ÆV, jeg troede jo lige at jeg havde fundet den perfekte løsnins til mit vandkøling mht. tænd/sluk afg pumpe. jeg købte da bare en usb strømsparre skinne, så jeg slukkede computeren så slukkede pumpen (og omvendt). Men næææææ nej, der er åbenbart altid strøm på mine usb porte, så der er altid strøm i skinnen. Jeg har ikke kunne finde noget sted i BIOS at slå det fra. Bundkort rt Abit nf7s-v2.
Samme med mit bundkort, et DFI Lanparty, der er altid strøm på USB. Tror ikke jeg kan slå det fra, men godt det samme, så kan jeg lade min MP3 afspiller op, selvom computeren er slukket :)
måske kunne man bruge strøm fra et molex stik i stedet for et usb stik men så skal man nok vide lidt om hvordan sådan en usb strømsparre skinne virker inden i..
#2 det tror jeg godt kan lade sig gøre da der kommer 12v ud af et usb stik, men hvordan er det lige at sådan en elspareskinne virker?, for den nu også bruger nogle af data kablerne i usb-stikket, os selvom jeg ikke tror den gør det.
Jeg bruger selve sådan en strømskinne fra Trust. Det virker 100%, det er rigtigt rart at ens eksterne harddisk, printer og alt det andet lort, lukker ned når jeg ligger i min seng og vælger shutdown. Så behøver jeg ikke rejse mig op og gøre det selv :D