Hvilken radi??

Vandkøling d.  17. maj. 2004, skrevet af Bomber
Vist: 648 gange.

Bomber
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2004 16:05:30
Svar/Indlæg:
49/17
Jeg har lige fået vand på chipsættet, og nu har jeg cpu, chipsæt og vga, og der døjer min Vapochill radiator med at følge med, så har self overvejet en anden men hvilken??
har kigget på 3
Airplex EVO 360
Airplex EVO 240
Cooltek Liquidfreezer 120 mm Triple
Hvad skal jeg vælge, jeg har tænkt mig og beholde den jeg har nu


TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2004 16:29:59
Svar/Indlæg:
1996/65
Det vigtigste ved en radiator er at der godt flow igennem dem ... og det gøres bedst ved at have en radiator med multipass ...

multipass, er hvor radiatoren er bygget op af mange små parallele rør .. på den måde er der mindre modstand i radiatoren ...

Goed multipass radiator, kan foreksempel være disse som vcore.dk foehandler ...
http://www.vcore.dk/shop/produ...

Såe den .. Cooltek Liquidfreezer 120 mm Triple .. du nævner er en af de gode ... men Airplex EVO serien er ikke multipass og er derfor ikke særlig gode...



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2004 16:36:17
Svar/Indlæg:
605/29
Kan godt anbefale EVO'en på 360' den køre fint hos mig med scsi hdd psu cpu gfx og chipsæt smækket på den - og så har du jo også den radi der i forvejen du ville beholde.



Kaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2004 19:05:03
Svar/Indlæg:
25/5
Til de penge kan det godt betale sig at købe en radi hos en bilhugger !

Har selv en fra et varmeapperat og den køler bare perfekt til 100 Kr.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2004 20:31:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Flow er skam sekundært...

Det der er vigtigt er størrelsen og multipass - den skal bare være så stor som muligt hvor den stadig kan være i kabinettet, og så skal der være mange smalle rør.



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2004 20:50:48
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg har selv Airplex EVO360, og den er jeg rigtig godt tilfreds med. Nu er den nok lidt overkill til "kun" chipset og grafikkort, men jeg kan uden problemer køle chipset + grafikkort @ 500 Mhz + 80w peltier passivt. Det er da meget fedt. Ellers er den rigeligt til at køle både cpu, grafikkort (inkl. evt. peltier) og chipset med 3x Papst low noise blæsere @ 5V. Jeg ved godt at den er dyr, men jeg er vild med min, indbygningskittet ser bare for godt ud. Og for nogen af os betyder det jo også lidt ;)



opamann
 
Superbruger
Tilføjet:
18-05-2004 22:03:40
Svar/Indlæg:
244/0
thermochill/cooltek:

+ dual pass
god kvalitet
nemt at skifte studser på thermochill
kobber

- cooltek er så vidt jeg kan forstå med 1/8" studser
fan-adaptor-ting er nødvendig
thermochill er ret dyr


aquacomputer evo 240/360

+ stort overfladeareal
kobber rør
mulighed for indbygningskit og dockings-modul

- single pass
alu ripper (eller hvad det nu hedder)


bilradiator

+ billig
kan fåes i mange størrelser materialer ydelser osv.

- svær at få til at passe med studser
svær at få alm. blæsere til at blæse igennem da mange har ret tætte "ripper"
forholdsvis dyre hvis de skal være af kobber -måske



ville selv vælge thermochill.. eller evo 360 ;)
men det er op til dig og din pengepung...




MaGiX
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2004 23:11:10
Svar/Indlæg:
204/16
Af de valgmuligheder ville jeg klart vælge Liquid freezer tripple, da den benytter sig af lameller frem for et enkelt langt bukket rør der endog kun er 6 mm indre diameter. Giver et højere flow, og det er IMHO bedre at have et flow nedsættende hoved som RBX eller White Water end at radiatoren gør tricket for en :p

Til prisen er Cooltech også at anbefale, har selv to single på trapperne, til mit kommende system, men har da også to dual Thermo Chill 120.2 radiatorer liggende til samme projekt, men skulle jeg købe idag var pengene strøjet til Cooltech frem for TC.

Men husk, flow er ikke alt som Sajmon rigtigt nok siger det. Men ren ydelse er det Cooltech der render med sejren, som det også kan ses hos http://www.watercoolplanet.de

MaGiX



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2004 23:38:38
Svar/Indlæg:
485/57
jeg kører med en thermochill 120.2 på mit waterchill rev.1 = max nice, blæserne er på 8v.

Kører med radi-cpu-chip-gpu-hd(dual raptor)-res-pumpe

Holder comp på flg temps:

cpu load 45 (P4 2.4 @ 3.0)
gpu load 47 (9800 pro @ XT 450mhz core)





Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 17:25:54
Svar/Indlæg:
1328/55
#8 Han kan ikke bruge din info til noget med mindre du oplyser hvilke blæsere (link :i ) du bruger... og hvor mange...



opamann
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 17:43:54
Svar/Indlæg:
244/0
synes ikke ret godt om den cooltek dens core er sikkert den samme som thermochill men det er dens "schroud" ikke der er et gabende hul imellem dens core og dens "schroud" -er der ikk?:(

hvaa magix poster du ikk lige et par pics når den kommer? ;)



Ulrik
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 19:01:27
Svar/Indlæg:
71/24
Jeg bruger denne InnovaRADI - Dual fan og er godt tilfreds. Man kan nemt skifte studserne så de passer til ens system.

http://www.studiedata.dk/produ...



Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 19:16:03
Svar/Indlæg:
3162/78
#11 ja den ser jo fin nok ud men en EVO360 hvor der jo er plads til en mere 120mm koster ik særlig meget mere. så det ville nok være at fortrække!



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 19:28:09
Svar/Indlæg:
485/57
#9


jeg bruger 2 stk papst 120mm low noise (26db)



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 20:21:54
Svar/Indlæg:
1137/24
Jeg kan kun anbefale en dual heatcore!!
Tjek profil for info...
/Thomas



MaGiX
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:01:20
Svar/Indlæg:
204/16
#10. Har faktisk ikke haft en i hænderne endnu, men så snart jeg får mine to singler skal jeg nok smide noget op på vores side af det. Cooltec har faktisk en pisse snedig model også, som er beregnet til at sætte på bagsiden af Chieftec kabinetter, der hvor man har 2 stk 80 mm blæsere, som så kan bruges til at blæse luft igennem radiatoren. Den har hullerne til studsene siddende meget tæt på hinanden så man kan bore to huller og trække studsene igennem lige neden under det nederste 80 mm hul.

Men mon ikke man evt selv kan lave et par shrouds til sådan en satan, om ikke andet så er det jo bare at smide et par stumper slange neden under hullerne på blæseren, så man får lidt afstand, så er den skid jo slået og luftet :e

Men når jeg har de sidste dele hjemme begynder jeg at samle hele mit system, og der skal nok blive taget rigtigt mange gode billeder af systemet, de skal blandt andet bruges til at opdatere vores guides, og meget mere :)

Manger stort set kun de to radiatorer sammen med en dual harddisk køler, som er bestilt, og så ellers min Enermax 460W vandkølede PSU som er købt og betalt hos EDVextrem.de, men også den mangler at blive leveret, men forventer at have de sidste dele hjemme i løbet af denne uge.

MaGiX