Ris/Ros OC.dk

Om siden d.  14. maj. 2004, skrevet af B@NG
Vist: 695 gange.

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:44:52
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja, nu har kommentar-tråden til HD-Moddet blevet udsat for en del og det lader ikke til at stoppe, så derfor opretter jeg denne tråd.

For de er jer som ikke har læst kommentar tråden og ikke har lyst til det, kan jeg fortælle jer at det handler om kvaliteten på siden.

Der er nogle forskellige meninger om hvordan arbejdet bliver gjort. Det omhandler blandt andet:

Kvaliteten af artikler (om der er nok OC relevans)
Kvaliteten af artikler (om de i de hele taget er interessante)
Kvantitet af artikler (om der er nok af dem)
Kvaliteten af nyheder (om der er nok OC relevans)
Kvantitet af nyheder (om der er nok af dem)

Ånden på OC
Nogle mener at "ånden" er helt væk, og siden er ved at konvetere til en n00b side. Der er blevet sagt noget i stil med at vi bliver "overhalet" af andre danske sites.


Jeg vil gerne på OC/HT's vegne (HT=Hardware-TEST.dk som er en søsterside hertil - for dem som ikke ved det) fortælle lidt om vores hensigter/målsætning.

OC har gennem de sidste to år vokset kraftigt.
Da vi gik fra det gamle "retro" design til dette design faldt der mere "lys" over siden og folk udefra følte sig mere velkomne.
Det resulterede i at det ikke kun var de gamle hardcore clockere som sad i forummet.
Set fra vores syn, ser vi os ganske tilfredse med dette.
Vi har ansat en helt ny redaktion som har til opgave at få et stort artikel flow ind på OC.
Ved det skulle vi gerne komme forbi "kvantitet" problemet.

Så sker der det at de artikler som kommer ikke allesammen er "hardcore" artikler hvor alt bliver voldcocket for vildt.
Vi mener at der skal være plads til en bred kategori af artikler, så vi kan henvende os til stort set alle læsere/brugere på OC.
Derfor vil der være artikler som:
Luftkøling
Vandkøling
Extremkøling
Store mods
Små mods
Simpelthen lidt af hvert! Der er ingen grænser (altså mere eller mindre)
:00

På OC satser vi stort på forummet da læsere føler sig velkomne her, og der hersker en pæn og hjælpsom tone.
Vi har mange admins på forummet til at hjælpe med at bibeholde denne tone, da det før er set at en grim tone kan vælte et forum.

OC skal og kan ikke sammenlignes med andre af de danske sites, og vi har absolut ingen intentioner om at gøre dette.

Der har været spurgt til hvorfor vi ikke slår HT & OC sammen, da det ville give et større og bredere site.
Det gør vi ikke da OC er et helt unikt site i DK og det holder vi fast i.

Vi håber stadig at kunne levere mange flere artikler og nyheder til jer, men det er ikke nemt, da det ikke er nemt at finde skribenter i dag.

Men vi søger jeres meninger og konstruktive kritik nu.

Så ind over med den Guys & Dolls :e

KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:51:04
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg synes at nyhedsartiklerne er gode, men det sker for ofte at de samme nyheder kommer igen, bare en måned senere, kunne det ikke laves, således at det ikke var muligt, evt. et kartotek.

Bredten på artikler er glimrende, jeg synes personliigt ikke at der mangler noget.

Når OC.dk søger diverse personer, synes jeg at de skulle kvittere med et svar, der kunne lyde sådan her: "modtaget, du vil høre nærmere", og man får svar om man er med i teamet, eller afslag.

Ellers har jeg intet at klage over, udover siden til tider er langsom, men det bliver der jo arbejdet på.!!

Killerfrog



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:52:00
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja siden er langsom, og JA det bliver der arbejdet på.
Jeg håber vi allerede kan se en forbedring i næste uge :e



Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 15:55:11
Svar/Indlæg:
675/55
Når tråden nu er oprettet, vil jeg lufte mit synspunkt.

Siden Overclocking.dk har i gennem længere tid ikke handlet om det som navnet antyder. Det gælder både på nyheder, forum og artikler.

