Erfaringer med Chaintech Erfaringer me

Diverse d.  17. maj. 2004, skrevet af ladafreak
Vist: 207 gange.

ladafreak

Superbruger
Tilføjet:
17-05-2004 20:14:29
Svar/Indlæg:
28/16
Under specs på Chaintechs hjemmeside for dette board står der at dette har en raid 0/1/10 løsning til SATA diske...

http://www.chaintech.dk/tw/eng...

Er der nogen der kan fortælle mig om dette er rigtigt?
Har man mulighed for at køre 4 sata diske som ét array eller er det skrivefejl fra Chaintechs side?

For dette ville være en rigtig nice feature at have når jeg står for at skulle skifte system og samtidig skal have nye hdd's :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2004 21:01:56
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har 4 SATA diske på mit board....1 Raptor disk og 3 * WD2000JD diske.

Det er helt korrekt, som der står på Chaintech´s HP, at man kan køre Raid 0/1/10.

Man kan også køre Raid 0 med 4 diske. Hvis du går ind i SIL controlleren (som er en 3114 controller) får du mulighed for at sætte et Raid 0 op med op til 4 diske. Du vælger selv hvor mange du ønsker at bruge (dog minimum 2).

Man kan såmænd også køre Raid 0 med Spare drives (Raid 10).

Selve SIL controllerens Bios er meget nem at configurere.

Desuden er dette board (på trods af nogle som mener det modsatte) et rigtigt dejligt og stabilt board.

Dog vil jeg anbefale dig (i fald at du køber det) at tage strøm-stikket til den lille 20 mm blæser, som køler Mosfets, fra. Den er ikke til at holde ud at høre på. Sørg så for at få en køler som samtidigt kan køle dine Mosfets lidt ned....f.eks. en Zalman 7000 cu eller Al-cu...det virker helt fint.