Barbone pc ?

Diverse d.  20. maj. 2004, skrevet af Juvic
Vist: 339 gange.

Juvic
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 14:06:31
Svar/Indlæg:
603/79
Hey..

Sidder og kigger på de lækre barbone pc'er. Og kunne faktisk godt tænkte mig sådan en, i stedet for de store skrumler der findes i dag..

Jeg vil sælge mit nuværende system og måske smide lidt ekstra penge i den barbone..

Men jeg ved ikke hvilken en det skal være ! Har tænkt lidt på at købe en AMD 64bit, for vil gerne prøve sådan en istedet for min PIV...! Har I nogle forslag ? Og syntes også at AMD64bit'erne slår intel i spil.. !

Den skal bruges til spil, skole, suf og musik... (ligesom alle andre :D)

Er det muligt at få et ligeså godt gfx, og ram i den også ? så jeg ikke får en nedgradering ?

På forhånd tak Juvic..

p.s den skal ikke oc's og jeg har ca 6000kr + det løse..

Izi-
 
Overclocker
Tilføjet:
20-05-2004 14:25:38
Svar/Indlæg:
3/2
Du kunne jo prøve at kigge lidt på Shuttle's modeller.
Jeg kan specielt godt lide deres design - men det er jo en smags sag ;)

Måske denne var en ide:
http://www.hardware-test.dk/te...

Den regner jeg i hvert fald selv med at købe 8)

I princippet skulle der ikke blive tale om en nedgradering, men du skal være opmærksom på, at der ikke er plads til store køleanordninger på GFX'et. I den nævnte model er der ligeledes "kun" plads til to ram-moduler.
Hvad siger I andre?

Håber du finder ud af noget :)

Izi-



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 14:29:50
Svar/Indlæg:
2192/67
Du kan have stort set alle de samme dele i en barebone som du kan have en anden computer. Der er bare nogle begrænsninger mht. til hvordan, dine køleløsninger kan være.
Men jeg vil foreslå at du får fat i en Soltek Qbic 3801 med Nforce3 250GB chipset. Du kan beholde dine ram, dit gfx, harddisk osv. Det eneste du skal sælge er dit kabinet, mobo og CPU. Så kan du købe en A64 3200+ for 2000 kr. og en barebone for mellem 2500-2800 afhængig af hvilken barebone du vælger. Men hvis du ikke skal OC kan du lige så godt finde en barebone med det "gamle" chipset, for den eneste skavank ved det er at der ikke er PCI/AGP lås, hvilket jo er lige meget når man ikke skal OC.



Juvic
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 15:02:14
Svar/Indlæg:
603/79
Okay, hvad ville I tro jeg kunne få for mit kabi + mobo + cpu (aldrig oc'et og er 4mdr gammel sammen med mobo) + psu (400 watt )

Jeg kan da ikke have mit ICE Q køleløsing i en barbone ? eller ?

Ville jo også gerne have mit SB Live! smidt i også !



Juvic
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2004 16:40:29
Svar/Indlæg:
603/79
No one ? ?:( :e



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2004 17:47:24
Svar/Indlæg:
2192/67
Det er svært at sige....det kommer meget an på hvilken barebone du vælger. Men i den nye soltek bliver det svært for de har placeret AGP porten yderst på mobo.....Men prøv at se lidt på de forskellige barebones. Prøv evt. www.sfftech.com og se på lidt reviews.