Dell Inspiron 9100

Diverse d.  28. maj. 2004, skrevet af Thun
Vist: 710 gange.

Thun
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2004 13:58:18
Svar/Indlæg:
126/27
Nogen der har sådan en?
http://commerce.euro.dell.com/...

Hvor meget larmer den?
Bliver den meget varm?
Hvor meget vinder man ved 1gb ram frem for 512?

Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2004 18:21:48
Svar/Indlæg:
1287/32
Dell laver virkelig nogle gode bærbare efter min erfaring og den du har fundet der er virkelig en lyn hurtig maskine.

Den er baseret på en destop p4 cpu hvilket vil sige at den sansynligvis har et meget højt støjniveau og at den bliver pent varm.

Langt de fleste ting idag vil idag køre fint med 512 mb ram, men jeg ville velge 1024mb da du er mere fremtidssikret - Den neste udgave af windows (Longhorn) Krever alene 384mb ram.

Du skal også være opmerksom på at dells grundmodeller har et rimeligt prisnevau, men i det øjeblik man begynder at opgradere dem betaler man med stor sansynlighed en pen overpris. Så det vil sansynligvis være billigere at købe 512mb ram nu også opgradere til 1024mb senere

Til sidst vil jeg gøre opmerksom på eksistensen af Amd64 baserede bærbare der er kraftigere end den intel du har der.



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2004 18:58:12
Svar/Indlæg:
1996/65
9100 .. er jo dell's svar på en stationær maskine i bærbar form ...

Den er ikke særlig strøm sparrende ... og den kræver sikkert en hel del køling ... men så får man også en maskine som yder der efter ...

Selv har jeg en 8600 ... og det er en bærbar (er lavet til at være strøm besparrende) ... men den yder jo så bare ikke helt så godt som 9100 ... men jeg er ihverfald glad for min DELL ...

Og deres service er den hurtigste jeg har hørt om ... (jeg fik lidt problemer med harddisken i min bærbar) ... ringede til DELL om eftermiddag ... og jeg stod med en ny harddisk næste morgen kl 7:30 ... Det er hvad jeg kalder hurtig service :e )



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2004 20:22:07
Svar/Indlæg:
2870/65
Een ting til:

Brug dog de 738 kr. mere og få dig en Win Prof version.

Home Ed. er noget l...., især hvis du skal køre sammen med andre computere i netværk.

Der er en særlig grim ting med Home Ed.....den kan ikke deltage i et domæne! Så, hvis du på noget som helst tidspunkt skal have maskinen i domæne duer Home Ed. simpelt hen ikke. Home Ed. er i det hele taget rigtig dårlig til at håndtere fler-bruger- miljøer.