LUKKET!!

Om siden d.  23. maj. 2004, skrevet af palle22
Vist: 560 gange.

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:30:23
Svar/Indlæg:
818/185
Kan det passe at man på overclocking.dk skal udsættes for personlig chikane, fordi man forklarer hvordan returreten hænger sammen?
Som det ses i #6 i denne tråd:
http://www.overclocking.dk/for...

Allerede der synes jeg det bliver personligt... At mit indlæg i tråden senere bliver redigeret, og hans ikke, hænger det sammen med at den gode Sajmon er superbruger?

Og sidst men ikke mindst, er det så bedre at sende pm, med nedværdigende personlige reprimander? Som SUPERbruger sajmon også har gjort idag.

Jeg har mistet meget af min respekt for oc.dk idag. Hidtil har jeg haft stor glæde af foraet, men den behandling jeg har fået idag, mener jeg ikke er retfærdig. Og et eller andet sted må det jo være administratorerne der står med ansvaret, eller hvad?

Palle

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:35:12
Svar/Indlæg:
6624/113
Det ansvar er skam 100% mit - og kan du ikke finde ud af hvad bare NOGENLUNDE opførsel er, så synes jeg ærligt talt du skal finde et andet forum at fumle rundt i.

Sidde og opfordre til misbrug af returretten er IKKE noget jeg kan forestille mig at www.overclocking.dk vil lægge side til.

Hvis nogen nu skulle være i tvivl om hvad du skrev er det da godt jeg tog et screenshot.

Kan du så ikke lige vise folk hvad jeg skrev til dig i PM bare så de kan se sagens sammenhæng?

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:35:59
Svar/Indlæg:
1137/24
Kan vi se en kopi af den PM??
/Thomas

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:36:00
Svar/Indlæg:
4338/142
Det er også bedre at sende en PM om dette, frem for at lave en offentlig tråd hvor du hænger modparten ud.

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
23-05-2004 21:37:37
Svar/Indlæg:
1767/90
Ög jeg støtter Sajmon 110% i denne sag her....

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:39:49
Svar/Indlæg:
3329/182
Efter at have læst tråden kan jeg ikke finde det mere end okay at man udnytter returretten, hvis man ønsker det - kortet man returnere skal da bare være 100% intakt og virke og være med original BIOS så kan jeg sådan set ikke se hvor lortet ligger begravet - om så man jagter mere end kortet egentlig er fx 9800SE til 9800Pro.

Det er dog ikke første gang at Sajmon raser ud og personligt mener jeg at han misbruger hans stilling da han bør vise et bedre eksempel da forumet ellers kan blive noget være rod og ret så hol.dk agtigt.

Men hvis der skal gøres noget ved det er du nødt til at gå højere i hirakiet for skribenter og moderatorer er sgu ligeglade - de stempler ikke hinanden, men istedet kunne du snakke med The Boss som ejer oc.dk og ht.dk

Sajmon er gået for langt og jeg vil endag sige så langt ind over stregen at vi ikke bare skal det lade passere som var der intet sket. Hvis det gør det frygter jeg at tonen herinde bliver en del anderledes i fremtiden og til den dårlige side.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:40:55
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg kan slet ikke se du kan føle dig uretfærdigt behandlet her.

Det er jo langtfra første gang du har givet udtryk for din forherligelse af misbrug af returretten - og DENGANG sagde jeg det samme som nu.

Og btw er det fint med et screenshot af det jeg skrev til dig - bare så vi lige kan se du ikke fordrejer noget her.... :00

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:41:37
Svar/Indlæg:
2694/107
Tja, jeg er også på Sajmons side.

/Ash

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
23-05-2004 21:42:24
Svar/Indlæg:
1767/90
Det med returret.... Pakken MÅ ikke været åbnet og skal sendes tilbage i samme stand som man fik den, så de kan sælge det til en anden.... Hvad vil i sige til at få en pakke ud som har været åbnet og brugt et par gange?!? - Det vil jeg bare ikke acceptere....

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:43:33
Svar/Indlæg:
818/185
Jamen har jeg nogensinde givet udtryk for at ville bruge returretten? Så vis mig det lige. Jeg har slettet den PM, men der stod bl.a. noget om min store umodenhed. Jeg synes man skal huske at det sajmon skriver i #6 i tråden kommer som et lyn fra en blå himmel. Og min opfordring til at misbruge købeloven...? Er det okay at give udtryk for at det kan lade sig gøre?
Man kan også downloade filer ulovligt peer to peer... at jeg skriver det betyder ikke at jeg opfordrer til at man gør det.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:43:53
Svar/Indlæg:
1137/24
Som jeg ser det, så var det ikk bare en forklaring af hvordan returretten funger, men en spekulation i hvordan den kunne misbruges....
Forstår godt Sajmon's reaktion, og jeg tror heller ikke, at du skal tage det hele personligt, men mere generel holdning, hvor du bliver brugt som eksempel...

