*UPDATE* Køber og sælger.. READ THIS

Diverse d.  19. maj. 2004, skrevet af Capiz
Vist: 1007 gange.

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:08:16
Svar/Indlæg:
1498/226
Hej alle Oc'ere...

Grunden til at jeg opretter denne tråd, er fordi, dette er min anden gang, jeg har købt noget brugt.
Ikke fordi der er noget i vejen med at købe noget brugt igennem OC.dk... slet ikke... Men jeg vil gerne lige opfordre folk til at pakke den vare, som sælger har solgt, GODT... fordi, at selvom man syntes det er pakken forsigtigt ned, og man har været umage med det, så er det sq ikke altid godt nok...

Første gang, modtog jeg en CPU. P4 IN A BOX..
Fair nok, den burde jo ikke være så besværlig at pakke ordenligt ned.. det troede jeg heller ikke... MEN... da jeg så kom på posthuset, og fik hentet min pakke, var der ingen CPU at se... den lå i bunden af kassen, og køleren til cpu'en ovenpå.. FUCK tænkte jeg.. Skyndte mig at tage den ud, og til min store skuffelse, flere ben der var bøjet, og nogle enkelte var knækket...
Jeg var tudefærdig... jeg havde lige fået mig en SL6Z3, og nu var den ubrugelig... Post danmark (PD) ville ikke erstatte den, da pakken var intakt da de afleverede den... fedt tænke jeg så...
Nå, men slutningen er ligegyldig...

Her ville jeg bare lige tilføje, at hvis folk skal sende en cpu i org. box, skal man lige tænke over, at den sagtens kan sprænge op, og cpuen kan falde ud..
DERFOR... brug lige et par klips, eller noget tape, til at holde sammen på de to plasticstykker...
Brug lidt mere tid på forsendelsen, det betaler sig i den anden ende.. 😉 På forhånd TAK.. !

Nå, men den anden oplevelse jeg havde, tog jeg mig SLEMT til hovedet.... Jeg havde købt 2 WD 120GB SATA diske...
Jeg fik dem hentet på PD, og jeg åbnede kassen... til min STØRSTE forbavselse, så jeg at diske lå løst i kassen... (dog med masser af papir og div. rundt om) men INGEN ANTI-STATISK pose rundt om... fuck tænkte jeg bare.. nu skal det da lige passe lortet her ikke virker..

Jeg kommer hjem, får tjekket om de virker...
BIOS - INGEN DISKE... hmm... (Havde sat bios rigtig op)
Nå, men se om der sker noget alligevel...
opstart ved bios.... den fryser... hører en masse click lyde fra diske... uuhh... NEEEEEEEEEEEJ....
Prøver mig frem, og tjekker om det er begge, eller kun den ene disk, der er noget galt med...

Nå, men jeg finder ud af, at det er den ene disk som er i stykker..
Snakker med PD, og de siger, at når diskene ikke er pakket godt nok ind, kan de ikke garantere for forsendelsen...
Nå, men det er så mit andet råd jeg kommer med her...
Nå, man sender:
DISKE
Controller..

Faktisk ALT hardware...

Så skal det fandme pakkes ordentligt ind...
Det er total umuligt for os købere, at se om det er ordentligt pakket ind... og man vil sq ikke sidde med 1200 i en vare, som ikke virker...

Jeg har bare været så skuffet, og jeg må indrømme, at det nok desværre er sidste gang jeg køber noget brug hardware, som skal sendes med PD...

Jeg må indrømme, at jeg er hysterisk, når jeg selv skal sende pakker, for de kan ikke blive nusset for meget om, inden de skal afsted... det kan gå så gruelig galt...

Så derfor, jeg ber jer om, at tænke på os købere, når i pakker vores vare ned... Gør det med omhu, og forsigtighed...

Tak fordi i ville være med, og forstå !!

Capiz 8)

Zodric

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:19:12
Svar/Indlæg:
48/6
Godt Initiativ
Nu må vi jo bare håbe folk gør det.

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:20:10
Svar/Indlæg:
3162/78
Ja det ville være en god ting hvis alle pakkede godt ind.. selv gør jeg det også ordenlidt, syns jeg... jeg sende os altid i anti ting poser

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:22:51
Svar/Indlæg:
2694/107
Post Danmark skal ikke have skylden. de kan jo ikek se om man har pakket varen ordentlig ind. men når man transpotere hardware skal man da have dem i en antistatisk pose. Generalt skal man pakke det ind så det ikke kan falde ud. Jeg har heldigvis ikke haft nogle problemer med noget jeg har købt brugt. men jeg vil da tage kontakt til den forige ejer af de 2 harddisk og forlange pengene tilbage da de er pakket uforsvarligt.

