Ny PSU

Diverse d.  23. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 224 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2004 10:59:21
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa

Har lige solgt min gamle 300 watts PSU da den blev lidt ustabil på sine gamle dage her på det seneste.... imidlertid går der mindst een uge før jeg får fat på det nye 400 watt svin fra NorthQ.... og jeg frygter at køre uden comp indtil da.....

Jeg har imidlertid en 235Watt Aopen strømforsyning der kan levere samme ampere på 12v railet, som min gamle 300watt... nemlig 8A

mit spørgsmål er om jeg, bare for en uge, kan køre på 235PSU'en indtil jeg får den nye, det rager mig om 235'eren ryger ved at gøre det, og er klar over systemet ikke er 100% optimalt, vil imidlertid IKKE miste noget andet hardware ved det, så mit spørgsmål er, er det sikkert (for mit andet hardware, grafikkort og lign) at køre med en 235watts indtil jeg får den nye, eller skal jeg bare lade det ligge...

mit system:

xp 2,4+ thoroughbred AMD CPU (2ghz)
Radeon 9800pro grafikkort
512RAM
1hdd (seagate barracuda)
2 optiske drev
+par usb'er
Fjernsynskort
netkort
lydkort

altså er ligeglad med den aopen PSU, den må gerne ryge, men skal vide det er 100% sikker for resten af min hardware at køre med sådan een en uge

på forhånd tak
Jens Andersen
virus

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 11:04:17
Svar/Indlæg:
888/34
hmmmm tror ikke den kan skade dit hardware men du vil sikkert opleve den rebooter heletiden da det ikke burde være nok med kun 8 amp

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 11:04:49
Svar/Indlæg:
1016/19
Personligt ville jeg bare prøve, og jeg tror sagtens at den kan trække det. Hvis den mod forventning ikke kan, så opdager du det ved, at maskinen begynder at re-starte umotiveret, når spændingen dykker for meget - som regel midt i en længere gaming-session.

Det med at en PSU dør og tager andet HW med sig i graven har jeg kun hørt om i forbindelse med de billige modeller fra Q-Tech.... 8)

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 11:17:50
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg prøvede at stoppe en Codegen 300w i min spand, den døde på under 2 minutter, samme maskine kan køre med en AOpen 300w PSU, som skulle give samme A på alle linier, så jeg er ikke sikker på at din 235W klare den :x

Men du kan jo prøve, bare vær opmærksom på at hele spanden kan tage skade af en evt kortslutning :l

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 11:37:45
Svar/Indlæg:
1016/19
Hvis du kortslutter PSU'en, så lukker den normalt bare ned.

Jeg prøvede engang at lave en obduktion på en Q-Tec som havde krudtet et motherboard af, og kom til det resultat, at det var spændingsregulatoren som gik død. Dermed kom der overspænding ud på begge rails. Ureguleret kan sådan en switcher jo levere meget mere end 12 volt.

Det skete ikke pga. kortslutning, men pga. dårlig komponent-kvalitet. Normalt vil man netop konstruere kredsløbet, så den regulerer ned til kortslutning, når den brænder af. I stedet havde man lavet det, så den bare holdt op med at virke og dermed gav fuld spænding. Surt show.

:p

Peugeot106

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 12:38:54
Svar/Indlæg:
227/22
Hvis du kan lugte PSUen, er det et fare tegn, ellers ser det okay ud.