Jeg forstår også godt din reaktion, men du har heller ikke selv helt "ren mel i posen"...

Syntes begge i er gået over stregen....

Men lad os nu se den PM, så vi har alle kortene på bordet, så vi kan få en saglig diskution og ikk en gang muderkastning ala hol.dk

Det er self. min vurdering og jeg skal på ingen måde gøre mig til dommer eller noget i den retning, men bare mit synspunkt, som det ser ud pt...
/Thomas

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:45:44
Svar/Indlæg:
2353/24
vej vil ikke mene at det er et "meget personligt angreb" han kommer med, men det er hans mening om de metoder som du lægger op til at bruge, hvilket foragrer ham meget. det eneste som jeg ellers kan sætte fingre på i Sajmons indlæg, er at han skrev både med store og fede bogstaver, fede vil have været nok.

dit indlæg syntes jeg virklig tager så meget pis på andre folks holdninger, at det var fortjent at det blev slettet. han kunne godt have startet en længere diskussion, med dig, men det ville der aldrig komme noget godt ud af... se bare denne tråd, sådan en tråd vil en som tænkte sig om, aldrig oprette!

dette er bare min holdning, men jeg er self ikke dommer.

/coctail

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:47:41
Svar/Indlæg:
684/95
Jeg tør nu ikke sige at jeg er på nogens side ligefrem, men jeg tør godt at sige at jeg på alle måder benytter mig af de 14 dages returret... hvis jeg er det mindste utilfreds med et produkt eller det givne produkt ikke kan moddes eller ikke lever op til mine forventninger, så ryger det retur med det samme...

Og der er især en butik (nu nævner jeg ingen navne) som har røvrendt mig et par gange, så jeg har ingen problemer med at "røvrende" dem lidt i ny og næ... en lov er sq en lov!!!

Og nu aner jeg faktisk ikke om jeg overhovedet skriver noget der er relevant for denne tråd, men pyt skidt:)

riska

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:47:48
Svar/Indlæg:
7241/274
Hallo hvad med at bare glemme det her da i ikke kommer videre i sådan en sag opfør jeg som fornuftige menesker og lad det ligge!
Bare mine 2 ord.

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:48:43
Svar/Indlæg:
818/185
#2 0g #11, den er desværre slettet, den PM

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:48:58
Svar/Indlæg:
1137/24
BTW, hvis man laver sådan en tråd, så gælder det sgu om at have "beviserne" iorden og bare nogenlunde "ren mel i posen" palle22....
/Thomas

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:49:23
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvis jeg ved at skrive det her, handler på tværs af hvad der er almindelig etikette og respekt for andre mennesker, så skal jeg gerne tage skraldet for det - lad det være sagt med det samme.

Hvis palle22 mener at det han opfordrer til er specielt smart, så kan han vel roligt lige spørge om 5-10 webbutikkers mening om sagen - det er jo købeloven og den skal de jo følge? At folk bare køber og returnerer 10 grafikkort fordi de ikke lige kan softmoddes er vel ok så?

Men min mening står jeg 100% fast på uanset i hvilken tone eller med hvilket sprogbrug det er sagt.

Så kan i tænke over den.

Jeg HAR prøvet at holde det i PM - men det ville palle22 ikke... Så er det jeg spørger hvem der trækker niveauet ned her...

Og det er eddermanme tankevækkende at palle22 netop har slettet den PM - det var jo tilsvining? Det er basis for hele dit hakkeri på mig og mine meninger?

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:50:32
Svar/Indlæg:
818/185
Jep, er ude nu. Følte mig bare skidt behandlet, men jeg tager en kiks og ser en film. NO HARD FEELINGS!

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:51:13
Svar/Indlæg:
4338/142
Sajmon = tiltalte

Palle22 = Anklager

Os andre = Jury

Dommer = ingen, derfor bør tråden droppes ;)

Og nej jeg gider ikke vælge side....

palle22

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:51:43
Svar/Indlæg:
818/185
#16 mente egentlig at selve tråden var nok...
OUT

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:52:09
Svar/Indlæg:
3329/182
#16 Der er ingen grund til personlige angreb... og du bryder reglerne derved. Det samme gælder Sajmon - om så man kan lide det der står i tråden eller ej.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:53:06
Svar/Indlæg:
1137/24
#19 Amen!!! :D
Godt ord der ;)
/Thomas

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2004 21:53:19
Svar/Indlæg:
14079/622
Nej det kan det IKKE.
Jeg ved ikke hvad du har skrevet i dit sidste indlæg, og hvorvidt det var retfærdigt at slette/redigere dit indlæg..