Jeg er med på at det skal være på mange niveauer, og ikke bare helt snævert handle om OC det hele, MEN der har faktisk igennem længere tid næsten kun været ting der slet ikke handler om emnet på siden. Forum er blevet MEGET blandet, og 75% af alle posts hører ca. hjemme i diverse efterhånden, og det flow af nyheder og artikler der er hører efterhånden mere hjemme på HT end på OC synes jeg.



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:06:19
Svar/Indlæg:
2540/228
Jeg mener stadig at man skulle ændre forsiden på en eller anden måde så man nemmere kunne finde guides til hvordan man clocker og andre ting som at der bliver spurt om igen og igen :)

syntes også man skulle kigge lidt på søge idéen, altså så man ikke også får alle de profiler frem der indeholder det ord man søger på


[ Commodore ]



PolleDK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:11:13
Svar/Indlæg:
602/17
Jeg vil give Myth ret! Der er efter mig mening for lidt om emnet som navnet på siden hentyder til - Overclocking.

Når det så er sagt vil jeg gerne pointere at det naturligvis er fint med mig med de mindre mod og luftkøler artikler osv.

Men det jeg ikke forstår er at i åbenbart antager at store mod artikler ikke kan bruges af nybegyndere??

Det kan de skam sagtens!! Der er jo ingen der siger at man ikke kan samle mange små mods i den samme artikkel.

For eksempel kunne man tage et fuldstændigt neutralt kabinet og gennemmodde det fra top til tå. Det lyder af meget, men hvis man sørger for at indele artiklen i mindre bidder skulle det gerne være til at overskue for selv den mest noobede noob.

Som jeg også giver udtryk for i den pågældende tråd som B@NG nævner i #0, synes jeg at der er mange gode idéer fx HD modded - men det er efter min meing synd at der ikke bliver gjort noget mere ud af det.

Det virker lidt på mig somom der bliver lagt større vægt på at spytte så mange artikler afsted som man kan komme til. Istedet burde man måske holde på færre artikler, men tilgengæld artikler af større kvalitet om man så må sige.

Tag det nu ikke for ilde op! Disse ting bliver luftet for at prøve at forklare hvad jeg synes der mangler. Om i så vil tage dem til jer eller om i synes jeg brokker mig for meget er op til jer ;)

Til alle andre>>

Lad nu være med at hidse jer for hårdt op! Hvis ingen sagde deres ærlige mening her i landet ville der jo aldrig blive lavet om på noget som helts! Det er jo ikke let for ander at vide om man gør det godt nok hvis ikke man fortæller dem det.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:14:06
Svar/Indlæg:
4263/107
Mere laks 8)

Ej det gas, eneste punkt ville være at når i alligevel skal til at give siden den helt store omgang, så ville det være fedt at få lavet et nyt design, og måske også et nyt logo til siden :i



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:20:36
Svar/Indlæg:
1404/19
ja.. og højreklik funktionen virker ikke i Mozilla Firefox..;)



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:40:25
Svar/Indlæg:
527/21
Jeg har været bruger på OC i mere end 3år efterhånden og benyttet siden lidt on/off hen ad vejen. Men jeg må udensammenligning tilstå at siden i mine øjne er danmarks suverent bedtse hardware side.

Det er rigtig nok at siden er blevet mindre OC relateret siden jeg startede her, men jeg syntes ikke det gør så meget - så længe kvaliteten holdes oppe. Det gælder for så vidt både artiklerne og forum postene. For mig gør det ikke noget at der er indlæg om spil mm. så længe indholdet af indlægene ikke kommer ned på hol eller tweakup niveau.

Jeg må tilstå at jeg ikke rigtig benytter siden pga. artiklerne, men mange af dem finder jeg nu gode alligevel. Især de mange test af strømforsyninger syntes jeg i kan bruge som gode eksempler. Det er unikke og veludførte tests med konklussioner der er til at tage at føle på.

