#12 Hvis du kan finde et sted i købeloven om at de skal oplyse at varen har været solgt før vil jeg meget gerne se det.
I følge mine egne "studier" i købeloven er det nemlig ikke tilfældet da det i følge købeloven foregår på denne måde.
Butiksalg:
Køber står selv til ansvar for at tilse varen og at den er i orden da ansvaret overgår til køber så snart at han/hun forlader butikken.
Internetsalg:
Sælger har ansvar under transport og videregives først i det øjeblik at du har kvitteret for modtagelse eller postdanmark har. Herefter har du de 14 dages returret, hvor du har lov at tilse varen og se om den er i orden og opfylder kravene til produktet.
Hvis du derimod har købt i butikken har du ikke 14 dages returret.
Men jeg kan altså ikke se, hvor det står at firmaet skal oplyse at produktet har været solgt før for hvis du er utilfreds med det du har fået tilsendt kan du blot levere det tilbage.
Men hvis han køber gennem butik ville han nok have opdaget at det ikke var i orden hvis han tjekkede det da der er synelige skræmmer og mangler.
Det er desværre ærgerligt at man skal kunne købeloven udenaf før man kan købe noget som helst nu til dags, men det er desværre realiteten. :(