Hvorfor?

Diverse d.  18. maj. 2004, skrevet af Briston
Vist: 291 gange.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2004 18:47:28
Svar/Indlæg:
2540/228
Hvorfor er det at butikker som studiedata.dk og shg.dk ikke vil sende breve men KUN pakker???
står og skal købe en front til min liteon dvd brænder. Den koster 19,- hos shg.dk og de vil så ha jeg skal betale lige omkring 50 i fragt for at få den til Haderslev, det jo for latterligt, og jeg har virkelig ikke råd til andet "hardware" lige nu

Hvorfor?!

gogge

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2004 18:49:46
Svar/Indlæg:
589/75
både de og postdanmark skal jo tjene penge :)

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2004 18:53:29
Svar/Indlæg:
2540/228
skrev til en ansat og spurte om det var muligt, det sagde han så det ik var. jeg skrev så om jeg ikke kunne overføre penge til hans privatkonto og at han så kunne købe den og sende som alm brev, han har ikke svaret :e hehe

#1 men det er da godt dumt alligevel

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2004 18:58:13
Svar/Indlæg:
2353/24
det er noget med hvem der er erstatningsansvarlig, for pakker bliver også mærket med "IT", altså som forsigtig-pakke, hvor imod et brev bliver nærmest kyllet rundt med, som det nu passer dem, da der ikke burde være noget som kan gå i stykker.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2004 19:00:51
Svar/Indlæg:
2664/97
0# opfindsom overskrift :00 :l

Tror det har noget at gøre med at hvis det skal sendes som et brev så er det mere besværligt. også gider de ikke, og hvis nu DU fik lov til det, kunne det jo være der var andre der hørte det, og også ville det. og det gider de åbenbart ikke.. Ved ikke helt hvorfor de ikke har begge muligheder, men det har nok noget at gøre med at folk som vil have noget HW, siger det skal sendes som brev, men at det så lige overskred den grænse og blev en pakke, og de så bbliver sure over at skulle betale de penge mere. Så tror faktisk det er for at spare dem selv for en masse besvær.

Djake

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2004 19:44:52
Svar/Indlæg:
418/10

Hehe det er da klart de ikke sender som brev. Det er jo umuligt at spore et brev, og du kan ikke se om de har sendt, og de kan ikke se om du har modtaget, så der kan man nemt snyde hinanden. Men jeg giver dig ret i at det til tider er lidt dumt at betale mere i porto end varens pris.