Nyhederne er også fine, personligt kunne jeg godt ønske mig flere, men jeg tror alligevel aldrig en side kan opfylde mine krav så som det fungerer nu er fint. Især fordi man ikke kun finder mainstream nyhederne her, det syntes jeg i skal holde fast i.



|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:42:30
Svar/Indlæg:
2694/107

Jeg kan egentlig godt undvære højreklik menuen og også gæstebogen her på siden. jeg har endnu ikke set nogle der bruger gæstebog-delen endnu.
Jeg vil også have en masse artilker her på siden men det bliver jo sværere og sværere at skrive noget nyt. og det er vel en smule begrænset hvor meget hardware i får ind af døren.

/Ash



Peugeot106
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:44:20
Svar/Indlæg:
227/22
Siden er da pisse god !!

Dog skulle vi have nogle battles f.eks. Ati vs. Geforce hvor folk GERNE måtte svine hinanden til :e ( altså for sjov ) Hehe



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 16:55:29
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg synes at vi skulle prøve at have nogle ordenlige poll's, så man kan se hvad folk mener. Istedet for alle de andre hvor der er flere userigøse svar muligheder med ;)



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 17:04:55
Svar/Indlæg:
839/19
Da jeg i sin tid fandt siden her var det overclocking, og grunden til at jeg blev hængende var et emnet interessere mig.
Jeg kommer her på siden pga. emnet (sammen med mods).
Så længe artiklerne er i orden og "stien"/"stilen" holdes vil siden være rar at komme på.
Men i de godt 3 - 3½ år jeg har været her på siden, har jeg set som andre at enmet og flowt ændre sig.
I sommer perioderne er der som regel en nedgang i aktiviteten i forumet og flowet af artiklerne/guider/tests..

Hvis jeg skal give min ærlige mening, og at der pumpes flere artikler ud på HT end OC, så vil jeg da mene at fokus er lagt forkert.
I øvrigt vil jeg give Myth ret i at mange tråde egentligt burde være i "Diverse", og at der er mange, rigtig mange(!) som smider deres indlæg i diverse når de egentligt burde have været i Soap-box eller offtopic!
Er der ikke et crew member som vil sætte sig for at ryde op i det? (NoNig laver et stort stykke arbejde, og det skal ikke negligeres)

Jeg håber at der er nogen som vil tage det ovenstående til sig og gøre noget ved det.

Kvantitet er noget, kvalitet er noget andet. Jeg ønsker kvalitet og OC / Mod (helst uddybet noget mere end harddisk artiklen - den var lidt tynd (sorry k1llroy))

/Kingu



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 17:18:56
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg vil starte med at give siden lidt ros.
jeg kan godt lide at siden er meget enkelt stillet op, med nogle lidt matte farver, som ikke skær en i øjene (der er nok mange som syntes den er kedelig), jeg syntes også den er lidt kedelig, men den er klart at foretrække frem for mange andre. en anden god ting er at de 20-25 af de nyeste (kommenterede) indlæg kommer frem på forsiden, der er iøverigt også en meget god tone i det (hvilket jeg ikke syntes at der ses ret tit).

så det negative
siden er lidt langsom, men det er jo ved at blive rettet op på, så det er forhåbligt snart klaret, der er lidt for få artikler men tilgengæld er de gode/ godt skrevet, men man kan ikke både kræve at derarbejdes med at gøre siden hurtigere, og at der kommer flere artikler, for det svarer til at blæse med mel i munde, og det kan jo ikke lade sig gøre ;) så nu håber jeg at der snart bliver rettet op på hastigheden af siden, da det har første ret i mine øjne, derefter kan vi så håbe på lidt flere artikler. spredningen på artiklerne

jeg kan godt se havd nogle mener med at de fleste tråde ikke handler om overclocking, men noget som airflow, kabinet osv., kan faktisk have en stor betydning for overclocking, så et eller andet sted har det af ligevel noget med siden at gøre.

just my opinion

/coctail




#14
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 17:23:10
Svar/Indlæg:
417/68
Alle... Jeg stamper ikke på oc.dk det bevidner denne tråd vist: http://www.overclocking.dk/for...

Men min holdning er stadig som skrevet i tråden Harddisk modding:

B@NG > Jeg ved godt Hardware-TEST.dk levere et god mængde test og god læsestof og jeg syntes på sin vis at de gør det godt, men så kan man så begynde og diskutere om der er eksistens grundlag for overclocking.dk i en side for sig selv eller om man burde slå dem sammen i en side.

