Computer slukkede...

Diverse d.  26. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 183 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2004 07:59:00
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej OC.dk

Her i går aftes ringede en af mine kammerater og sagde til mig at hans computer var død. Han forklarede at han bare sad og surfede og pludselig slukkede den bare ligesom når man hiver stikket ud af stikkontakten. Han forsøgte at tænde den igen men der skete ingen ting når han trykkede på powerknappen. Jeg drønede ned til ham og kiggede på det. Hans PSU var meget varm og lugtede også meget varm men ikke brændt. Vi forsøgte så at skifte PSU'en og nu "startede" den. Men dvs sige af det kun var blæserene der startede der kom stadig ingen ting op på skærmen. Og ingen "bip" lyde. Jeg prøvede at tage rammene ud og sætte dem i igen. Og vupti så startede den som den plejer. Godt så tænkte vi. Men 10 min efter jeg var gået igen ringede han igen og sagde at den slukkede igen. Og han kun kunne starte den op igen hvis han tog rammene ud og satte dem i igen. Så kunne den køre i ca. 10 min. igen.

Kan det virkelig være at PSU'en har taget mere med ved at "futte" af? Og kan det være rammene? vi har ikke prøvet med andre ram. Men det skal vi her idag. Hvis det var bundkortet/cpu ville den vel slet ikke starte?

GLA

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2004 08:05:19
Svar/Indlæg:
167/53
står computeren meget tæt på en højtaler eller en bass ?, for det kan godt være det, der gør det, for en af mine venner kunne heller ikke tænde sin computer den ene dag, så han hentede sin svoger.
Han kiggede så på det, og lå mærke til at det var pga. bassen, at hans ram var brændt af, de havde simpelthen "suger lortet ud af det".

men prøv eventuelt med nogle nye ram i den, og se om den stadig slukker, og vis den ikke gør det, så er det psu,en der blir for var, sæt eventuelt en køler ved siden af den og se om det virker.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
26-05-2004 08:07:48
Svar/Indlæg:
1016/19
Lyder lidt som en dårlig forbindelse et eller andet sted... måske endda en lodning som er "gået op". Men hvad man sådan lige gør ved det, er svært at sige..... ?:(