Jeg har stået i samme situation at skulle have ny bærbar 2 gange. 1 gang købe jeg en kraftig AMD 2000+ Mobile bærbar... den var sådan set lækker og hurtig, men efter lidt tid gik det op for mig at jeg var gået for meget på kompromis med den kontra andre egenskaber. Den larmede for meget, sådan en CPU der ikke er konstrueret til bærbare skal køles alt for meget, vægten og ikke mindst batteritiden!
Nu har jeg så lige fået en ny bærbar, en HP med 1.6 ghz Centrino, widescreen, 60 gb harddisk, 512 mb ddr ram og DVD brænder. Jeg ved godt det er en anden pris end du vil gi, men det var bare for at sammenligne.
Nu holder den strøm mindst 5 timer, tit op til 7 timer - kontra 1,5 - 2 timer! Det er MONSTER behageligt at man kan bruge den en hel arbejdsdag som bærbar, og ikke stationær. Den vejer næsten ingen ting, og bliver overhovedet ikke varm = total silent!
Jeg vil ALDRIG anbefale noget at vælge andet end Centrino CPU i, det holder for lækkert! Min 1.6 svarer ca til en 2.4 P4.
Og sidst, vælg ALDRIG en celeron. Det er for folk der ikke ved bedre - den er bestemt ikke hurtig til noget som helst. Celeron er tilnærmelsesvis verdens langsommeste chip! Basta! :p
ViperZ