Jeg har før i en tråd oprettet af mig, givet min mening til kende vedr. manglende nyheder og relevant læsestof omkring det siden hedder, overclocking.

Jeg skal ikke stå forrest når der skal deles ris ud, da jeg på ingen måde ville kunne finde tid til at deltage i test og i at opdrive nyheder... Men jeg vil nu tillade mig at sige, der mangle gejst som jeg ser det, og er det ikke tilfældet, jamen så må hardware-test.dk være priotere højere end oc.dk og dermed ville en sammenlægning være på sin plads.

BTW. Så har jeg intet at udsætte på dette mod, kan jeg ikke lide det, jamen så kigger jeg ganske enkelt den anden vej. For mig er alt velkommen så længe der er et par ting indimellem som også jeg kan læse.


Jeg ville lyve hvis jeg påstod der fandtes et fora med en bedre stemning, men stemningen, mener jeg kun kan opretholdes ved hjælp af godt læsestof. Hvornår ser vi en test af Nvidia 6800 Ultra eller et Radeon 9800XT lavet af oc.dk, det gør vi når mange af de andre sider har udarbejdet en. Så ved jeg godt Hardware-Test.dk er godt med, meeen nu er det her altså oc.dk og det er altså her det skal sne.!



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 17:24:26
Svar/Indlæg:
2353/24
tilføjning til #13
en anden ide er ligesom Kingu siger, at man kan lave at HT står for artiklerne/testne og OC står for forummet, så man havde de 2 ting skilt fra hinnanden, dermed ikke sagt at skribenterne ikke kan være de samme begge steder.



#16
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 17:45:09
Svar/Indlæg:
714/10
Jeg kan kun mindes, de indlæg som fik en rigtig op af stolen, ja sådan at man kiggede grundigt og læste alle linier fordi man var fuldstændig opslugt af emnet. Nu, er der hovedsageligt indlæg, om, jeg har fået nyt grafikkort, eller, hvilken timings skal mine ram ha, det er ihvertfald ik derfor jeg oprettede en bruger her på oc.dk. Men det er jo tendensen kan jeg se.. Ja, nu er det mere hyggen, en varm kop kaff, radioen tændt, checke mails, og så lige smutte ind på oc.dk inden computeren slukkes.

Men i skal ha stor ros, for den tone der hersker her på siden, der er nogle få forvirret mennesker som ik rigtig fatter takt og tone, og dem kan man aldrig udelukke, de vil altid være der desværre.



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 18:07:06
Svar/Indlæg:
839/19
#15, min ide var ikke at der kun skulle være forum på OC.

Nej det var at flytte noget fokus fra HT og over på OC. Altså ikke at tage testene fra HT, men for at give skribenterne noget mere tid til at skrive OC relaterede artikler, frem for at de bruger 80% af deres energi på HT..

Nu bruger jeg personligt ikke ret meget tid ovre på HT, kun lige når der en enkelt gang kommer en artikel som fanger mig..

/Kingu



#18
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 19:45:09
Svar/Indlæg:
675/55
Tror #17 har fat i noget af det rigtige!

For den ånd og de projekter der var da jeg selv kom på siden først den er der ikke på samme måde mere, og jeg må indrømme jeg har det lidt sådan at hvis alle her på OC synes HT artikler og forum som det kører er helt sagen.. så kan man lige så godt slå de 2 sider sammen.. Og hvis man fortsat vil holde dem adskilte så skal OC være andet og mere end en bi ting for HT, og der skal ligges kræfter og tid i det hele vejen igennem.. Ellers er det bare et HT2





The
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 20:03:02
Svar/Indlæg:
613/20
det med at der er mange hardware/mod ting i forum er fint med mig... uden godt/stabil hardware kunne man godt sige forvel til OC...
men jeg syntes der er kommet få mange "se den her laks jeg har fanget/lavet" tråde..... det var sjovt nok det med at OC's side blev lavet om d. 1 april... men alle de sinsyge tråde om laks er til at bræk sig af... folk der besøger OC.dk vil jo tro at siden er en stor joke....

