Formålet med denne tråd er at få input fra overclocking.dks brugere vedrørende benchmarks af AOpes AK89 Max nForce3 150 mobo som iflg. anandtech kan komme op på ~350 Mhz FSB.
Da jeg læste artiklen på anandtech måtte jeg straks erkende at jeg var ved at tabe kæben "347 Mhz FSB" *o_O* - Havde jeg blot noget PC4500 DDR-Ram var jeg sikker på at dette var moboet jeg måtte eje.
Er der nogle af jer glade AMD64 ejere med ovenstående bundkort som har fået fat i noget 566 Mhz DDR-RAM eller bedre(?) som har prøvet at køre en synkron ram/FSB på +275 Mhz? Fordi det må da virkelig kunne være et system som kan give baghjul til alt. Og så ville jeg gerne se nogle benchmarks :)
Så har jeg også lige et spørgsmål: Er multipliers på 64-linjens CPUer unlocked ligesom t-breds var?
multi er låst op fra standard. man kan vælge frit på alle multipliers der ligger UNDER den som den kom med som standard. det aopen ser nice nok ud.. jeg tror ikke der er nogen der har det, dog..
Hmm er det ikke noget fusk de laver med at sætte multiplieren langt under standart? Det vil vel give noget mere ydelse på ram fronten, men cpuen bliver jo ikke overclocket helt vidt.
Ret mig hvis jeg tager fejl, det er som jeg husker testen.