Overclocker
Tilføjet:
26-05-2004 15:52:44
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa
Under en opdatering af BIOS'en på et A7V8X bundkort fra Asus er jeg imidlertid rendt ind i problemer.
Jeg brændte den nye BIOS fil ned på en CD da jeg ikke ejer et floppy drev, og brugte derfor en ME boot disk til at boote op i DOS og flashe BIOS ved hjælp af asus eget utility, ingen problemer der...
efter genstart har jeg imidlertid et problem, computeren starter fint op, og windows registrerer at en ny BIOS er installeret, det hele kører generelt fint, bortset fra BIOS selv...
efter updaten kan jeg overhovedet ikke acesse BIOS, har både prøvet at enter BIOS ved sædv. tryk på delete, men har også prøvet de andre genveje associeret med BIOS såsom EZ flash utility, og TAB der fjerner logo'et og viser POST skærm ved opstart, ingen af tastekomboerne reagerer overhovedet...
Altså jeg har en perfekt fungerende comp nu hvor jeg ikke kan acesse BIOS, og ved overskrivning af gammel BIOS blev min indstilling om at boote fra CD også fjernet, hvorfor jeg ikke kan reloade til den gamle BIOS nu, nogen der har nogle ideer? jeg har aldrig prøvet det før?