Det jeg ser mest på her på siden er hardware. hvad er stabil, og godt... jeg overclocket ikke min computer, da jeg ikke har brug for at vide at min computer til 10k er bedre end en til 15k.... jeg vil bare have en stabil computer og som på samme tid kan arbejde igemmen.

men alt i alt... OC.dk er en super side. og den er gratis ;)



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2004 20:38:14
Svar/Indlæg:
1016/19
Der mangler helt klart noget sex og vold! Evt. med ugens folde-ud nørd (for dem som har en folde-skærm)

Og så måtte der godt være lidt mere stof om kongehuset...

:e

Ok, seriøst....

Jeg er godt tilfreds med OC.dk - måske lige bortset fra de gange, hvor sitet kører langsomt. Designet er måske ikke lige det festligste, men det er funktionelt og siden er da til at finde rundt på. Annoncerne er godt placerede, så det ikke ligner et cirkus - noget som en del andre sider af især udenlands oprindelse har problemer med.

Men den vigtigste attraktion her på sitet er nok forummet, hvor nogle af dk's sejeste OC nørder holder til. Hvis man har et problem og ikke kan få hjælp til en løsning her, så er det som regel fordi der ikke ER nogen løsning.

8)



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 22:52:40
Svar/Indlæg:
4338/142
Jeg er enig med oppositionen i at guides og artikler er af lidt dalende kvalitet - dermed ikke sagt at de er ringe, men bare ikke så gode som for et års tid siden eller to (der er dog undtagelser - nogle er stadig lige så gode).

Til noob spørgsmålet vil jeg påpege at der inden for de sidste 4-5 måneder er kommet væsentligt mange nye brugere på oc.dk - hvilket self. betyder at hardware expertisen daler en smule indtil alle er med.

De nye brugere er dog hurtige til at følge med - tag for eksempel en som Lille Indianer - han var sq hurtigt en del af sidens ånd ;)


Jeg vil dog også påpege at omdiskuterede emner så som; laks, jydsk atomkraft o.s.v. stadig kan være en del af siden, selvom niveauet hæves...

Plads til alle <- om jeg så må sige (ja jeg ved det lyder hippie-agtigt, men hvis der ikke var vandvittige indslag på oc.dk, ville siden blive meget trist).


MVH ChrisCornell & PC-doktoren



#22
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 23:00:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
Dejligt at se en god respons på denne tråd...

Keep em' coming.

Jeg laver en stor update af tråden og svarer på alt hvad jeg kan.

Det bliver dog først Søndag da jeg skal flytte i morgen.

Men LÆKKERT at se en ordentlig gang konstruktiv kritik, for det er lige nøjagtig hvad der her er, og det er det der skal til for at vi kan forbedre os :e



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 23:12:05
Svar/Indlæg:
3799/43
Well selve siden er den eneste Hw forum side jeg bruger primært da folk hjælper meget self hjælper jeg også det hvad jeg selv kan..

Ros til udviklingen samt hvordan siden er kommet til at blive
Ris som sagt ved jeg at allle problemerne som jeg har blir løst men de kommer alligevel Lidt langsom side samt Snyd med Top listerne meeen det blir jo alt løst

som en klog hovde har nævnt ville det måske være lettere at sælge tingenge hvis det var en salgs side istedet for forum da folk kun ser på de sidste nye ting som er tilsalg og som er mest opdateret.. dette kan være en kedelig ting da folk ikke får solgt deres ting...

Keep up the da'm good Work



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2004 23:18:16
Svar/Indlæg:
2540/228
23# enig



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 00:27:50
Svar/Indlæg:
4263/107
#21 Fuldt ud enig - er selv en af de nye, og synes da selv at jeg bare mangler noget hardware af en ordenlig kaliber som jeg kan "lege" med, før jeg kan gå i gang :e

Plads til alle <- om jeg så må sige (ja jeg ved det lyder hippie-agtigt, men hvis der ikke var vandvittige indslag på oc.dk, ville siden blive meget trist).

