Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2004 13:08:16
Svar/Indlæg:
1498/226
Hej alle Oc'ere...
Grunden til at jeg opretter denne tråd, er fordi, dette er min anden gang, jeg har købt noget brugt.
Ikke fordi der er noget i vejen med at købe noget brugt igennem OC.dk... slet ikke... Men jeg vil gerne lige opfordre folk til at pakke den vare, som sælger har solgt, GODT... fordi, at selvom man syntes det er pakken forsigtigt ned, og man har været umage med det, så er det sq ikke altid godt nok...
Første gang, modtog jeg en CPU. P4 IN A BOX..
Fair nok, den burde jo ikke være så besværlig at pakke ordenligt ned.. det troede jeg heller ikke... MEN... da jeg så kom på posthuset, og fik hentet min pakke, var der ingen CPU at se... den lå i bunden af kassen, og køleren til cpu'en ovenpå.. FUCK tænkte jeg.. Skyndte mig at tage den ud, og til min store skuffelse, flere ben der var bøjet, og nogle enkelte var knækket...
Jeg var tudefærdig... jeg havde lige fået mig en SL6Z3, og nu var den ubrugelig... Post danmark (PD) ville ikke erstatte den, da pakken var intakt da de afleverede den... fedt tænke jeg så...
Nå, men slutningen er ligegyldig...
Her ville jeg bare lige tilføje, at hvis folk skal sende en cpu i org. box, skal man lige tænke over, at den sagtens kan sprænge op, og cpuen kan falde ud..
DERFOR... brug lige et par klips, eller noget tape, til at holde sammen på de to plasticstykker...
Brug lidt mere tid på forsendelsen, det betaler sig i den anden ende.. 😉 På forhånd TAK.. !
Nå, men den anden oplevelse jeg havde, tog jeg mig SLEMT til hovedet.... Jeg havde købt 2 WD 120GB SATA diske...
Jeg fik dem hentet på PD, og jeg åbnede kassen... til min STØRSTE forbavselse, så jeg at diske lå løst i kassen... (dog med masser af papir og div. rundt om) men INGEN ANTI-STATISK pose rundt om... fuck tænkte jeg bare.. nu skal det da lige passe lortet her ikke virker..
Jeg kommer hjem, får tjekket om de virker...
BIOS - INGEN DISKE... hmm... (Havde sat bios rigtig op)
Nå, men se om der sker noget alligevel...
opstart ved bios.... den fryser... hører en masse click lyde fra diske... uuhh... NEEEEEEEEEEEJ....
Prøver mig frem, og tjekker om det er begge, eller kun den ene disk, der er noget galt med...
Nå, men jeg finder ud af, at det er den ene disk som er i stykker..
Snakker med PD, og de siger, at når diskene ikke er pakket godt nok ind, kan de ikke garantere for forsendelsen...
Nå, men det er så mit andet råd jeg kommer med her...
Nå, man sender:
DISKE
Controller..
Faktisk ALT hardware...
Så skal det fandme pakkes ordentligt ind...
Det er total umuligt for os købere, at se om det er ordentligt pakket ind... og man vil sq ikke sidde med 1200 i en vare, som ikke virker...
Jeg har bare været så skuffet, og jeg må indrømme, at det nok desværre er sidste gang jeg køber noget brug hardware, som skal sendes med PD...
Jeg må indrømme, at jeg er hysterisk, når jeg selv skal sende pakker, for de kan ikke blive nusset for meget om, inden de skal afsted... det kan gå så gruelig galt...
Så derfor, jeg ber jer om, at tænke på os købere, når i pakker vores vare ned... Gør det med omhu, og forsigtighed...
Tak fordi i ville være med, og forstå !!
Capiz 8)