/Ash

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:23:43
Svar/Indlæg:
2694/107
Og ja, jeg ved godt at postdk spiller folbold med pakkerne... ;)

/Ash

Zodric

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:23:55
Svar/Indlæg:
48/6
Her den anden dag var jeg også lige nede på PD med koger max (herinde fra) for at hente nogle ram han havde købt herinde, de kom som brev og var kun pakket ind i et A4 papir (man bliver pænt nervøs for sit indhold når man ser et brev), de virkede heldigvis men der kunne sagtens have gået noget galt der.

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:24:46
Svar/Indlæg:
823/24
Du har godt nok været uheldig :|

Har du fået pengene tilbage?

Jeg har nok handlet 50-75 gange, og jeg har kun en gang oplevet det. Det var hvor afsender ikke fattede at pakke ind overhovedet. Men jeg har tit modtager tingene på mærkelige måder. Men de har sku altid virket :)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:28:16
Svar/Indlæg:
4263/107
#5 Ja ! Hvis man har set hvordan PD's sorteringssystem virker, så har du været ekstremt heldig med at der ikke er noget der er blevet knækker i dit tilfælde ! :x

#0 Godt initiativ :e

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:30:51
Svar/Indlæg:
2502/221
Enig.. men vil nu sige det er GANSKE logisk at man skal pakke ting ordentligt ind, især ting der skal gennem postdk!

Men nu er det jo så ikke alle der tænker!

har da købt/ solgt flere ting herinde!
og synes ikke der har været problemer, og jeg synes da også jeg har pakket ting ordentligt ind(ellers må i jo lige skrive :)) for jeg ved sku godt hvordan ting bliver behandlet i PD!
gemmer altid org. embalagen, for står tit og mangler noed at pakke ting ned i..

King

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:55:25
Svar/Indlæg:
29/1
Nu mangler vi også bare at folk lærer, at når man har sagt man vil købe, blevet enige(køber/sælger) om en pris, så HOLDER man fandme sin aftale.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:56:09
Svar/Indlæg:
10398/435
enig! jeg har modtaget en ramblok i en almindelig konvolut!! den var bøjet (ja de kan bøje...) så 2 af chipsene var knækket.. det var 512mb PC2100 som dengang kostede 600 spir selvom de var brugte.

Pressure

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 15:36:36
Svar/Indlæg:
223/10
4# Sjovt du siger det . . . jeg har arbejdet for PDK ;)

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 15:43:09
Svar/Indlæg:
2502/221
10# JA det ville heller ikke være helt dårligt..

12# NU SKAL DU DØ

Ej :D høhø..

bar PD i det HELE taget ikke behandler dem pænt..

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 16:21:01
Svar/Indlæg:
235/13
:l :l :l Havde jeg solgt noget der var gået i stykker under forsendelse, ville jeg da naturligvis betale pengene tilbage.

Havde jeg købt noget der var gået i stykker og sælger ikke ville betale pengene tilbage (og grunden var dårlig indpakning) ville han nok blive passet op foran hans bopæl en mørk og stormfuld nat........

Hey jeg har en fed ide... jeg har en 8-9 raptor´s /ic7max3/p4pe-e dlx samt en 4-5 gb pc 35oo ram med bh5 chips der er knaldet af fordi jeg har været en skovl... lad mig da sælge skramlet til et fjols og sende pakken så jeg er sikker på han tror lortet er gået i stykker under transporten...

Heeeeelt ærligt hvem det end er der har solgt #0 de sager.. få da lige sendt nogle penge retur til manden i en fart. :00

skulle sgu indføre dummebøder for den slags IMHO

WanthaL

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 17:33:02
Svar/Indlæg:
607/20
Jeg er 112 % eni... det er bare for dårligt sådan som PD behandler pakker og breve, og den måde nogle sælgere pakker hardvaren ned på.

#14 jeg hader folk der gør sådan, jeg har nemlig været et af fjolserne der hoppede på det nummer :(

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 19:25:59
Svar/Indlæg:
235/13
hey det var ikke personligt ment... fjols altså... u know what i mean ... rigth??

