Chip sidder fast på køler med kølepasta?

Bundkort / CPU d.  21. maj. 2004, skrevet af mKingo
Vist: 409 gange.

mKingo

Overclocker
Tilføjet:
21-05-2004 12:53:26
Svar/Indlæg:
1/2
Jeg har en Intel Pentium 4 2.8 processor som jeg skal have solgt. Men da jeg så fjernede køleren fra mit mobo sad chippen fast nedenunder på køleren imellem en stor sort firkant.
Nu er det så bare at jeg vil vide hvordan man får det skilt ad.
Er det sorte kølepasta? som producenten har sat på ?
Når man sælger det skal man så bare lade den ? Da chippen nok skal passe ned i hans mob?

Håber nogle derude der har forstand på dette, gider at hjælpe mig.

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2004 12:56:28
Svar/Indlæg:
6052/189
smid den i fryseren en dag, og tag bagefter og "vrid" den, så burde frosten have ødelagt kølepastaet og du burde kunne knuse pastaet uden videre...

ellers find en tynd kniv, gerne en hobbykniv, og prøv at skære igennem det...

husk nu, headspreaderen er der jo for at beskytte, så man kan godt bruge lidt "krafter" på at få den af..

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
21-05-2004 13:00:14
Svar/Indlæg:
482/6
Jep Jep... det er en boxed køler der sidder på din P4... Intel bruger sort kølepasta under bunden på den...du kan/skal/bør nok pille din processor af køleren... eftersom det er en P4 skal heatspreaderen nok beskytte die'en, så brug lidt krafter, hvis det er nødvendigt... bevæg eventuelt CPU'en lidt sidelæns for at få den fri...

Det sorte kølepasta bør du så herefter fjerne med noget Isopropyl alkohol, eller tilsvarende MEGET rent sprit (husholdnings sprit er ikke rent nok, men kan dog til nød gå an)...

mKingo

Overclocker
Tilføjet:
21-05-2004 13:48:03
Svar/Indlæg:
1/2
ok, i skal begge have mange tak... det med fryseren havde jeg ikke i min vildeste fantasi drømt om, men ok :e