#5 ... ja du har ret ... det var min fejl ... jeg glemte vist lige et par vigtige informationer ... såe jeg begynder lige forfra ... :)
Jeg har et Thermaltrigth SP-97 (den med heatpipes)... en køler som efter diverse tests, skulle yde bedre end alle de ældre kølere thermaltright har lavet...
På profilen har jeg en papst 80mm low-noise blæser siddende (26db modellen) ...
i kabinettet, som er et Aopen HX08, sidder der 3 blæsere i toppen af kabinettet (en i PSU og 2 over psu'en) ... alle lavt ydende blæsere ... (de 2 af ukendt fabrikat ... og den i PSU'en er en papst low-noise magen til den på CPU køleren) ... kabinettet er dog ikke særligt dog aerodynamisk designet ... og derfor er der et ret så elendigt airflow i kabinettet, på trods af de 3 kabinet blæsere ...
Temperaturene (målt med en digi doc 5) ....
Rum : 26,1 grader (i 1 meters højde)
Kabinet : 30,1 grader
køler : 44,8 grader
Bundkortet måler cpu'en til ...
proben (bundkortet) : 47 grader ...
CPU diode (kærnen) : 51 grader ...
Og bundkortets resultater passer meget godt overens ... da der sikkert ikke er 100% optimal varme overførsel mellem CPU'en og køleren ... og det desuden var meget svært at måle cpuens temperatur ved at holde en prope siden af profilen ...
Processoren som sidder i maskinen er en xp1700 ... som køre 12,5*145 Mhz ... ved 1,7v Vcore ... hvilket betyder at den udvikler 78,4271614370168 watt (beregbet via Gorks OC tools)
Så køleren har en C/W værdi på 0,267764376718704 ... beregnet ved at bruge CPU kerne temperaturen (51 grader)...
:)