Case Mod i general

Case-modding d.  12. maj. 2004, skrevet af perry_78
Vist: 400 gange.

perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2004 23:06:38
Svar/Indlæg:
1304/117
Er det bare mig eller ligner næsten alle casemods hinanden? Det sku da ikke noget Case mod hvis man køber en Chieftec med vindue og så sætter 2 stk. UV dioder. Jeg synes bare at den seneste tid kommer alle Casemods til at virke lidt uoriginalt. Ellers er det mening at alle ska have en Case med lige præcis de samme lyser?

Tror bare at en næsten 100% casemod ville være meget mere spændene. Bare at få en chasis og så arbejde på den.

Bare en idé, det bliver mit næste sommer projekt :e

|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 00:28:52
Svar/Indlæg:
2694/107
for noget tid siden oprettede jeg også en tråd her på siden. med mine meninger om casemodding. det kan btw. ses på www.ash.dyndns.dk/casemod.txt

/Ash



`99
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:09:26
Svar/Indlæg:
57/34
Jamen du har så ganske ret. Måske er det fordi en del af de moddere som poster herinde ikke lige er "modne" og derfor synes at et fedt MOD består af et vindue og lidt kathoderør.

Jeg mener at 80% af de moddere som poster herinde er totalt idé forladte, og der er alt for langt mellem snapsene. Personligt kigger jeg altid her http://forums.bit-tech.net/ind... efter de fede MOD's.
Prøv at tjekke dette MOD http://forums.bit-tech.net/sho... eller dette her: http://forums.bit-tech.net/sho...
Begge 2 meget gennemførte MOD's.



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:13:06
Svar/Indlæg:
830/15
Mod er kort for modifikation/modification, dvs en ændring lavet i/på et eller andet. Ud fra det er et vindue i et kabinet et mod, og det går jeg efter hvis jeg endelig skulle definere det.



`99
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:18:26
Svar/Indlæg:
57/34
Hvis vi ser bort fra definitionen "MOD" syned du (#3) så at et vindue og et kathoderør er fedt MOD?



legebarN
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:39:39
Svar/Indlæg:
487/59
Cyber-Frog, netop pga din definition af "modifikation" så er et vindue nødvendigvis ikke et mod, hvis det er en købt kabi-side så er der jo ingen modifikationer.

Men der er mange gradbøjninger inden for området.
Hvis man fx køber et vindueskit og sætter det i, er det så et mod? Eller et semi-mod?

Personlig ender jeg ikke op med nogen mods (når min comp er fårdig med mishandlingen) som ingen andre har lavet, men gør det mig eller mit mods til dårligere mennesker/mods ?
En lille liste: PSU-sleeving, paintjob, blowhole, håndtag, vindue, vandkøling (vga, nb, cpu, og det er ikke let i et midi-tower !), måske også lige et poppet laserskåret logo på PSUen...



TorQue
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:47:04
Svar/Indlæg:
235/13
og lige nøjagtigt hvor står det beskrevet at et mod SKAL være fedt?? :00

Hvad startede i, så enormt modne og erfarne case moddere med??
Kunne det tænkes at nogle af de folk der poster chieftec kabi med vindue og tivoli lys i er extreeme casemoddere in spe?
Folk der aldrig kommer til at modde igen Pga meningsløse rant tråde som denne, der får deres selvværd til at falde til et neveu under deres skostørelse?

Jeg er klar over at nogle herinde på OC.dk er hardcore case moddere, der dremler den for vildt med blink horn og lygter.
Og dem tager jeg da hatten af for, men deres første mod var sgu sikkert er latterligt chieftec kabi med vindue (som de måske selv satte i med hjælp fra farmand) og lys, senere prøvede de med mere eller mindre held at skære et hul til en 120mm fan i toppen, og dernæst, var de nødt til at male kabi, fordi de havde ridstet det med stiksaven.

Jeg er enig så langt som at sige:
Har du selv lavet det, er det et mod !det er ikke casemodding at købe et thermaltake tivoli bod med hardvare i og selv sætte et extra kathode rør i.

Jeg mener sgu folk her på oc.dk er begyndt at blive lidt højrøvede. :l


det er ikke gas og jeg er ligeglad med om ikan tage det. :e



`99
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 09:56:26
Svar/Indlæg:
57/34
Damn der #6, endelig et svar med lidt "nosser" i.
Jeg må erkende, at jeg ikke selv er modder... måske mest fordi jeg ikke helt ved hvad det skal ende ud med. :l
Men på trods af det bliver jeg skuffet når jeg ser en tråd med "Se mit fede MOD" og det viser sig at være et vindue og kathoderør. Selvfølgelig skal man starte et sted, men alligevel.... lidt mere fantasi. Skal ikke forstås som en egentlig kritik, mere som en opfordring. ;)
#6, jeg kan godt lide din difinition "thermaltake tivoli bod" :e



Surfmaster
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:01:23
Svar/Indlæg:
83/3
denne diskussion har, som før nævnt, været oppe at vende herinde før...

Sådan som jeg ser det....
...så er det et mod, når man laver en fysisk ændring på et allerede færdigt produkt.
Dette kunne f.eks. være, at man saver/borer/klipper/fletter? et hul i kabinettet.
Hvis man fylder kabinettet med katoder, dioder osv så tilføjer man bare ting til kabinettet. Det ville jeg så kalde lir (alt efter hvor godt det ser ud ;) ) Det er jo bare extra ting man smider i kabinettet.