Det er næsten det vigtigste, hvis det hele kun er lutter seriøsitet og der ikke er plads til et godt grin en gang i mellem (pc-doktoren for at starte et sted (:e)), så bliver det hele vanvittigt trist som du selv siger CC/pc-doktoren



#26
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 09:54:22
Svar/Indlæg:
417/68
Ugens nyheder på oc.dk:

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.overclocking.dk/new...

http://www.n overclocking.dk/news.asp?id=9238


Jeg nøjes med at linke til Itzonen's nyhedsarkiv: http://www.itzonen.dk/content/...

Alle nyhederne på itzonen er ikke lige relevante for oc.dk men jeg kan finde mange der burde finde vej til oc.dk's forside.! :r



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 10:03:40
Svar/Indlæg:
2175/186
Jeg har været her i ikke engang et år skulle jeg mene, så er vist ikke en af de "faste":) Hmm men jeg tror lidt af delen er alt det postyr med Toplister, hvem score best, og folk der ingen tillid har til andre (har selv prøvet det). Jeg vil gætte på der heller ikke var toplister osv. dengang hvor i mener alle de gamle hardcore overclockkere var der?



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 10:44:08
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg synes sådan set at overclocking.dk kører fint da man skal se det i et større perspektiv. Vi betaler ikke for brug af siden og kommer nok heller ikke til det i fremtiden. Vi har Danmarks bedste hardwareforum og det er muligt at det er trappet lidt ned her på det sidste, men hvem siger at det ikke kommer igen?

Det er sommer og så bruger folk, skribenter, admins, superbrugere osv. mere tid udendørs når de nu er rart at opholde sig derude. Det jeg vil sige er at vi skal passe på med ikke at tvinge den til at sidde foran skærmen 24x7

Jeg mener også at der skal laves en eller anden form for angivelse af hvad der må være under de forskellige forums. Her tænker jeg på "diverse/off topic" der efter min mening bliver misbrugt og det er ærgerligt at se.

Dog mener jeg der er problemer med nogle af titlerne hos crew folket. Vi har massere af skribenter, men ikke ret mange aktive og det er svært ikke at komme til at nævne navne i denne sammenhæng. Fx har jeg endnu ikke set et nyhedsindlæg fra NoNig siden han blev skribent og man kunne så spørge sig selv om han ikke var bedre stillet som superbruger eller moderator da han gør et stykke knald godt arbejde i vores forum.

Desuden har jeg oplevet andre fra crewet som tit kan virke ret ubehagelige og i denne omgang er det også svært ikke at nævne navne og jeg er ked af at må hænge folk ud, men jeg oplever det tit som om at Sajmon snærre af folk i forumet. Tjek fx Riska's tråd, hvor han vil sælge hans barebone. :r
Jeg synes ikke helt at man kan det som en del af crewet, men det skal heller ikke være ris det hele. Jeg har set massere af godt arbejde fra Sajmons side og det håber jeg også han vil fortsætte med.

B@ng: Hvis I mangler folk, hvorfor pokker siger I så ikke noget??? Smid da en post op i nyhedsgruppen lige som sidste gang.



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 10:44:51
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg kan rigtig godt lide siden. Det er også derfor jeg bliver ved med at komme tilbage, men det er jo ikke en sides design osv. som skaber siden. Det er brugerene og jeg syntes der er mange flinke mennesker, ja faktisk er der næsten ikke andet. Der er så nogle som er mere eller mindre kompetente til at give råd end andre,men det vil der jo altid være.

Jeg oprettede selv bruger herinde for omkring 1 år siden, da jeg var i tvivl om hvad man skulle købe af Intel 800 mhz FSB hardware. Men der fik jeg god og kompetent hjælp af bl.a. Big Bird og Lockheed. Men det er rigtigt at stemningen har ændret sig markant inden for det sidte halve år. Man skulle nærmest tro at folk havde set en reklame for OC.dk for der er kommet vildt mange nye her på det sidste. Hvilket også er fint. Men jeg syntes man skal lære at holde sin mund hvis man ved hvad man snakker. Hvilket jeg syntes nogle af trådene bærer præg af. Men det er nu til at overleve. Der er også mange man får kan få sig en god hardware snak med. Fx har riska og jeg mere eller mindre arbejdet sammen om at få den nye Soltek Barebone hjem til Danmark. Hvilket jo også er lykkedes, for vi har fået den hjem ca. 2 uger før der er release af den andre steder.

