TVkort med TTV

Litteratur d.  14. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 1212 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
14-05-2004 10:43:06
Svar/Indlæg:
0/11005
Her leder jeg efter et tvkort (tvtuner) med TTV...
Jeg har et Pinnacle PCTV RAVE, som i sig selv fungerer ganske udmærket og supporterer teletekst (TTV) via websites.
Dog mangler der lyd på den, men generelt er det ganske vist et udemærket kort, når man tænker på til almindelig brug.
MEN som følge af min hørehandicap (jeg er døv, ganske enkelt) er jeg derfor meget afhængig af undertekster, og jeg har ikke kunnet finde noget TV kort som kan optage et TV program med undertekster (TTV - DR på side 399, TV2 på side 333).
Samt skulle lyddelen også være på plads af hensyn til andre som får glæden af lyden.

Skulle der blandt jer som har viden / kendskab til hvilke TVkort / TVtuner som supporterer undertekster med TVudsendelsen - vil jeg blive glad endda lykkelig hvis jeg får lov til at dele den viden. :00
Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 12:39:29
Svar/Indlæg:
1016/19
Som kan "optage" med undertekster? Næh, det må jeg indrømme, at jeg faktisk aldrig har prøvet eller checket. Men der er i hvert fald en del som understøtter tekst TV, hvis det er det samme. Her er et par links...

http://www.jedbs.dk/tvkort.htm

http://www.hardware-test.dk/te...

ATI's AIW-serie er vist også ok til tekst TV. Prøv at finde en forhandler på edbpriser.dk hvor du evt. kan få det demonstreret.

Hauppauges ret fede PV-250 og 350 kort understøtter desværre ikke tekst TV.....

God jagt 8)



Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 12:50:13
Svar/Indlæg:
657/18
Hej

jeg har et Winfast PVR2000 som understytter Texttv om den der TTV fonktion dur ved jeg ikke men jeg vil da gerne lige undersøge det når jeg kommer hjem.... det understytter i hvertfald TextTV...

men Winfast PVR2000 er ikke i handlen endnu men kommer nok om en måned ca....



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 13:15:48
Svar/Indlæg:
4120/115
TTV fungere perfekt på mit AIW... Men jeg har godt ikke lige prøvet den side med undertekster! (det er den hvor resten af siden er gennemsigtig, ikke?)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 15:51:40
Svar/Indlæg:
2353/24
hvis du mener oprette en profil, så ja det kan du godt under comunity login i venstre side af skærmen.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 18:30:45
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg tror du skal bruge et program som optager det som bliver vist på skærm, da et tv kort optager inden billedet bliver sendt ud til til skærmen, hvilket betyder at underteksterne ikke kommer med.

håber du forstår hvad jeg mener, da det nok ikke er forklaret på den bedste måde :r

der var på et tidspunkt et tråd hvor der blev linket til sådan et program, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hed



beNULLified
 
Overclocker
Tilføjet:
27-05-2004 23:55:08
Svar/Indlæg:
22/0
jeg tror #7 er inde på det rigtige, det er et spørgsmål om at lave en 'printscreen-optagelse' for at få begge signaler med.

En tanke:
Har du prøvet at lave en capture gennem f.eks. virtual dub (freeware) eller et andet videoredigeringsprogram?