#0, det kommer så sandeligt an på, hvad du forventer af den. Til at køre Windows XP, Word, Excel, lidt internet etc. og se en dvd i ny og næ, er det en fremragende maskine. Men har du forventning om at skulle spille andet end Tetris, så glem det ;)
Du skal nok ikke regne med at den yder helt vildt godt. Til gengæld holder den sikkert f****** længe på batteriet :e ;) - og det er det der er ideen med den processor. Så hvis du ikke skal spille (nyere) spil på den, tror jeg er den er værd at gå efter :i
Synes personligt at Transmetas processorer lyder utrolig spændende, har dog aldrig prøvet at lege med en af dem... Men især deres nye Efficeon cpu synes jeg lyder ekstremt spændende og innovativ, med dens 256bit, og software x86 emulering (det lyder måske langsomt men den skulle være istand til at emulere 8stk. paralelle 32bit cpu'er, så mon ikke det skulle blive godtgjort der) 😉
Men de er godtnok i den billige ende af skalaen... men uden at vide noget om dem så tror jeg de placere sig et sted imellem VIA C3 og Pentium-M, rent performance messigt.
Nu står der så i specifikationerne at der kun forventes 2 timers batteri leve tid ... og efter hvad jeg ved om nyere bærbare ... så er det faktisk ikke særlig længe ...
For eksempel kan min Dell Inspireon 8600, med en 1,7 Ghz Pentium-M (Centrino) holde til lige knap 2 timers gaming (Radeon 9600 pro mobile gfx-kort), og op til 6 timer ved kontor brug ... men det er selfølgeligt også et 72wh batteri (8 cells)...
#5 ... 4 cells batteri betyder at batteriet indeholder 4 batteri celler ... og en batteri celle ligner næsten et almindeligt AA batteri ... bare forvokset lidt ...