Flow er absolut ikke alt i vandkøling, og slet ikke med de forholdsvist lave watt tal vi leger med, og det har vist sig indtil flere gange at bare der kommer 4-5 liter vand gennem hovedet pr minut er det fint, så der er ingen grund til at snuppe en pumpe der yder 1200 liter i timen, det er totalt overkill.
Hvis jeg skulle give dig et råd med den pumpe, så snup den 1048 og brug 12 mm studse derpå, men lige efter pumpen sætter du et Y stykke ind, og fører så en slange til hvert sit hoved (CPU og GPU) på 10 mm (ID) eller Push In 10 mm (YD)og fra en af disse videre til chipset, og lader så slangen samles igen til 12 mm lige før radiatoren, på denne måde opnås det bedste resultat efter mine erfaringer, især på hoveder med små studse.
Mit fremtidige system der meget snart skal bygges færdigt bliver et komplet parallelt system på den måde jeg lige beskrev, men jeg kører to systemer ved siden af hinanden, hvor det ene køler CPU og GPU (parallelt) og et andet system køler Chipset, GFX ram, PSU og harddiske. Hele systemet er så bundet op over 2 pumper, 2 single radiatorer og 2 dual radiatorer (alle radiatorer er af lamel typen, for maks flow). Hele systemet kan på denne måde køles enten aktivt eller passivt alt efter hvad jeg ønsker :e
MaGiX