Hej... jeg har siddet og savlet lidt over de der media-streamers, her for tiden... men de er jo ekstremt dyre...
Så, jeg tænkte at der måtte være en anden løsning, og jeg faldt så over Mini-ITX. Jeg brugte et par timer på at finde inspiration på www.mini-itx.com , og besluttede at jeg selv ville igang med sådan et projekt... de har på siden en lille fin store, som sender til hele verden - skriver de ihvertfald... men hvis jeg nu kunne købe de ting der her hjemme, ville det være lidt lettere...
Anyway, det jeg leder efter, er en dansk online shop, som sælger sådan en ATi Remote-ting (fjernbetjening... skidtet skal sættes til et TV), en ca. 100 Watts strømforsyning og så et nice LCD-display, der kan styres fra software på computeren...
Nogen der ved om, og hvis, hvor man kan få nogle af disse ting i landet her?
hvis du skal bruge den til at vise film, høre musik osv synes jeg du skal købe en Palmbutler, den er altså bare SÅ lækker.. Softwaren er suveren - lette menuer og let at installere!
Hvis du køber den store model (vist nok #1500) så kan du koble den på antennestikket og se den som en kanal på ALLE TV i hustanden - en rigtig lækker ting hvis man har flere tv som her i huset..
LCD display kan fåes ved chippen - kender ikke lige andre som har det (vil IKKE høre den sædvanlige mudderkastning i denne tråd!!), du kan få en 200W MicroATX strømforsyning hos www.overclockers.se - har ikke lige set nogle andre steder..
Mange tak mester, kunne ikke rigtigt finde det LCD-display der... og... angående kabinet... overvejer om det er bøvlet værd, selv at bakse en sammen...
Men, vil 800 Mhz ikke slå til til bare XviD-film og DVDer?
Nu kan det faktisk godt lade sig gøre, at få en mini ITX til en rigtig P4 CPU. Så hvis du er bange for at VIA-processoren er for sløv, så kan du jo kigge på denne her...