Men folk har jo forskellige meninger om ting. Fx. om returretten.. Der mener sajmon at du misbruger returretten, så det går ud over butiksejerne og alle os andre, der køber hw.
Jeg ved ikke om butikkerne kan sælge et kort som har været brugt... Hvis det er tilfældet at de kan, mener jeg ikke der er noget galt i at sende et "ikke-flashbart" kort tilbage... men hvis de IKKE kan, har sajmon sådan set ret - det vil jo gå ud over butiksejerne som mister penge, og derfor er nød til at sætte prisen op^.

Angående dét med PM, har jeg også prøvet før... Da jeg i en salgstråd skrev at jeg ikke troede på at vedkommendes CPU var 30 grader med boxkøler. Så sendte han mig en pm...

"Emne: IDIOT! Afsender: *********
Hvorfor ødelægger du altid trådene ?
Vi er flere som overvejer en klage/sanktion mod dig, nu har vi fået nok."

Det værste var at overstående udtagelse kom fra en voksen mand..(ifl. profilen i hvert fald). Og sjovt nok, har jeg aldrig hørt andre brokke sig over at jeg "ødelagde" trådene.
Jeg har dog aldrig oplevet forskelsbehandling mellem "superbrugere", "redaktører", "skribenter" og "overclockere" - Og det håber jeg aldrig der bliver...

/just me 2 cents ;)

The

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:58:40
Svar/Indlæg:
2651/179
hvem mon der lukkede tråden med stort og ekstra udråbstegn :00

nCa

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:00:28
Svar/Indlæg:
714/10
Det er vidst ik nogen hemlighed at Sajmon længe skulle vaske hans beskidte mund for alle de personlige meninger som han pådutter andre brugere, jeg har selv været i en diskussion med ham, og han er ligesom et lille barn der ik får sin vilje. Ja det er sådan en der redigere i indlæggene her på oc.dk, han burde i det mindste vide bedre, istedet for at fare op i en spids og lege kong gullerod den lille Sajmon :e

Gør som de fleste fornuftige brugere, og kig den anden vej, du kan ik overbevise alle om din religion Sajmon.

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:01:27
Svar/Indlæg:
482/6
Generelt vil jeg mane til at overclocking.dk's forum ikke bliver grobund for mudderkastning mellem forskellige parter. Ergo; synes jeg det er en dårlig idé at sende personlige PM's til folk hvori man sviner dem til...

Jeg har ikke nogen personlig erfaring med at Sajmon skulle have overreageret før, så det kan jeg ikke rigtigt udtale mig om...

Min personlige holdning omkring dette er så: at jeg må sige at du, palle22, nærmest opfodrer til misbrug af returretten... Du foreslog trådens forfatter at købe et R9800 SE og så modde det og få god performance ud af det. Et alt i alt godt forslag i mine øjne. Så bringer Sajmon det på banen at det ikke er sikkert at kortet kan moddes. Dertil svarer du, palle22, at man i så fald kan sende det tilbage og benytte sig af sin returret...

Det hele er ganske uklart, men jeg må sige at jeg støtter Sajmon i at man ikke på den måde skal forsøge at snyde "systemet"... Hvis man først har besluttet sig for et R9800 SE og det så viser sig ikke at kunne moddes, så må man beholde det... Hvis man vil være sikker på at få den performance så må man så ofre det ekstra...

Generelt må jeg sige at folk utroligt hurtigt bliver personlige i den tråd og det er absolut ikke noget jeg er vant til på overclocking.dk...

Palle22 det kan jo være at du har været den velkendte dråbe...

The

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:02:21
Svar/Indlæg:
2651/179
Sajmon gør som nCa siger. Læs reglerne !

http://www.overclocking.dk/for...

læs regel nummer 7.

Og palle, læs dem også lige

Just my 50 cent.

Viper[TKC]

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:02:26
Svar/Indlæg:
204/137
Selvom #0 har, eller ikke har opfordret folk til at (mis)bruge returetten på den måde, så tror jeg såmænd der er mange som ved hvordan den skal bruges og som sikkert gør det i stor stil. Jeg synes det er lidt svinsk af #1 at svine #0 til på den måde. Jeg havde ik regnet med at dette var en børnehave... man snakker vel pænt med hinanden. Mange som forsøger at sælge en vare på overclocking.dk som f.eks er en uge gammel, får såmænd også bare at vide at de skal bruge returretten. Så jeg kan ik se hvad #1's problem er når der er flere der opfordrer folk til at bruge den. Så burde han da også svine dem til. Bare min mening.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:02:43
Svar/Indlæg:
592/17
Hey Hey!!
Jeg er selv moderator for flere forums.
Men jeg syntes godt nok liiiggee man kan sætte sit navn på når man har redigeret/slettet et indlæg!
Så også den pågældene person ikke bliver støt over at se hans post er slettet. Eller der redigeret i den.