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 20:16:58
Svar/Indlæg:
6531/410
det burde da være selsagt man pakker hardware ordntlig ind.

man kan altså ikke give post.dk skylden for smadret hardware
forde et eller andet fjols ikke pakker tingene ordntligt IMO

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 20:42:08
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg er imponeret over at der er så mange som gå igennem denne tråd..
Jeg kan kun give jer ret i, at hardware, uden tvivl, burde pakkes ordenligt ned, inden man sender det...

Sådan som disse pakker er blevet sendt, er det ligegyldigt, hvordan PD har sendt de pakker... det kan KUN være folks egen skyld, når de ikke har pakket pakkerne ordenligt, inden forsendelsen...

Jeg er dybt skuffet over, at nogen har kunnet finde på, at pakke hardware på denne måde...

Capiz 8)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 20:49:15
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg fik for ikke så længe siden 2 ram klodser i en kasse eneste indpakning inden i kassen var at de to klodser var pakket ind i
antistat poser men ellers lå de bare og trillede runft i kassen.

så retur med dem. nægert at modtage hardware pakket på sådan en måde :00

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 20:54:17
Svar/Indlæg:
1498/226
Det er fandme ikke sjovt... men hvordan kan det være, du bare sendte dem retur ??

Havde du ikke betalt for dem ??

Jeg forudbetaler altid... men det stopper jeg med... Jeg vil sq ikke risikerer det igen...

Capiz 8)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 20:57:19
Svar/Indlæg:
6531/410
jeg testede dem med memtest86 har aldrig set det program finde så mange fejl på så kort tid.

havde ikke betalt dem endnu da de skulle indgå i en bytte handel
men nogle ram jeg havde og jeg skulle fø´rst sende mine når disse var modtaget :)

Martin_R

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 20:57:52
Svar/Indlæg:
277/11
Modtog også en 512 PC133 ram stang pakket ind i en konvelut og et meget lille lag bobleplast(det nåede ikke engang hele vejen rundt om stangen)
Sagde til ham at han bare skulle sende det som brev og pakke det rimeligt ind(har selv masser af gange sendt ting på den måde, men pakket ind så det dårligt kunne komme i postkassen)

Jeg krævede selvfølgelig pengene igen, men nej for jeg sagde "send dem som brev" og derfor min skyld de ikke virkede(DOH!)

Nå, men kom der en længere diskussion om inde på HOL(Hvor han bragte emnet op)

Så når i får sendt noget som KAN gå i stykker, så skal i sikre jer at det bliver pakket ORDENTLIGT ind!

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 21:05:21
Svar/Indlæg:
6531/410
man sender altså ikke hardware som brev.

prøv du at send en cpu eller en ram klods til rma ved en hardware forhandler og du kan være sikker på det siger modtagesle nægtet.

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 21:33:06
Svar/Indlæg:
1498/226
Ja, hardware skal sendes som PAKKE... og skal pakkes RIGTIG godt ind...

Det er simpelthen nogle idioter, som pakker ting ind, som om de ikke var noget værd..

Så PleAsE... alle jer, som sælger et eller andet... SEND det ordenligt.. pak det godt ind, som i selv gerne ville modtage det...
Tænk lige over det... hvis i modtog en pakke som dette, ville i så syntes det var fair, hvis den var i stykker, når den var sendt...

Nej, for det er der ingen der har lyst til... det er det værste der kan ske... for det er penge ud af vinduet...
og det er SÆLGERS skyld, hvis hardware går i stykker under transporten... lige gyldigt hvad... ALTID SÆLGERS SKYLD...

Sååå... mit råd til kommende købere... ALDRIG send penge inden i har fået hardwaren...

Det kan godt betale sig i sidste ende..

Capiz 8)

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
19-05-2004 21:58:33
Svar/Indlæg:
218/22
jeg købte 2x256 Corsair BH-5 godt nok oxo de kom oxo som de skulle, men de var pakket ind i A4 parpir :S shit... og ok jeg gik og de virkede da oxo.. men de kunne lige så godt være døde af det :S

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 00:43:08
Svar/Indlæg:
240/44
jeg er også tilhænger af, at tingene bliver forsvarligt pakket ind..

og også gerne i antistatisk om muligt...

men nu har jeg så lige et lille spørgsmål :

når man nu sender HW og IKKE har flere AntiStatiske poser.. hvad kan benyttes istedet? er der nogen der har nogen gode ideer?

nu har jeg f.eks. en røvfuld ældre stumper liggende, men jeg har da ikke antistat-poser til andet end en brøkdel af det...

