Fejl flash af Geforce 5900, kan ikke flashe t

Diverse d.  23. maj. 2004, skrevet af Sorte Slyngel
Vist: 237 gange.

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:35:18
Svar/Indlæg:
684/95
Hejsa, jeg er den lykkelige ejer af et Creative Geforce 5900 kort som jeg naturligvis ville prøve at flashe. Først prøvede jeg at flashe det til et 5950ultra, men det kunne det ikke helt klare, så jeg flashede det tilbage til 5900.. så lykkedes det mig at finde en Creative bios til et 5900ultra, fedt tænkte jeg og flashede straks mit kort og et funkede rigtigt godt... lige indtil jeg startede min pc igen, så i første omgang kunne jeg ikke installere mine drivere (og jeg prøvede på mange sjove måder) og så til sidst flimrede skærmen bare... altså når den kom ind i windows, den kunne fint vise boot screen og starte i fejlsikret tilstand. Det har heller ikke hjulpet at geninstallere windows...

Øv tænkte jeg, så må det jo bare flashes tilbage, men fanden galme om det slet ikke vil flashes tilbage, det siger bare:

NV Adress error, ller noget i den dur...

Jeg kan ikke huske hvad det program jeg bruger hedder men det er IKKE NVflash, når jeg flasher ser det sådan ud:

wfflash.exe s

wfflash.exe nm bios.rom

Håber det hjælper, og jeg håber i kan hjælpe mig :l

Mhv Sorte

nCa

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 22:32:05
Svar/Indlæg:
714/10
Jeg har kun prøvet med nvFlash.v4.46, og der skriver man:

nvflash -f biosnavn.rom -4 -5 -6

Hvis ik andre muligheder, synes jeg du skulle prøve det. Jeg flashede engang en bios hvor skærmen ik ville tænde bagefter. Fortsatte på samme måde som jeg altid har gjordt, skrev det ovennævnte uden at kunne se noget på skærmen :p og genstartede, med det resultat at alt var som det skulle være igen. Jeg har aldrig opblevet nvflash skriver "NV Adress error, eller noget i den dur... ", så det er måske et alternativ, hvis du mangler det.

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2004 23:17:15
Svar/Indlæg:
684/95
Hmm... det vil jeg da i hvertfald prøve, men andre forslag er stadig velkomne:)

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2004 08:06:53
Svar/Indlæg:
684/95
Okay, så kan jeg da fortælle at jeg nu er den lykkelige ejer af et kort der virker... 1000 tak nCa, det virkede perfekt:)