Mine erfaringer siger at onboard lyd er noget lort. De er meget overfølsomme over for elektronisk støj. Jeg har et P4C800-E med onboard lyd (fås de uden? :00) og det skrattede noget, selv når den ikke var overclocket. Så jeg satte mit gamle TerraTec DMXxFire 1024 i og nu er der ingen problemer.
Soundstorm lyd er ikke som et normalt andet AC97 integreret lydkort. For de 250kr ekstra er det helt klart et mega godt køb. Jeg har det selv og lyder er bare i top! Det er for øvrigt på højde med et Soundblaster Audigy.
Jeg har et Abit NF7-S kort. Og jeg kan helt klart anbefale det frem for at købe versionen uden soundstorm. Jeg har heller aldrig haft problemer med elektronisk støj. Skal lige siges at jeg skiftede det til fordel for et ældre Soundblaster lydkort og er blevet meget positivt overrasket... ;) Soundstorm leverer virkelig god lyd!
Det kan godt være at soundstorm er godt, men det er KUN hvis du bruger digital out. Det benytter jo stadig en billig realtek dekoder chip, så lydkvaliteten er for det meste ringe - specielt mikrofonindgangen der skratter og forvrænger helt vildt pga. den elektroniske støj.
#10 Hvis man kigger value for money tror jeg ikke man finder noget bedre. Man får jo nærmest et gratis bundkort med når man køber et Nfoce2. Jeg tror nu også jeg vil påstå at soundstorm lyder bedre end mit gamle liveplayer 5.1 der selvfølgelig er ved at være outdated - men alligevel :)
jeg bruger mit Live! 1024 endnu, selvom jeg har Soundstorm på mit mobo...
simpelt af den grund at jeg bruger flere udgange på kortet dagligt... og jeg gider ikke og skal ned og kravle for at hive mic-stikket ud, og smide mit stereoanlæg til....
Jep, jeg er enig med de fleste andre. Du skal op i et Audigy 2 for at få noget bedre. Brug hellere de ekstra penge på nogen bedre højttalere, der er oftest større forbedringer i lydkvaliteten at hente, i forhold til at opgradere lydkortet. :i
Jeg har SoundStrom på mit NF7-S og jeg laver musik ved hjælp a FL Studio 4 og lyd qualliteten er i top, alle de små detaljer kommer med og lyden er utroligt klar. Man skal op og ha' et halv dyrt lyd kort for at slå et SoundStorm!
Hmm hvordan kan det egentlig være at det er så godt? altså sys selv det er godt :) Det er jo bare et Realtek AL650 chip(kan ikke lige huske om det var det det hed), hvorfor laver Realtek så ikke lydkort?