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 01:31:36
Svar/Indlæg:
256/18
Det lyder helt godnat, men faktisk er almindeligt papir det mest uskadelige næst efter antistatiske poser. Det er 80% eller mere træ, og træ er temmeligt meget ikke-ledende. Derfor er det - selvfølgelig som en absolut sidste udvej - en god erstatning.

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 02:45:16
Svar/Indlæg:
2192/67
Tja ellers er toilet papir også udemærket efter min mening. Det bruger jeg meget. Man kan nemt bruge en hel rulle til fx to harddiske. Så noget bobbelplast rundt om bagefter også ned i en kassen som de ligger godt og stramt i.

0# Hvad gjorde du med de ting som du havde modtaget ødelagt ???

Holorati

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 02:59:19
Svar/Indlæg:
118/12

bare det ikke er bomuldspapir :o -seriøst det er der nogen der bruger :00

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 03:28:45
Svar/Indlæg:
685/107
Bomuldspapir...? Jeg vidste ikke engang at man lavede papir ud af bomuld :00

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 03:34:36
Svar/Indlæg:
1996/65
#23 ... apropo CPU'er via brev ... så modtog jeg engang en CPU fra shag.dk (XP1700+, for lang tid siden)... den var sendt som brev ... kun pakket ind i CPU'ens egen orginale embalage .. og så var posen foret med buble plast ... men den virkede uden problemer ... :)

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 03:54:25
Svar/Indlæg:
193/54
ja, godt initiativ.. har handlet igennem oc.dk mange gange, har aldrig haft nogle probs med noget som helst. men derfor kan jeg stadig kun opfordre folk til at pakke tingene ordentlig ind, lidt ekstra beskyttelse skader jo aldrig... man kan aldrig være for forsigtig og nærig med indpakkelsen...

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 09:53:01
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg har måtte købe en ny cpu, og en ny harddisk...
fik ikke nogen penge retur, for de sagde det ikke var deres problem.. Men at det var PD problem...
Jeg sagde, jeg gerne ville sende diskene retur, men de ville ikke modtage dem.. og slet ikke sende nogen penge retur... de havde de ikke råd til at købe nye diske til mig... og min CPU... tjaa.. den var der jo heller ikke noget at gøre ved... så jeg har købt en via SHG, og fik heldigvis sådan en SL6Z3 igen... yiiihhaa...

bobbelplast... det er seriøst en god ting, som holder godt på eks. harddiske, så de ikke bliver "slået"...

Capiz 8)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 12:08:17
Svar/Indlæg:
2664/97
20# hvad så.. skal den så hede efterskrav? For det giver da - forskel om man sender per efterkrav, eller om man forudbetaler. Okil, per efterkrav er du sikker på du modtager "noget" du er stadig ikke sikker på det er dit hardware, eller om det virker. Så jeg synes nu folk skal forudbetale, da det er meget nemmere.

Hvad angår brev/pakke, så kn man altså godt sende ting som brev, har selv lige sendt 2 ram klodser. Og jeg er sikker på de ville kunne tage det meste. Jeg havde en gammel modem kasse, som de røj ned i. Før i antistatisk pose, så med en masse bobbelplast også afsted. Det funkede fint nok. Men - ved brev, er der er ikke sikkerhed. Så hvis den bliver væk under forsendelsen, så er det bare ærgeligt. (så drop brev, ;) vidste det ikke selv da jeg sendte som brev, men ved det nu, så der sendes ikke mere per brev her fra :))

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 12:43:52
Svar/Indlæg:
406/19
God idé lige at skrive dette indlæg så folk måske liiige kan tænke lidt længere end efter de har sendt pakken.

Jeg købte for nogen tid siden 2x120GB SATA diske af en og han havde virkelig gjort sit job ordenligt.

På hver disk var der rullet omkring 10meter bobbelplast udenom, + de var i antistatisk pose tapet godt til.

Kassen passede lige til de to diske omsvøbt i bobbelplastic så de mildest talt ikke kunne rokke sig.

Virkelig godt pakke, 😉

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 15:25:41
Svar/Indlæg:
218/22
altid nice ;)

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2004 18:55:20
Svar/Indlæg:
1498/226
Hej alle sammen...

Jeg vil lige lave en lille refresh af denne herlige tråd...

Jeg vil bare lige sige, at jeg har snakket noget men en bruger herinde, og jeg må indrømmme, at det shokerer mig, når jeg hører hvordan folk tror de kan tillade sig at handle herinde... hvis man overhovedet kan sige, at det er at handle...

