Det kan du købe hos Hydro. Jeg plejer at få mit i Glostrup. Det koster ikke ret meget (du får en hel del for en hund), men vær opmærksom på, at du skal medbringe en thermo taske eller en lukket flammingo-boks til at transportere det i. Ellers er det hele sublimeret inden du når hjem med det.
De sælger vist også en boks på stedet, som dog koster flere hundrede, så vidt jeg husker. Billigere at medbringe sin egen. Find nærmeste udleveringssted her, og ring til dem...
btw prøv at tag een ½ liter eller 1½ liters flaske med låg og hæld tøris og vand i den, skru låget til og smid den af hel*ede til! den lyder så fedt! :e
Man kan også bruge det til fester for at lave "rygende heksebryg". Put noget i en bowle med grøn punch... Med de rette lyseffekter ser det rimelig godt ud. Og sprutten er tillige dejlig kold 😉
Jeg har også hørt at man kan få det hos Hjem-is, hvis man kender nogle der kender nogle... men det gør jeg desværre ikke:( Så hydro må nok stå for leverencerne til de fleste.
#7 Det lyder ikek som en god idé da tøris er en masse kemikalier. så jeg vil ikek drikke noget der har været tøris i. jeg er godtnok så syg i hovedet at jeg har drukket husholdningssprit, men jeg rører sq ikke tøris...
#17 Tøris er jo CO2 på fast form, og det indeholder da ingen kemikalier. Når CO2'en smelter fordamper det bare, så der burde ikke være noget i vejen for at drikke det fordi at der har været lidt røgslør ;)
Du skal ikke "drikke" eller rettere "spise" tørisen. Du skal øse punchen op i et glas og drikke DEN i stedet. Man får sq ikke nogen brandert på af at drikke tør-is.... aller højest forfrysninger i tungen 😉
Jeg arbejder inden for lys og lyd branchen, og vi bruger det bl.a. til koncerter, da det ligger et fedt ca. 20 cm's røgslør ud over gulvet. Bare smid det i en balje med varmt vand så skal i se løjer ;)
hvis man har en flaske co2 og så den der specielle hætte kan man som sagt selv lave det. opskriften er som følger: man sætter hætten på flasken. hætten er bare en rund top og bund med velcrobånd mellem. altså en slags hul cylinger hvor siderne er velcro. Så åbner man for gassen, og når det kommer ud vil noget af det sætte sig i hætten som tøris. Det er ikke noget man får store mængder ud af dog. jeg tror ikke man skal være 18.. men måske alligevel, der er så meget man ikke må når man er 17 x(
Moderator
Tilføjet: 09-06-2004 15:31:01
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg arbejder på et slagteri - der bruges det også. Så prøv dit lokale slagteri - hvis ikke du ligefrem skal bruge flere tons. Mht til holdbarhed ved jeg at i et TÆT lukket emballage kan det holde ca 1-2 døgn . Så når den skal være i en fryseboks i 20-30 graders omgivelser - skal du nok ikke regne med det store.
Vi købte noget til en fest. Bare vand i en balje - tøris i og dåsebajere oveni i en 20-40 sek - så er den bare RIGTIG kold...
Kan man bruge det til at køle ens vandkøling med ??
Jeg har et 10 liters res.. som jeg bruger til mit vandkøling... det fordamper jo, så der må jo egentligt ikke gå noget til spilde, at mit dyrebare vand, eller hvad ??
Hej! Efter hvad jeg kan hører så er der nogle stykker her der skal have deres skole penge tilbage eller måske lige skal have sig en lille snak med deres fysik/kemi lærer i folkeskolen. Jeg har aldrig oplevet at der ikke er nogen som har prøvet at lave det i skolen så skulle det da lige være min kæreste men hun er også dum som et bræt :e . Husk at være super forsigtig når i "leger" med det for det giver forbrændinger på huden som ild gør (det er -100 og mange grader) så brug handsker når i håndterer det. Nej det er ikke giftigt men tro mig i dør af det hvis i spiser det ;) Håber du får noget sjov ud af det :e
Og ja stedet hvor det kan købes er Hydro (ikke nede på tanken) Hvis der er nogen der alligevel skal derned kan i så ikke lige tage en karosseri med hjem til Lotus Elise/Opel det bliver nemlig lavet der LOL