Hjælp til lyden..

Diverse d.  18. maj. 2004, skrevet af gullip
Vist: 269 gange.

gullip

Superbruger
Tilføjet:
18-05-2004 21:48:51
Svar/Indlæg:
44/17
Mit problem er at det eneste program til medie filer som vil afspille med alle mine højtalere (5.1) er windows medie player. Problemet var der også med mine 4.1 højtalere. Kan det løses? De andre medie programmer winamp osv. afspiller lyden i 2.1 :l

Tak :)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2004 22:07:32
Svar/Indlæg:
1996/65
Du bruger Soundstorm ... ik ... !?

Så kan du gøre det at du (hvis du har instaleret den nye NVMixer) ... når ind i NVMixer programet ... ind under Miljø (det er den 4 knap fra venstre nede i bunden) ... der kan du indstille at der skal tilsættes et miljø ... og så skal du bare vælge et fra listen ... som du synes lyder okai ... så har du lyd ud af alle højtalere som er aktiveret ...

Dette kan dog godt give en lidt falsk form for Surround lyd ... men så længe at du kun afspiller Sterio lyd (2 kanals lyd) ... så er der ikke så meget andet man kan gøre ... !

Jo til Winamp er der foresten for langt tid siden lavet et plugin ... sådan at man kunne få output i surround lyd ... jeg kan ikke lige huske hvad pluginet hed ... men prøv at søg på winamp.com efter output plugins ...

Update : har lige været inde på winamp.com ...
http://www.winamp.com/plugins/...

Her et sted imellem skulle der være et plugin ... som gør at du får næsten ægte surround lyd ud af alle højtalere ... !

gullip

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 15:06:22
Svar/Indlæg:
44/17
Bruger den gamle soundstorm 3.13 mener jeg det er... For med den nye virker min mikrofon ikke ?:(

kennlh

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2004 13:16:49
Svar/Indlæg:
53/11
Prøv med en opdateret driver...