Han havde via en tråd købt nogle ram, og de havde snakket noget PM.... Der bliver overført penge, og efter nogle dage, og der ikke er sket noget, tager han kontankt til sælger...
Han ville bare lige sige, at han altså ikke havde rammene mere.. og så at han desværre ikke kunne sende pengene retur, da han havde brugt dem....

hvad fanden gør man så ??

Er det ikke utrolig dårligt...

kan vi ikke få lavet sådan et system, at man bliver banned herinde fra.... Man skal fandme behandle hinanden som man selv vil behandles.... Så må vi tage det op, hvis der virkelig er folk, som gerne vil behandles sådan... men det NÆGTER jeg fandme at tro, at folk gerne vil snydes for penge... om det er få, eller ej, det er sq ikke sagen ligegyldigt...

Jeg syntes bare lige jeg ville informere folk herinde, om at det er TYVERI, hvis i nægter at tilbagebetale penge, som i realiteten ikke er jeres...

Jeg syntes bare det er så synd, at der er nogen som stjæler herinde, og som i mit tilfælde, er TOTAL ligeglad med hvordan tingene bliver leveret...

Jeg håber folk vil tage ved lære af alt dette, og at der bliver gjort noget ved det... Vi kan jo ikke have folk er nød til at tage personligt ud til folk,og gennemsmadre dem, fordi at de ikke vil tilbagebetale eller godtgøre en forkert måde at pakke ting på...

Vi må sq ligesom stå lidt sammen her... det kan ikke være rigtig at vi ikke kan have et ordenligt sted at handle hardware... vel ??

Capiz 8)

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2004 19:00:16
Svar/Indlæg:
1503/128
** Denne tråd har ført til noget ganske godt **

Jeg har lige byttet 2 x 512MB ram med en bruger herinde - Virus hedder han - og da jeg modtog pakken blev jeg glædeligt overrasket. Kassen var stor nok til at rumme en shuttle cirka, og 99% af den bestod af sådan noget bølget skumgummi. Jeg tror der er nogle standardpakker man kan købe af PostDK for en slik, men det er sgu' effektivt!

Inde i midten af denne pakke, lå der så 2 ram blokke, pakket ind i hver sin antistatiske pose. Se dét er en ordentlig forsendelse - jeg huskede selvfølgelig også at rose ham, og sendte de 2 ram moduler han skulle ha, tilbage i nøjagtigt samme indpakning :)

#0>> Skide godt initiativ! Folk burde tænke 2 minutter ekstra når de sender noget til andre :)

Silent

Skribent
Tilføjet:
26-05-2004 19:13:53
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #37

Jeg skulle sælge en Seagate harddisk til Telle (her fra siden af)
Han havde overført penge, da jeg så mandag opdaget at disken var defekt skrev jeg straks en PM til ham, om jeg at skulle have hans konto nr osv med det samme så han kunne få sine penge tilbage.

Skrev til ham at jeg ikke ville sende en defekt harddisk til ham, så jeg håber at der er andre folk man kan stole på 110%!

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2004 12:33:35
Svar/Indlæg:
1498/226
Hej igen...

Jeg har selv haft samme problem.... som #39

Jeg havde været inde med en disk, som var defekt, og jeg skulle komme ind og hente den i mandags... da jeg så skulle sende den tirsdag, så jeg at det var en SATA disk, og det skulle være en PATA.... Jeg havde fået pengene igår, og jeg skrev til ham, at så snart jeg havde fået den byttet tilbage, så skulle han nok få den...
Han havde fuld forståelse, og det gjorde handlen meget nemmere, og stadig til en god handel...
Jeg står og venter på at disken skal komme i morgen, så jeg kan sende den til ham...
Jeg har dog haft så mange erfaringer med PD, at jeg ikke sender pakker om Fredagen... så jeg sender på Mandag...

Modtager får en TOTAL ny disk, som aldrig har været åbnet, 200,- spir billigere end normalprisen... ifg EDBpriser..

Capiz 8)

Silent

Skribent
Tilføjet:
27-05-2004 15:14:09
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #39 Det er da service ;)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2004 15:18:49
Svar/Indlæg:
4263/107
#39 Har du andet "brugt" som du sælger ? :p :e

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2004 15:33:13
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg arbejder heldigvis i et pc firma, og vi får pakker i massevis, så jeg kan altid finde en rigtig god ( og velegnet ) kasse til formålet.

Men ved også fra tidligere at PD er meget hårde ved de pakker der kommer igennem deres system, har nemlig selv været postbud ;)

Så opfordringen er givet videre til alle :)