water wetter

Vandkøling d.  19. maj. 2004, skrevet af vanovich
Vist: 574 gange.

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 02:50:53
Svar/Indlæg:
3972/242
hvad har det at sige med eller water wetter?jeg har bare brugt distilled water og bil cooler væske.er det ikke nok?kan man opnå bedre cooling effect hvis man putter lidt wetter i?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 03:20:48
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg var dum nok til at købe sådan en 4oz water wetter engang ... og det er sådan set ikke andet en opvaskemiddel ... af en meget tykflydende slags ... jeg køre med det ... men jeg tror ikke det har den store indfyldelse på temperaturen ... nærmere tvært imod ...

Rent vand er vist det som der bedst til at optage varmen ... såe jo mere gøjl man stopper i jo værre bliver det ...

Såe lad vær med at spilde penge på water wetter ...

Don

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 05:24:16
Svar/Indlæg:
644/8
Det skulle vist være noget olie af en art

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 11:07:23
Svar/Indlæg:
602/17
Meget kort forklaret:

Waterwetter (i nogen grad på samme måde som almindeligt opvaskemiddel) bryder overfladespændingen i vandet, således at varmen optages bedre i vandet.

Det er rigtigt at vand er meget bedre til at lede varmen end alt muligt andet, men ved at bryde overfladespændingen, kommer varmen lettere "ind" i vandet for at blive ledt videre.

Den er altså god nok... Jeg scorede cirka 1½-2 grader på at bruge en anelse waterwetter.

Kølervæske (det man bruger til biler) bryder IKKE overfladespændingen, men har kun det formål at frostbeskytte vandet, samt at beskytte mod alger m.m... Rent faktisk nedsætter kølervæske vandets evne til at lede varme, så waterwetter (som også beskytter mod alger m.m.) er altså i computer-kølings-henseende langt bedre end almindelig kølervæske.

** SUPERFLYDK DER SKREV FRA POLLEDK's COMPUTER **