Ebzen

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:03:54
Svar/Indlæg:
4263/107

Er i hovedtræk enig i dine synspunkter, men som Sajmon selv benytter sig af, er dine formuleringer meget provokerende og kan være sårende...

Håber at du tager den smule kritik til dig Sajmon, og bruge det som lidt konstuktiv kritik ;)

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:03:54
Svar/Indlæg:
2540/228
min computer fucker bare....

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:03:56
Svar/Indlæg:
109/18
Som riska siger, kom nu bare vidre... Der er ingen nytte i at sidde og overfuse hinanden, for det andet, hvad er meningen med at ville have folks opbakning, se på Sajmon han står ved sin mening hvilket jeg mener er godt, dog skal palle22 måske ´tænkte sig om :) jeg ønsker ikke at rakke ned på ham men en anden gang så hold sådan en diskussion i priv.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg ikke støtter nogen af disse parter da, sajmon lavede et lidt mere nedrakkende indlæg mens palle22 oprette en tråd. Hvis i 2 ligger lortet på hylden og begynder på en frisk er jeg sikker på at en mod. vil slette denne tråd =)

The

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:05:56
Svar/Indlæg:
2651/179
#31 øøøhhh. ? hvad snakker du om...

Og så ændrer du dit svar bagefter :S

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:09:08
Svar/Indlæg:
2694/107
hvorfor er der ikke en 3.part der går ind og sletter denne tråd og lader Sajmon og Palle22 orden dette i PMs. for det er ved at være så langt ude og det, pænt sagt, rager ikke os andre...
Jeg står på Sajmons side da han har beviserne i orden og siger faktisk en del der giver mening om returretten. og ja, er der nogle der vil give penge for det i tror er et nyt grafikkort?? og når det kommer ind af døren har pakken været åben og kortet er brugt. for det vil jeg sq ikke finde mig i. Dette vil resultere at jeg sender det retur og kræver et nyt kort der hvor emballagen ikke har været brudt. og hvad fanden skal foretningen så gøre med det kort hvis ingen vil have det??

/Ash

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:11:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Well said, og hermed gjort!

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:11:23
Svar/Indlæg:
2540/228
User:
Status:
Online OC:

Action:

Antal svar:
Antal indlæg:

Dato: 2004-05-23
Tid: 22:09:08

IP logged..

alle de informationer var bare blanke da jeg så indlægget, man kunne kun læse beskeden og så "tagget"

tror bare det var min computer der lige fik en overdosis et eller andet

Klitgaard

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:12:19
Svar/Indlæg:
109/18
damn, men jeg skrev det indlæg kom der flere, tror bare jeg holder mig væk =)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:12:52
Svar/Indlæg:
6624/113
#24 - Det var skam palle22 selv.

#25 - Jeg forsøger som sædvanligt ikke at pådutte nogen min mening. Ej heller sviner jeg nogen til i en PM. Jeg påpeger at det han opfordrer til er særdeles på kant med hvad der er normal handlemåde og den egentlige mening med returretten. Det er synd og skam hverken du eller palle22 kan se den overordnede sammenhæng i det her, men i stedet betragter det som personlig hetz. Ja mine ord kunne måske være mere velvalgte, men meningen med det jeg skriver nu og har skrevet i denne sammenhæng er utvetydig.

Jeg HADER at skulle være på kant med folk, men mener selv at jeg i dette tilfælde handler og udtrykker mig på vegne af ikke så få mennesker - specielt online butikkerne i DK.

Jeg kan, måske ikke ordret, men ihvertfald meningsmæssigt gengive hvad der stod i den PM - som desuden er skrevet udfra dette screenshot:

-------------

1. Jeg kan bare ikke tage synet af folk der misbruger returretten.

2. Skole? Tror du skal lave lidt research før du udtaler dig om ting du ikke har styr på...

3. Måske du lige skulle tage et kik i en retskrivningsordbog før du begynder at rette på andre. :00

-------------

Hvis der mangler noget så må palle22 komme med et screenshot - eller jeg skal forsøge om den PM kan gendannes - for tilsvining det var det sq ik.

The

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:13:22
Svar/Indlæg:
2651/179
#36 fair nok. Jeg smutter til køjs.