Overclocker
Tilføjet:
28-05-2004 19:14:30
Svar/Indlæg:
0/11005
Lad mig starte med at sige det som det er, jeg er ved at gå i spåner over min computer.
Jeg ved godt at det er en ordentlig smørre at komme igennem, men uden min computer, så er jeg fucked I kender det sikkert..
Når jeg er inde og game, (far cry, warcraft3, BF1942 etc.) eller bare computeren bliver overbelastet lidt mere, end bare idle i XP, så bliver grafikken meget mærkelig.
Det er lidt ligesom hvis man overclocker sit grafikkort. Der kommer en masse streger og mærkelige ting på skærmen, og den får problemer med at vise farverne korrekt. Der skal lige siges at jeg ikke på noget tidspunkt har overclocket det her grafikkort.
Det drejer sig om et MSI GF4 TI 4400.
Jeg tænkte med det samme at det måtte være noget med varmen, idet at det først kom når computeren har arbejdet i et stykke tid. (10-20 min) Så derfor fik jeg fat i noget komprimeret luft, og med det samme den begyndte på det, så fik den en masse frisk luft, og det virkede. Kanon !
Så nu har jeg købt 4 papst 80mm blæsere og ny blæser til chipset og CPU. Og det virker IKKE, og nu virker det heller ikke engang med komprimeret luft i masse vis. Hvis man mærker på selve kortet, så er det ikke varmt, og rammene på den er heller ikke varme. CPU ligger på 37 i idle og 41 ved gaming. Det ser jo alt sammen fint nok ud. Hvad kan der være galt ?
Jeg har også prøvet at clocke det ned i bios og gennem powerstrip. Men den brokker sig stadig.
Efter at grafikken er kludret godt op, og jeg genstarter, så er problemet også i bios. Den kan ikke vise de rigtige rammer, det er som om at det hele smatter lidt ud. Men hvis man tager strømmen til computeren, så ser det fint nok ud.. i bios.
Det tyder jo alt sammen på at det er Grafikkortet der skal skiftes ud, men kan det være andet ?
Har i oplevet noget lignende ?
Kan man reklamere for sådan noget ? (kortet er over 1 år)
Spørg endelig hvis der mangler mere info ! Jeg sidder foran computeren indtil at jeg får den til at køre. :D
Her er lidt specs. Hvis i kan bruge dem til noget:
Northwood P4 2,53ghz
Gigabyte Sinxp 1394 bundkort
2 x Kingston HyperX PC3500
MSI GF4 TI 4400.
Chieftech 360W PSU
?:(