Der vil selvfølgelig altid være extreme/specielle tilfælde, hvor man ikke kan generalisere det som et mod, men godt kan godkende det som et mod, pga. det der er lavet... (gav det mening) hehe

Som TorQue siger i #6, hvem siger så, at det skal være fedt for at være et mod??!! Det er jo altid en smagssag ligesom alt andet...



TorQue
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:12:25
Svar/Indlæg:
235/13
#7
Jeg er som sagt enig så langt som at det måske ikke kan komme i kategori som værende "fedt" men det er da stadigt et mod (givet at vinduet er selv monteret) og for 12 årige lars er det en sejr, at det lykkedes for ham at montere 2 stk Thansen kathoderør, købt i fredags efter at have plaget sin far i 14 dage om at få dem, UDEN at brænde computeren af, som forøvrigt er købt på afbetaling i DER eller fona til LANGT over normal pris. :p

Er man en mindre computer bruger, bare fordi man ikke selv har bygget sin computer op med div. dele fra shg og midtdata?? nej vel?.. nogle af verdens førende computer experter og grafikkere sidder faktisk ved købte computere.

Er man mindre case modder fordi en eller anden tilfældig pralhals
har lavet noget der er 1000 gange federe?? nej ALLE skal starte et sted. Få noget fedt at se på i fremtiden, og ros de begyndere der kommer med deres selv monterede tivoli lys. Ellers mister de jo interessen for det, og så ender vi med en flok gamle nar**** der sidder og er selvfede på deres eget arbejde "dengang i 2004"

min hobby er mere taget en drejning til knivmageri, et fornemt håndværk der har existeret i mere en sølle 50-70 år som computeren har.
Og der er jeg nybegynder, og ALDRIG har jeg mødt en erfaren knivmager der siger noget negativt om mit arbejde, kun konstruktiv kritik, efterfulgt af en spand gode råd, tip og ideer.
Hvorfor mon jeg har skiftet hobby??

Et eksempel på hvor lidt respekt folk har for andre her, er guiden til en pænere HDD her på forsiden af OC.dk
Forestil jer at det var jer selv der havde skrevet den, eller noget lignende, som i "bare vill glæde andre med" eller i det mindste få noget til at ske på forsiden under guides.

Næste gang der er nogen der poster et plexiglas/kathode mod
så lad dog være med at skrive, hvis i ikke har noget positivt at sige.

!!



gizand
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:25:31
Svar/Indlæg:
78/9
Jeg er selv først kommet igang med at modde mit kabi men kunne aldrig finde på at skrive noget om det med mindre JEG selv har lavet det. så jeg kan kun være enige med jer allesammen.

Der SKAL være noget man SELV har lavet for at kunne kalde det for et mod, det er jo fordi man selv har (mod)ifiseret noget.




Surfmaster
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:33:03
Svar/Indlæg:
83/3
#9 Er helt enig hvad angår den nye guide til den der slebne HD...
klikkede interessant på den, da jeg ku se det ikke blot var endnu en guide til HD med plexi låg...
Jeg syne personligt at rent/børstet/slebet stål ser fedt ud (også derfor min comp har fået det look) så jeg læste det igennem...
da man så kiggede på kommentarerne, var det skræmmende at se hvordan folk rakker ned på det! ?:(

Jeg har selv skrevet om mange af de små mods jeg har lavet til min comp, og ved hvor lang tid det ka ta at sætte billeder ind og skrive lidt om det, så man får en lille artikel eller guide. Ikke fordi det er svært, men der skal trods alt arbejdes lidt for det...

Jeg tør jo dårligt nok poste noget af alt det jeg har lavet, når man ser hvordan den der guide blir svinet til bare fordi "Ej det ka enhver jo lave!" suk...

men som sagt, hvorfor svine det til medmindre man ikke har noget konstruktivt at komme med... x(



#12
`99
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:38:42
Svar/Indlæg:
57/34
Som sagt så er/var mit svar en opfordring, mere end det var kritik. Men som almenheden vil vide, poster man her (OC.dk) kommer der kritik og det vil der altid gøre. Kritikken kan man så vælge at tage positivt eller negativt. Det står enhver frit for.
Men start et sted, brug fantasien og brug kritikken konstruktivt.



#13
o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 10:47:01
Svar/Indlæg:
937/191
Enig i at det er lidt kedeligt med et "Chieftech" med et preinstalleret vindue i og et par kathoder. Ik fordi der er noget galt med Chieftech - har selv haft et og det er dejligt bruger venligt og godt indrettet, men også lidt for "kedeligt"!
På den anden side kan jeg godt forstå dem der bare vælger at tage den nemme løsning mht. casemodding.
Jeg har selv lige været igang med et større casemod projekt og damn det er omfattende og tidskrævende!
Jeg startede ud med at købe et Eye 4U server kabi til mobo, psu og drev etc. Savede et par huller i bunden af det til mine slanger til vandkølingen, hev alt "indmaden" ud og malede kabi indvendigt.
Fik i samarbejde med min bror lavet et 100% look-a-like kabi til mine 2 radiatorer og mine pumper som det det oprindelige kabinet står ovenpå.
Der mangler lige et par småting, men jeg må indrømme jeg tvivler på jeg vil gøre det hele så "udført" igen, da det tager en krig!
Bare det at få bakset et vindue på plads var et sandt helvede!!
Det er så godt nok mit første mod, så det er nok derfor det tog så lang tid, men alligevel!