-> #0
Er du da gal for en smøre du kan skrive! 🤡
Er helt enig med dig, at der findes mange dumsmarte sælgere som ikke aner hvad de snakker om.
Det irritere mig grænseløst når hr og fru Jensen skal købe computer i et Fona/Merlin.
Jeg glemmer aldrig da mine forældre skulle købe deres først pc, mener det var tilbage i 96/97.
Anyway de kommer hjem fra byen meget stolte begge to, det er en Acer med 166mhz Pentium cpu/16mb Edo ram/ 4mb svage pro gfx kort/Seagate Medalist 5400rpm harddisk 1,97gb jeg har faktisk stadig harddisken og den virker endnu!
De havde købt den i merlin for omkring 8000kr så vidt jeg kan huske, den virkede stortset aldrig hvad den fejlede skal jeg ikke kunne sige. Den ene gang var den til rep i 3 måneder.
På et tidspunkt havde min far og jeg den med oppe i merlin, der var slået noget handicap funktion til, så hele skrivebordet var størrelse 58.
Ehhh siger sælgeren, jeg ved ikke hvordan man slår der fra, så der gik vi igen med en pc som vi ikke kunne bruge (ja jeg anede nada om pc)
På et tidspunkt ville mine forældre så have en ny pc, da de begge syntes at den ikke var så hurtig mere som den var i starten, fandme om de så ikke går EN gang til i Merlin for at købe en ny pc eeeeeeeeeeeeeeeeej tænkte jeg.
Når men denne gang komme de hjem med en ibm med 350mhz cpu/64mb sd ram/ et onboard gfx/8gb harddisk, vil gætte de har givet omkring de 9000kr for den ca, det var så en udstillings model (som alle har pillet ved) mener de har købt den i 98/99 er ikke helt sikker.
Den virkede da fint, men kæft noget langsomt lort!
Så her i år 2003, ville de igen have ny pc, denne gang valgte de dog at gå i Computercity i stedet for Merlin. Denne gang ved jeg så lidt mere om computere generelt, jeg smutter sammen med min far i Computercity for at kigge på de forskellige computere, med det samme kommer en sælger hen til os "nået jeg kan hjælpe med?" ja siger min far så vi vil gerne kigge på en ny pc, "vi har denne her medion" ja siger min far den ser jo ganske fin ud "jaaa den har jo en 2,5Ghz Pentium cpu/512mb ram/Gforce Ti4200 gfx/120gb harddisk/en masse cardreaders til div flashkort til digicam det er da lige en pc for dig siger sælger så"
Vi kigger så lidt videre begge to, men min far bliver så enig med sælger at det er den pc vi skakøbe, jeg spørger så sælgeren hvad det er for nogle ram der sidder i"øhh det er DDR ram" ja tak spasser det kunne jeg nu godt regne ud. Jeg spørger ham så videre om hvilket bundkort der sidder i "øhhh det ved jeg ikke" jeg siger så til sælgeren, du ved faktisk ingen ting om den pc du er ved at sælge os? "jojo da" han skynder sig at kigge på skiltet "det er jo en 2,5ghz cpu osv" Der var 2 modeller af den Medion pc, en med dvd brænder og een uden men med en masse cardreaders. Min far ville så have den med de cardreaders jeg sagde så til ham, tror du ikke det ville være bedre med en dvd brænder end de skide cardreaders her kommer sælger "det er jo smartes med de cardredaders der når man har digital kamera" jeg siger så til sælger at vi ikke har noget digital kamera "jamen jeg har jo det her Canon som passer godt sammen med den pc" Jeg siger så til sælger AT VI IKKE SKAL HAVE ET!
Nå vi skulle kigge på en fladskærm, vi fik en Samung 17 med hjem til 5000kr.
Så den dag brugte min far ca små 15000kr på en pc, jeg havde prøvet at overtale ham at bygge sin egen, jeg skulle jo nok hjælpe ham med at finde stumper og samle den for ham, men ark nej han ville ikke hører på mig.
Jeg syntes de tog en overpris for den skoldede pc de solgte, havde ellers sagt til ham at det bedre kunne svare til at samle den selv plus det var meget billigere og mere fremtidssikret da man kunne skifte delene når man ville iforhold til en købe pc.
Da vi så kommer hjem med den nye fine pc, og sætter fladskærmen til opdager vi at skærmen hælder til den ene side faktisk ret meget, vi kører så til computercity for at få den byttet "jamen det er jo ikke noget man ligger mærke til siger sælger" ville du selv have en skærm som var skæv sagde jeg til ham "nej det vil jeg ikke" tror du så vi vil????!
Vi fik så en ny skærm, samme problem opstår da vi kommer hjem, dagen efter tog vi så igen en tur i computercity, da vi så kommer siger sælgeren at den ikke er skæv og de ikke ville bytte den, der var ikke så meget at diskutere med sælgeren. Da vi kommer hjem tænker jeg fandme nej, min far skal fandme ikke give 5000kr for en skærm som er skæv, så vi besluttede at kører igen, denne gang havde jeg taget et vatterpas med. Da vi så kommer igen, påstår en rigtigt smart sælgere igen at den ikke er skæv, vupti tager jeg vatterpasset frem og viser ham hvor skæv den var, i skulle have set ham i ansigtet! LOOOOOL!!!
Det ender så med at, sælger åbner omkring 5kasser med skærme før han finder en som ikke er skæv, da vi gik der fra var jeg flad af grin *GGGG*
Med hensyn til computere blade, læser jeg kun Datatid, de har nogen gode artikler. Syntes ikke at have oplevet noget fejl med produkterne som de har anmeldt.
Jeg har tre gange skrevet ind til månedens tips og vundet hver gang *GG* har da vundet bøger for ca 600kr.
Jeg elsker at læse lidt om hardware inden jeg går i seng :)