Skummel firma software!

Software d.  26. maj. 2004, skrevet af System
Vist: 272 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2004 17:09:29
Svar/Indlæg:
0/11005
Oplevede noget jeg synes er mystisk i dag..
Har et apperat i firmaet der kan gemme måledata..
Derefter kan jeg overføre disse dataer til et specielt program.
Disse dataer kan jeg så som med så meget andet exportere til excel da det er noget nemmere at redigere og indsætte nye ting her, skifte linjer osv..
Det skumle er så at når jeg gemmer excel dokumentet og skal åbne det igen senere er det hele bare noget være russisk volapyk..
Åbner jeg så speciel programmet (som jeg ik kan huske navnet på) og åbner igen dokumentet i excel ser det hele helt normalt ud som første gang jeg lavede det...
Jeg skal altså ha programmet åbent selvom det er en excel fil jeg har lavet.. Det er som om den gemmer et link til programmet et sted, men det har jeg aldrig hørt om at excel gjorde/gør..
Er der andre der har hørt om noget så skummelt?
altså at excel ikke kan huske sin egen konvertering fordi import programmet ikke er åbent?

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2004 17:28:52
Svar/Indlæg:
1503/128
Sidder du ved PC eller Mac, og har du en eller anden form for skrifthåndtering kørende?

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2004 17:41:17
Svar/Indlæg:
1503/128
Så må jeg være dig svar skyldig - det lød ellers meget til at være et fontproblem, hvor der bliver aktiveret en skrift som enten ikke virker, eller tror den er en anden. Så kommer der nemlig en farlig masse volapyk på skærmen ;)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2004 18:02:26
Svar/Indlæg:
4263/107
Det er ikke krypteret på en eller anden underlig måde ?

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
26-05-2004 18:05:27
Svar/Indlæg:
108/42
Den gør det du siger!... Er næsten sikker!...

Har set det utallige gange som IT-supporter ved mit tidligere arbejde i Danisco...

Alle deres underlige måleinstrumenter og maskiner, koblet til en 388 Mhz med NT, uden lyd og word og farver, for overhovedet at virke...

Alle de sære programmer, der bliver brugt til især opsamling af data fucker rundt i den "normale" software, så du tror det er løgn...