jeg trode ikke det kunne siges mere simpelt, men here goes responstid har INTET med "flimren" at gøre, når vi taler om belastning af øjnene, lav responstid er nødvendig for ikke at opleve "ghostning" i hurtigt opdaterende spil og programmer.
her er 2 scenarier:
en crt + windows skrivebord @85hz = billeder opdaterer 85 gange i sekunder, flimrer med 85hz
en tft + windows skrivebord = stillbillede
i spil, f.eks. de velkendte counter-strike
crt= skærm opdaterer med 100hz, spil med 100fps, worst case, billedet flimrer med 50billeder i sekundet pga. synkronisering.
tft og 75hz + cs @ 100fps = 75hz opdatering på billedet.
Hvis man får hovedpine af at se på en crt skærm @85hz, eller spændinger i øjnene, så vil det samme "kunne" ske i det tilfælde at man spiller et fps spil på en tft skærm, men uanset hvad vil det ALTID være bedre end en crt.