Mht. ændringer af sitet kunne jeg rigtig godt tænke mig en ændring af retningslinjerne for salg/køb forummet. Da man efterhåden tit høre om folk som ikke kan finde udaf at betale/sende tingene når det kommer til stykket. Derfor burde der være nærmest en lille blanket man skulle udfylde før man kunne få lov til at sælge noget. Derved kunne man undgå de problemer man ellers har hvis man ikke kan få fat i personen som sælger.

Men alt i alt en rigtig god side, klart den bedste af de danske sider efter min mening.



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 10:48:45
Svar/Indlæg:
2192/67
28# jeg er enig i dine synspunkter. Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at der faktisk står i nyhedsbrevet at de søger skribenter. Men det er rigtigt at der nok kommer flere henvendelser hvis man smed en nyhed op.

Hvem skal man kontakte hvis man gerne vil være skribent ??



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 10:51:57
Svar/Indlæg:
3329/182
#30 Jeg modtager ikke nyhedsmail da jeg kommer her dagligt og kan tjekke op, hvilke nyheder der er på forsiden og derfor er jeg jo intetanende om det og det tror jeg også mange andre har været.

Så jeg vil da håbe at de smider en nyhedsmail op. ;)

Er det ikke AMD Engineer man skal kontakte, men ellers bliver den vel videresendt, men jeg venter lige med at gøre noget til de smider nyheden op.



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 10:55:09
Svar/Indlæg:
2192/67
31# det kunne jeg på en måde godt regne ud. Jeg kommer her også dagligt, hvilket antallet af posts jeg skriver også bærer præg af. Men jeg kommer derimod ikke så tit på hardware-test derfor er det meget rart at få en nyhedsmail fra dem.
Jeg tror også jeg venter til der kommer en tilmeldingstråd op.



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 12:04:36
Svar/Indlæg:
194/13
Afstemningerne er alt for useriøse (Og jeg tænker ikke blot på den nuværende). Det er ALT for lang tid siden, der har været en afstemning, hvor laks ikke var en mulighed. - Jeg er stoppet med at stemme. Enten bruger man dem til noget eller også dropper man dem. De skal ikke "bare" være der!

Her følger lidt mere generelt kritik, som er myntet på både oc.dk og HT. I kommentarerne til modded, bliver der nævnt noget om kvantiteten et par gange, og bl.a. kommentareren
På den side er der f.eks lagt 80 artikler online i år
Det svarer til knap 20 artikler i måneden

skærer i mine ører. Det er en artikler hver 1½ dag og det er utrolig synd. Det virker som om, der bare skal sparkes nogle artikler ud og det kan ikke gå stærkt nok. Alt for hurtigt bliver de "gamle" artikler overskygget af en ny, allesammen for ikke deres "15 minutes of fame" som de fortjener. Frekvensen burde sættes ned til 2-3 artikler om ugen, det ville også giver Jer bedre tid, til at gennemarbejde artiklerne. - Desuden ville I så kun sende et nyhedsbrev ud om ugen!
Det er det nemlig også galt med. Det indeholder ALT for mange reklamer, der er flere reklamer end artikler/nyheder deri! - Og nogle gange er der kun 1-2 artikler deri (bl.a. lige efter Vapo-artiklen), og så 3-4 reklamer...



#34
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 12:11:51
Svar/Indlæg:
675/55
#33

Helt enig

Det var jo lidt det jeg forsøgte at komme ind på i en tidligere tråd. Mange af artiklerne er egentligt okay ihvertilfald okay ideer, men det virker nærmest som om man SKAL have en færdig hver 14 dag for de er ikke gennemarbejdede. Som eks. og ikke fordi jeg vil svine nogen til, så er vapo artiklen aldrig blevet færdig. Artiklen om psu'er er helt okay som idee men få da lige nogle tal på nyere end 2 år gammel hardware sådan at den også er til noget mht. nykøb.. og sådan er det lidt med det meste.



