Montering af vindue..

Case-modding d.  12. maj. 2004, skrevet af <2Xaspekt>Nagel
Vist: 287 gange.

<2Xaspekt>Nagel
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:03:58
Svar/Indlæg:
70/12
Sammen med en kammerat er jeg ved at installere vindue i mit kabinet. Der er flere probs forbundet med dette. For det første kan vi ikke få gummilisten sat på ruden, uden at den straks vrider sig af igen. Vi prøvede at give listen tape henad vejen, og så blev den der også, men nu kan vi ikke få ruden ind i kabinetsiden.

Det må da være det sværeste i hele verden.

Nogen der har et par fif til hvordan vi kan gøre?

Tark.

kennlh
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2004 17:21:18
Svar/Indlæg:
53/11
Jeg har været ude for det samme problem, men jeg fandt ingen løsning på det så jeg skrottede gummilisten og pudsede kanterne pænt af så der ikke var nogle krater tilbage, og så satte jeg ruden inden i, det ser altså skide godt ud... 8)



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:30:40
Svar/Indlæg:
6052/189
ehrm...

lad da den grimme liste være.!!

bare tag noget silikone i kanten, og smid ruden på.. og så læg et pres på i nogle timer / eller 24 af slagsen...



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 17:40:06
Svar/Indlæg:
2664/97
2# 24 timer.. ej, bare et par timer til silikone, max 5 så er den da tøret.

Jeg har selv et vindue med liste jeg skal have sat i når jeg får taget mig sammen til at prøve.. Men jeg har haft forsøgt lidt før, og havde samme problem :( Men min løsning på det er at komme noget super godt lim ned i gummilisten, med en 5cm-10cm mellem rum. Bare en dråbe hvert stred, også sætte listen på ruden, også i kabinet siden bagefter, ellers på kabinetsiden først, også ruden i bagefter.. Ved ikke hvad der er nemmest. Prøv det ;) Håber det virker, og hvis du får gjort det, så PM mig lige. Good Luck :e



<2Xaspekt>Nagel
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 18:08:30
Svar/Indlæg:
70/12
Tak skal I ha'!

Vi havde faktisk tænkt os at prøve at lime i morgen, og hvis det så fågger, er det måske en mulighed med silikonen. Men så er problemet jo bare at vi har skåret hullet og det er jo ca. en halv cm. større end ruden. Kan det godt lade sig gøre alligevel?



-eXo-
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2004 18:57:44
Svar/Indlæg:
172/48
du kan ikke lave det nummer med silicone når plexien er mindre end hullet i kabi.

Det med gummilisten har jeg også prøvet vi var 6hænder og 3 skruetrækker om at få det i, vi skar også hullet i kabi siden stører og stører 3 gange tror det endte med det var ca en 1cm stører rund i kanten end vinduet.

Men hans liste var også kæmpe tyk, syntes jeg.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:22:07
Svar/Indlæg:
2664/97
5# var det 1cm fra alle vinduets kanter, og ud til kabi kant der var 1 cm? for så skal jeg sku da have fat i den store slipe maskine. mit vindu kan ikke engang gå igennem hullet nu. Så der skal slipes min. 5mm på alle kanter :(



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:38:17
Svar/Indlæg:
2192/67
Hmm jeg har også monteret vindue med liste i mit tidligere kabinet....det tog mig omkring 4 timer.....Jeg kan love jer at det gør ALDRIG igen, never det kan jeg godt sige jer. Det noget rigtig lort for at sige det rent ud. Næste gang bliver det altså med mindre hul også bare en ordenlig røvfuld silicone. Jeg gjorde det at jeg satte tape fast langs med rudekanten op over liste samtidig, det fungere nogenlunde. Men da sådan en Lian Li side ikke er det stærkeste i verden bøjer den nemt, så man skal passe på hvad man gør.



RedHot
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 22:59:34
Svar/Indlæg:
796/99
jeg blev også nåd til at savede huldet til den noget støre end det der stod og så godt med sæbe på så fik jeg den på plas til sidst men gør det heller aldrig på den måde i gen :) hl hf ;)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 23:01:22
Svar/Indlæg:
2664/97
7# haha :p Har selv prøvet det med mit gamle kabinet, der gav jeg bare op.. fuck hvor blev jeg ophidset. hehe Men skal have det gjort på det her kabi jeg har nu. så må jeg bare lime listen fast på ruden først, også på kabinetsiden.. Det skulle virke siger 0#