Jeg har lige fået min nye Barton 2500+ med Abit NF7-S v2.0 og har så OCet den til 3200+. Men den er 53 grader ved full load, kan det komme til at skade? Eller kan jeg godt køre med den temp uden der sker noget.
Nej, det kan den sagtens holde til. Men hvilken køler har du på? Hvis du gerne vil have den lidt ned, kunne du måske forbedre lidt på dette punkt... 8)
#1, hvis du har sikret dig at du har monteret alt korrekt, nyt pasta og der er fuld kontakt, skal du ikke bekymre dig, har den ikke bliver meget højere, og her tænker jeg på 60-65°C, som er min max.´, hvor jeg vil overveje anden køling.
okay takker allesammen. den kører stabilt, og det er med box køleren. Jeg har i bios sat den til at lukke når den når 60 grader, så det er vel fint nok :D
nu har jeg fået sat noget ekstra kabinet køling i, så nu kører den 217*11 = 2388Mhz med idle temp på 49 grader. Men hvis jeg hæver den til 223*11 så kan jeg godt få den til at kører i et par timer hvor jeg bare stener internet osv, men når jeg så tester i 3dmark så fryser den eller genstarter. den bliver så også omkrig de 55 grader, så kan det være pga. temperatur at den genstarter? eller hvor kan problemet ligge?
Du skader ikke processoren ved den temperatur. Bartonkernen kan holde til 80ºC eller 90ºC, mener det er 80ºC. Så hvis den kører stabilt ved 53ºC, så er der ingen problemer ;)
Der skal kun lige være kølepasta nok til at dække eventuelle ujævnheder i kølerprofilen eller CPU, kernen ... såe der må ikke være mere end at man kan kigge igennem laget ...
Omkring CPU temperaturen ... så skal det siges at kernen ihvertfald skulle kunne klare de 80 grader som #8 også nævner ... Men husk at de fleste bundkort ikke måler på CPU kernen ... men måler med en sensor som sidder under CPU'en ... og derfor er der somregel 7-10 grader varmere i CPU kernen end hvad sensoren siger ... såe bare temperaturen er under 70 grader ... så er man sikker ... :)
Nu kan jeg ikke starte min computer op. var ved at køre prime, og lige pludselig slukker computeren. og nu kan jeg ikke starte den op igen. der kommer kun det ene røde lys når jeg sætter strøm til moboet. det er det eneste. ingen kølere kører, og ingen harddiske. Kan det være min strømforsyning eller ramene der ikke kunne klare det? det var jo kun PC2100. Det kan vel ikke være cpuen idet den ikke var OCet særlig meget, og jeg havde sat den til automatisk at slukke ved 65 grader.
Kølepasta : Det er i princippet ligemeget hvor tykt lag du kommer på, den overskydende pasta bliver efter kort tid trykket ud til siderne det er bare vigtigt at kontakt fladen er dækket.
53 gr er meget, hvis køleren kører på max. RPM er det for meget . Hvis det var mig ville jeg ofre 315,- på en Zalman køler. den er osse mere støjsvag.
når jeg tænder for computeren sker der som sagt ikke noget, ingengang køleren i strømforsyningen begynder at køre! Dog er der det røde lys på bundkortet. kan det være strømforsyningen der er stået af? har lige prøvet at komme nogen andre ram i, idet og det var åbenbart ikke dem der var problemet.
#17 ja det lyder som om din PSU er stået af, hvilket mærke er det ? det jeg vil spørge om er det noget gammelt du har opgraderet eller er det en ny ( og dyr ) strømforsyning ?
det var sku strømforsyningen der var gået :D har sat en anden til nu, og computeren virker som den skal. den gamle var en 300watt codegen, så lige nu kører jeg med en Aopen 250watt :D
inside <--- 250W er måske lige i underkanten, vil jeg mene. I øvrigt tror jeg også du har nået smertegrænsen for din Barton med 11x223. Du skal nok være temmelig eventyrlysten for at hælde mere saft på ;) #16<-- Hvad fabler du om?
Antec er et godt mærke. Men du skal nok lede efter en PSU med omkring 450 watt, så er du også sikret lidt i fremtiden, med de nye ing, der kommer. Har selv lige købt en Antec 480 watt true blue til 845 kr. hos www.midtdata.dk , og den kan jeg under ingen omstændigheder klage over. Den kører godt og stabilt ved de forskellige spændinger! :D Ellers Levicom tror jeg også er godt. Men du kan altid læse reviews hvis du falder over noget du synes ser godt ud 8)