tror de tager røven på min....

Bundkort / CPU d.  15. maj. 2004, skrevet af landschoff
Vist: 392 gange.

landschoff

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2004 08:26:26
Svar/Indlæg:
25/21
jeg har købt et abit ic7 max3 bundkort for ca. 2 mrd siden. det første bundkort jeg fik kørte i en lille time så gik det dødt. sendte det retur de ville sende det til rep. men efter ca. en lille mrd.havede jeg ikke hørt noget så jeg tog kontakt til dem og spurte om de hvade fundet ud af noget det havede de da der var et nyt bundkort på vej til mig. godt tænke jeg så er der inge problemer........
men det skulle vise sig at der ikke var andet end problemer for det første var der inge driver og håndbør med til det nye bundkort så jeg måtte ringe igen og fik bare den besked at jeg ikke hvade sendt dem da jeg sendte korte til rep. hmmmm tænke jeg hvad skal jeg bruge to drive og håndbør til så havede jeg sku nok brændt dem inde jeg sendte dem tilbage..men på den anden side jeg skulle have et nyt bundkort hvorfor så pille driver og håndbør ud af æsken og kun sende korte til mig???
Men da jeg så får kikket lidt nærmer på bundkorte ser jeg at der ikke er nyt men et brugt kort. noget af lakken er væk i bunden af korte så man kan se ren kobber. mus/keybord porten er bukket store kalk pletter i bunden af korte og til sidst og ikke mindst det kan heller ikke starte op....
hvad gør jeg har jeg ret til at få minge penge tilbage

landschoff

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2004 08:43:26
Svar/Indlæg:
25/21
jeg har sendt det rma igen og venter på det for 3 gang så jeg venter bare på det nye kort

Anonym202141123645

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 09:23:47
Svar/Indlæg:
79/5
hmm... jeg har lige været ude for det samme. Endda med selv samme bundkort.
For det første da jeg pakkede det ud var der en guldbro ved den nederste PCI port som var brændt.
2. der var KØLEPASTA på batteriet. (og jeg skulle samle den med stock køler til intel)
3. der var fingeraftryk på bagsiden af bundkortet.

og pakken er vist nok bestilt fra SHG.dk (er ikke helt sikker).
Men uanset hvad så ville jeg da bare sende det tilbage igen. og klage med stort K.
:e

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 10:17:27
Svar/Indlæg:
3329/182
LOL er det købt ved shg.dk????

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 10:17:56
Svar/Indlæg:
3329/182
For så tror jeg måske jeg har en historie du skal hører :p

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 10:24:03
Svar/Indlæg:
3329/182
#6 Øhh nej... Det må de sådan set gerne, hvis det er et returkøb fra en anden kunde som det pågældende firma har. Dog skal firmaet sikre sig at alle ting er med til udstyret og at det fungere 100%, men hvis det er det kort jeg tænker på så virker det til dels :P

so/7ic

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2004 10:45:59
Svar/Indlæg:
289/79
lol #7.... det var måske dig der var den første ejer..:P ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 10:57:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#8 Det er i hvert fald muligt at jeg har haft kortet mellem hænderne, men da var det også brugt.... :00

Men de fejl og synlige skader han nævner lyder meget som det kort nemlig. Hvis nogle af de SMD modstande bag på kortet omkring cpu sokkelen mangler eller har været knækket af er det i hvert fald helt sikkert at kortet har været igennem mig... :p

Det var da utrolig hvad jeg måtte mishandle det kort med før shg.dk accepterede det som kaput.... ;)

Sjovt nok virkede det stadig efter den hårde behandling efter hvad shg.dk sagde, men da jeg selv rejste fra Nordjylland til Århus netop for at se dette meget mystiske fænomen viste det sig i midlertid ikke at virke... :e

Anonym202141123645

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 11:03:35
Svar/Indlæg:
79/5
Bundkortet bliver sendt tilbage.
Men dog lidt surt at stå med splinter nyt HW, og mangle et bundkort, som den sidste brik i puzlespillet.
Dog skal det nævnes at det ikke er mig, men min kæreste fætter som lige er blevet komfirmeret. ca. 12.000 kr. har han købt hos shg.dk.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 11:17:47
Svar/Indlæg:
3329/182
#10 I så fald hvis det bliver sendt tilbage og de stadig kan få det til at virke - så bed dem om at få lavet en almindelig ombytning af varen da du i realiteten har krav på.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2004 11:47:27
Svar/Indlæg:
3329/182
#12 Hvis du kan finde et sted i købeloven om at de skal oplyse at varen har været solgt før vil jeg meget gerne se det.

I følge mine egne "studier" i købeloven er det nemlig ikke tilfældet da det i følge købeloven foregår på denne måde.

Butiksalg:
Køber står selv til ansvar for at tilse varen og at den er i orden da ansvaret overgår til køber så snart at han/hun forlader butikken.

Internetsalg:
Sælger har ansvar under transport og videregives først i det øjeblik at du har kvitteret for modtagelse eller postdanmark har. Herefter har du de 14 dages returret, hvor du har lov at tilse varen og se om den er i orden og opfylder kravene til produktet.

Hvis du derimod har købt i butikken har du ikke 14 dages returret.

Men jeg kan altså ikke se, hvor det står at firmaet skal oplyse at produktet har været solgt før for hvis du er utilfreds med det du har fået tilsendt kan du blot levere det tilbage.

Men hvis han køber gennem butik ville han nok have opdaget at det ikke var i orden hvis han tjekkede det da der er synelige skræmmer og mangler.

Det er desværre ærgerligt at man skal kunne købeloven udenaf før man kan købe noget som helst nu til dags, men det er desværre realiteten. :(