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 12:15:02
Svar/Indlæg:
4263/107
#32 Finder lige den mail man skulle skrive til...

redaktionen@hardware-test.dk

Der, eller kan i jo bare smide en PM til B@NG eller en af de andre fra crewet, så er jeg sikker på at de giver den videre til den retmæssige person(er) :i

#28 Enig :o :00 :p



#36
Myth
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 12:17:50
Svar/Indlæg:
675/55
Ups kom til at gemme før tid 🙂

Mht. til antallet af artikler / nyheder så synes jeg er er mange oplagte emner der er relativt ligetil at gå til, men bare aldrig kommer på OC. F.eks. kunne man hurtigt sammenligne en ny driver med den gamle når der kommer en, booth babes fra Cebit blev vi vist lovet engang.. meen igen B-skål til mig.. og tjekker man bare 1 stort site, f.eks. hardocp så ville man dagligt have en pæn dosis nyheder.

Nu ved jeg godt sommeren er på vej, og at det er eksamens tid osv.. MEN det er jo heller ikke NU jeg mener det er gået ned af bakke.. det er ½ år siden det begyndte.



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
16-05-2004 13:46:37
Svar/Indlæg:
1058/61
Overclocking.dk er klart den bedste side af sin slags i danmark. Jeg synes, lige som så mange andre, ikke at det er mængden af nyheder der er gældende, men hvor godt gennemarbejdede de er. Jeg savner at der kommer tests af f.eks. gfx, cpu, ram og hdd's lavet af oc's eget crew, det ville da være lækkert at sidde og læse en fed artikel og så kunne tale med manden om den bagefter.

Ang. køb og salg, så er det ikke så fedt at folk bliver snydt, og man kan nok ikke helt forebygge det. Jeg synes det er en god ide frede24 kommer med, så har man da mulighed for at tjekke om manden idet mindste taler sandt om tlf. og så videre inden man begynder at handle.

Ang. forumet så er der ubeskrivelig mange tråde alá "bedste gfx", "hvad skal jeg købe?". Jeg har tænkt over om man ikke kunne lave en liste over de forskellige hardware-dele som opdateres løbende. Der skulle kort og godt stå lidt om hvilket gfx der yder bedst i directX, open gl, FSAA, osv, og evt. en mest for pengene kategori. Så er der ikke så meget at rafle om, og vi ville slippe for alle den slags spørgsmål, som måske er med til at mange af de gamle oc'ere er ved at blive lidt matte i glansen. ;)

Ellers er der ikke andet at sige end, tak for et rigtigt fedt site, det er sgu en tidsrøver i har lavet her :e



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 13:50:00
Svar/Indlæg:
2540/228
Mht til tests så har de jo lavet siden hardware-test.dk :p det er da vidst de samme mennesker ik?



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2004 14:49:51
Svar/Indlæg:
1881/217
Nu er det sådan, at jeg at eksterm glad og væmlig tilfreds med OC.
Og har næsten kun Ros til folket bag OC..
Men der er få situationer, hvor jeg ikke har set den forståelse og medhør over for brugerne på OC., det triste var i den situation som epi^zepto også hentyder til, at der var en del personer som endte med at blive svinet groft til indirekte af Superbrugere og Skribenter som ellers er nogle dygtige folk, som ellers ikke havde forståelse for at de folk som blev svinet til, var de folk som er mest aktive til at guide og hjælpe folk her på OC., og som jeg nære den største respekt for da de tager sig tid til at hjælpe andre.

Den anden og sidste ting, jeg har af Ris, er de Toplister, som stadig får pisset mig af. Ikke så meget Toplisterne, men de folk der ikke kan finde ud af, at fortælle sandheden omkring deres maskine. Og det er set i lyset af, alle de folk som, bruger deres tid penge på at få en høj score, men bliver knaldet ned af listen pga. uærligt folk.

Ellers er der en kanon stemning her på OC., og er det som er drivkraften bag at jeg vender tilbage konstant.

Beklager hvis der er stavefejl, men jeg sidder med en brækket hånd :(