efter mørkets frembrud.

Crispo|

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:59:00
Svar/Indlæg:
72/6
ja det er fanme ALT for latterligt... det næste bliver ved dødsstraf for at bruge en cracked version af winzip eller noget

slettes

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 16:59:39
Svar/Indlæg:
69/23
Ja jeg ved det. Men jeg forarges hver gang jeg bliver mindet om det, og endnu mere nu hvor der alligevel har været taget fat i straffeloven, og at der så stadigvæk ikke er ændret på noget. Hvis man skulle lade ret være ret burde justitsministeren selv prøve at blive overfaldet en dag og på egen krop mærke hvordan frygten forfølger en når voldsmændene bliver sluppet fri 2 år efter. Det er sket for en jeg kender, og hun føler sig altid utryg ved at være udenfor efter mørkets frembrud.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:01:19
Svar/Indlæg:
4263/107
#4 Det er også korrekt, men det der bliver modargumenteret med er at du vil få en kortere straf for voldtægt end for IT-kriminalitet, da det ofte kan være svært at bevise en voldtægt !

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:01:28
Svar/Indlæg:
197/34
Jeg synes også at Hackere skal staffes hårdt men alm. pirater??? de skulle bare have en god bøde. ;)

slettes

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:04:18
Svar/Indlæg:
69/23

Ja jeg føler mig truet. Og det tror jeg ikke jeg er den eneste der gør. Jeg føler mig truet fordi vi bor i et samfund med så svag en holdning overfor overfaldsmænd og lignende så man tror det er løgn. Jeg ved godt det kun er større sager det drejer sig om, men årsagen er at penge bliver sat højere end mennesker i dagens Danmark. Det synes jeg er skræmmende

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:34:17
Svar/Indlæg:
2664/97
0# Man kan på INGEN måde sammen ligne voldtægt / vold med piratkopiring, eller den måde det dømmes på! Og at den er kommet op på 6 år er da.. tjaa.. der vil jo også kun blive givet en så stor straf til folk som dem der lavede Frozen cd'erne. Når man har gang i et kæmpe netværk af piraterig. Det vil jo ikke blive givet til dig og mig fordi vi har en 200GB. Vi får en stor bøde, og måske nogle måneder, måske noget ubetinget. Ikke at forstå at jeg synes rammen for vold og alt hvad det kan indenbære er for høj, jeg synes tvertimod den skal hæves mere, og at folk der er blevet straffet før skal have en betydligere hårdere straf hvis de gør noget igen, som de før er blevet straffet for!

:)

slettes

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 18:00:36
Svar/Indlæg:
69/23

Jeg siger ikke at det nødvendigvis er små forbrydelser, men jeg synes heller ikke at det er nogen bagatel at øve vold mod folk. Men jeg har til gengæld forstået at du er uenig

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 18:26:18
Svar/Indlæg:
172/29

slettes

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 19:06:32
Svar/Indlæg:
69/23

Jeg siger ikke at det nødvendigvis er små forbrydelser, men jeg synes heller ikke at det er nogen bagatel at øve vold mod folk. Men jeg har til gengæld forstået at du er uenig

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 19:07:46
Svar/Indlæg:
1015/85
hmm.. På den ene side skal man nok have en hel del / ha gjort noget, for at få de seks år det er jo trods alt "kun" en max. straf. Jeg tvivler på, at de vil give enkelte personer, som måske har downloaded lidt i ny og næ nogen fængsels straf de vil måske få en bøde også er det det. Jeg tror, at man skal ha hacket noget al la ham den seneste lige har gjort, for at få de seks år.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:42:48
Svar/Indlæg:
3640/1231
Syntes det er i orden.
Jeg syntes generelt at vores strafferammer er for lave.
Jer som sammenligner med eks voldtægt skal jo lige huske at de sætter ikke en straframme i forhold til noget andet.

Jeg er helt enig i at straf for voldtægt, vold, mord, pædofæli osv skal være LANGT højere. Efter min mening bør disse være mellem 10år - livstid, så kan folk fandme lære det.
Det ville nok afholde mange fra at nakke en tilfældig i byen fordi de keder sig.

Men hackere skal helt klart lære hvad der sker, for der er for mange som bare skal prøve det og finder det underholdende, og med udviklingen i dag bliver det jo sådan at om 10 år, hvis 30% af verdens computere går ned, kan din bil jo dårligt nok starte :00