Jeg har muligvis et problem med mit DFI Lanparty NFII Ultra B og mine PC4000 A-Data Vitesta.
Hvis computeren har stået slukket i mere end 10-15 min og så starter den kommer der RAM fejl. Dette kan løses ved at resette computeren og så starter den pænt op.
"Fejlbeskeden" ifølge de små søde dioder på bundkortet lyder på "Testing memory presence". Efter et lille stykke tid (15 sec eller deromkring) begynder computeren bare at hyle. Dette kan dog som skrevet løses ved bare at resette computeren og så virker den fint. Men det er da underligt at det skal gøres hver eneste gang jeg starter svinet op.
Er der nogen der ved om der er nogle known issues mellem disse to ting?
Ok... den kører skam også fint efter man resetter i starten. Men det kan bare ikke passe at man skal gøre det. Så enten må der være noget i vejen med RAM'ene eller bundkortet eller også kan de 2 ting bare ikke så godt sammen.
der er mange der har cold-boot issues.. men jeg ved ikke om det kun er noget der sker ved kompressorer.. men man kan da sige at dit problem er forholdsvis lille i forhold til så mange andres problemer med de boards :00 nice er de når de kører..