Varm Disk - Køling?

Diverse d.  13. maj. 2004, skrevet af Lusingando.
Vist: 191 gange.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:21:46
Svar/Indlæg:
1015/47
Hey!..

Har fået smidt en Maxtor 160GB S-ATA disk i systemet, men den bliver lidt varmere end hvad godt er.. Derfor er jeg på udkig efter noget effektivt, og lydløst køling til den!.. At den så skal monteres i et 5.25" slot gør mig ikke en pind!.. Noger der har et forslag til en god køler lydløs, må skal også godt tage resonansen fra disken!.. Nogen gode forslag? :i

Har taget et kig på http://www.tweakup.dk/article/... , nogen der har erfaring med den, og om den evt. er pengene værd?..

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:26:08
Svar/Indlæg:
4263/107
Mener at en af mine venner har den, og han er hvist ganske godt tilfreds med den... :i

Jeg vil dog våge at påstå at hvis du tager Zalman, så er du ikke gået helt galt i byen... (det er bare det generalle indtryk jeg har af deres produkter, dont flame me;))

Scooter

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:28:03
Svar/Indlæg:
94/27
Jeg har godt nok ikke andet at måle med end mine små pølser, men temp er faldet lidt. Og den fjerner samtidig resonansen hvilket jo også er en dejlig ting.

Har hørt at hvis du smider en lille blæser på skulle det gøre xtra meget for temp når disken sidder i sådan en fætter men som sagt er det bare noget jeg har hørt og har ikke erfaring med det selv...

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:30:44
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har sådan en zalman's køler ... og når jeg har den siddende i et kabinet ... hvor der er god airflow forbi 5.25" pladserne ... så virker den da også rimelig godt ... men hvis man har et optisk drev lige under harddisken ... så er der ikke særlig meget luft cirkulation omkring drevet ... og så bliver harddisken altså gevaldigt varm selv med den zalman tingen på ...

Såe den er kun noget værd ... hvis du ikke har overfyldte 5.25" pladser ... og du har godt airflow ...

Såe hvis du ikke har god airflow ... så er en blæser spændt på harddisken ... nok det bedste kølings forslag jeg kan komme med ...

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:31:30
Svar/Indlæg:
2353/24
hvis du ville have det lydløst, så vil jeg tage den du selv linker til, og samtidig smide en 12 Db blæser, evt. med en fanmate foran den til at lede varmen væk fra profilen, da profilen er god til at lede varmen væk fra disken, men luften omkring den bliver hurtigt "mæt", så en blæser ville gøre ekstra godt.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2004 22:38:42
Svar/Indlæg:
2694/107
smid en 80mm blæser @ 7V i fronten og smid din harddisk op i en 5.25". det er det billigste og jeg kører med det. inden jeg smed min 80gb maxtor derop lå den på ca. 50-60 grader. efter lå den på 35-45. så lidt hjælper det da

/Ash